TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• F**NS LITE ACTION HER!?! VINTERDEKK & ERFARINGER!

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

#271734  av galx

Syns skrev:
larspronne skrev:
Syns skrev:Nylig kjøpt Continental Contact 3. 205-50 r 17. Satt de på de originale sommerfelgene. Er strålende fornøyd med dem! Anbefales! :D
jasså, hvordan fungerer det med 205-50 på de orginale 17' felgene da?

er vel 215-45 som standard på de? de blir ikke strekt på sidene, og feilvisning på speedo'n da?
Foreløbig ikke noe strekt nei. Om det blir feilvisning på speedo'n vet jeg ikke sikkert, men regner sterkt med at det ikke blir det. Har ikke sjekket med fartsmåling, men skulle nå merket det om det ble mye hvertfall?

Kjøpte de på Dekkmann, så de fikset alt. Han som foreslo de dekkene, og sa at de passet på felgene, så da stoler jeg på at de ikke strekker seg, og ikke viser feil på speedo'n.

Eneste jeg la merke til i går faktisk, var at de subber borti innerskjermen ved fult rattomslag. Hørte lyden da jeg rygget, og gikk ut å konstaterte at den tar litt borti, men ellers er de nydelige å kjøre på. :)

Samme her i gården.
Kjørte med 215x17x45 piggfritt Blizzak på de orginale sommerfelgen. For min del fungerte ikke dette så bra med de stadig skiftende kjøreforhold vi har i løpet av en dag her oppe i nord :?

Gikk over til 205x17x50 Nokina Hakkapelitta 5 m/pigg. Ble en helt annen bil å kjøre. Mindre sporing og mye bedre grep og bremseeffekt. Dette i kombinasjon med ESP fungerer dette yppelig. Ingen strekk på dekket i forhold til dekkdimmen, passer perfekt. Rulleomkretsen er stort sett den samme. Skiller et par km/t på speedoen. Mer støy ble det selvfølgelig, men det tåler jeg glatt :) .

Dekket blir litt høyere med denne profilen slik at det kan være en ide å modifisere litt på innerskjermen med en varmluftpistol :wink: Gjort i en handvendig med å varme plasten godt opp og press inn "utveksten" på innerskjermen. Da blir skapingen borte og man slipper å knage hull i innerskjermen med piggene.

#271795  av Syns

galx skrev: Samme her i gården.
Kjørte med 215x17x45 piggfritt Blizzak på de orginale sommerfelgen. For min del fungerte ikke dette så bra med de stadig skiftende kjøreforhold vi har i løpet av en dag her oppe i nord :?

Gikk over til 205x17x50 Nokina Hakkapelitta 5 m/pigg. Ble en helt annen bil å kjøre. Mindre sporing og mye bedre grep og bremseeffekt. Dette i kombinasjon med ESP fungerer dette yppelig. Ingen strekk på dekket i forhold til dekkdimmen, passer perfekt. Rulleomkretsen er stort sett den samme. Skiller et par km/t på speedoen. Mer støy ble det selvfølgelig, men det tåler jeg glatt :) .

Dekket blir litt høyere med denne profilen slik at det kan være en ide å modifisere litt på innerskjermen med en varmluftpistol :wink: Gjort i en handvendig med å varme plasten godt opp og press inn "utveksten" på innerskjermen. Da blir skapingen borte og man slipper å knage hull i innerskjermen med piggene.
Kjører piggfri jeg da, så blir ikke samme slitasje når jeg kommer borti innerskjermen. Men kanskje jeg skulle prøve å bøye den innover likevel :)