TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mørke frontlykter til IS ??

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #268000  av galx

Har vært litt uheldig, så nå trenger jeg noen nye frontdeler..
Noen som vet hvor jeg kan få bestilt nye frontlykter til IS som er mørke inni ???

#268001  av csstian

Har ikke funnet annet en spredere.Har laget selv på mine.

#268021  av galx

Ja, jeg gjorde det selv med de forrige, men tenkte å få tak på slike lykter - ny..

#268041  av csstian

galx skrev:Ja, jeg gjorde det selv med de forrige, men tenkte å få tak på slike lykter - ny..
Har vurdert det jeg å.Du får gi beskjed hvis du finne nå

#268064  av Geir

Lexus-parts hadde mørke frontlykter på sidene deres i fjor, men nå når jeg gikk inn for å finne direktelink, så ser jeg de har gjort om på sidene sine.

Greit nok, de har et større utvalg enn før, men jeg finner ikke disse lyktene igjen :cry:

De kosta uansett flesk. Det koster å være kar!

EDIT:

F.o.m. 2004 ble IS300 levert med slike frontlykter. Vil disse passe på en IS200? Jeg vet foreløpig ikke, men dersom de gjør det trenger vi bare å skaffe delenummer, så kan vi få kjøpt det hos f.eks. Funnemark. Jeg skal se hva jeg klarer å finne ut, men det gjør jo ingenting om noen finner det ut før meg.

Anyone?

EDIT IGJEN:

Her fant jeg en ny sjappe som har lyktene.

http://www.l-tunedparts.com/product/?id=52

Spørsmålet er dog fortsatt om disse passer på IS200.

#268109  av tunamgu

is300 har bredere frontparti enn 200,så det passer ikke.

#268121  av galx

Hmmm... hørtes ikke enkelt ut dette nei..
Kanskje lettest å kjøpe 2 nye orginale, så modifisere dem selv. Synd å "bryte" på nye lykter.
Takk så langt for alle svar :)

#268127  av Geir

Ja, jeg har vel skjønt det at jeg bare får bite i det sure eplet og hive dem i stekeovnen, som noen her inne har gjort tidligere.

Hva var fremgangsmåten igjen?

Varmet man lykta på 100 grader, åpnet den, tok ut chrommen og satt den sammen igjen?

#268130  av galx

Jepp, har gjort dette før på de forrige. Rundt 100 - 125 grader i rundt 20 minutter. Ha verktøy klar, for du må være snar.. Limet stivner veldig fort igjen. Puss litt på krommen, gjør skikkelig rent, lakker (sort halvblank). Så er det samme fremgangsmåte for å sette glasset sammen igjen. Pass på å få det skikkelig tett rundt lyktehuset og jevnt fordelt. Jeg for min del måtte ty til å fjerne alt av lim, så la jeg i grå sikaflex i stedet for. Da først bl det helt tett og duggfritt.
Gjorde det samme på sprederne da jeg først var i gang.
Sinnsyk forskjell på utseende av bilen med å gjøre dette arbeidsstykket.

MEN, er fremdeles ute etter nye lykter :D som er slik orginalt.

#268132  av Geir

Det var du som hadde gjort dette, ja. Det så veldig bra ut på bildene, uten tvil. Jeg tror også det vil passe på min sølvgrå sammen med tonede baklykter. Disse er litt enklere å finne.

Det er vel egentlig bare å kjøpe inn sikaflex og sette i gang :)

#268187  av galx

Jepp, sikaflex er tingen. Kjøp grå type, samme farge som limet og lyktehusene.
Lykke til.

#268190  av Zepticon

noen som har bilder av dette?

#268197  av csstian

....
Vedlegg
Nye lys.jpg
Nye lys.jpg (76.29 kiB) Vist 1544 ganger
 #268210  av jensi

Rechts: 81130-53170
Links: 81170-53170

FÃ¥es hos din Toyota forhandler.