TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4agze vanskelig Ã¥ fÃ¥ tak i?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #259188  av villejan
 
Sendte mail til Egon i danmark om en agze motor, han kunne fortelle meg atdet var vanskelig å oppdrive disse motorene for tiden... Noen som kan bekrefte dette?

Tenkte jeg sterkt skulle vurdere en slik motor. Men jeg bør vel også oppgradere bremser i samme slengen?

Noen som har innspill?

Sprekker et 23.000,- budget på en slik jobb?
 #259216  av Larsen
 
villejan skrev:Sendte mail til Egon i danmark om en agze motor, han kunne fortelle meg atdet var vanskelig å oppdrive disse motorene for tiden... Noen som kan bekrefte dette?

Tenkte jeg sterkt skulle vurdere en slik motor. Men jeg bør vel også oppgradere bremser i samme slengen?

Noen som har innspill?

Sprekker et 23.000,- budget på en slik jobb?
Det kommer jo ann på hvor mye du vil gjøre selv da. En slik motor har ihvertfall normalt ligget på rundt 12 K. Må sikkert regne med litt ekstra, men 23k ligger du nok innfor om du er litt neve nyttig.

 #259658  av SuperZite
 
Jeg kjøpte en rear cut og den kom på ca22000 ink frakt og mva, men som Larsen sider så ligger nok bare motor på rundt 12k, også har det med hvor mye du kan gjøre selv. Må jo bytte lednings nett og ECU.

 #259715  av villejan
 
Trengte ikke bytte ledningsnett, men ecu'en må byttes... iflg Egon.

Men hvordan er det med bremser.. er det forskjell på bremsene på en agez og en age?

hvor finner man en rearcut?

 #259720  av James
 
villejan skrev:Trengte ikke bytte ledningsnett, men ecu'en må byttes... iflg Egon.

Men hvordan er det med bremser.. er det forskjell på bremsene på en agez og en age?

hvor finner man en rearcut?
Er større bremser forran og bak på 4agze ja. Er 87mod.+ bremser. Skivene er større, men om det er større kallipere vet jeg ikke.
Om jeg først skulle ha gått fra 4age til 4agze ville jeg ha byttet ledningsnettet også. Evt. om du har planer om å få det godkjent så ville det da være en fordel med 4agze ledningsnett.
Er det noen du skal gjøre selv eller skal noen bytte til 4agze for deg?

 #259732  av SuperZite
 
Det er forskjell på kallipere også, og lednings nett må vel byttes eller så må du lage selv.

4age har ikke samme kontakter eller ledninger fra ECU til motor som det er på 4agze, syns det var rart at Egon sa at man ikke trengte bytte.

 #259762  av mr2pondus
 
Dette temaet er gøygøy! Misforstod jeg riktig,hvis jeg tolka det dit at man kan bruke 87+ bremsene sammen med en 4agze motor?
Min er 89,da skulle vel det være grei skuring. Evt smelle på større skiver.

 #259901  av SuperZite
 
mr2pondus skrev:Dette temaet er gøygøy! Misforstod jeg riktig,hvis jeg tolka det dit at man kan bruke 87+ bremsene sammen med en 4agze motor?
Min er 89,da skulle vel det være grei skuring. Evt smelle på større skiver.
Du trenger ikke smelle på større bremser, mr2 mk1 4agze ble levert med de bremsene du har nå.

Men skal du bytte gir kasse tli E51, som sitter org på 4agze, må du bytte driv akslinger, er ikke 100% sikker på om man også må bytte spindler, men det går fint ann å bruke en C52 kasse som du har nå.

Tror ikke det er så mange som har den E51 kassa, foruten om meg da ;-)

 #259966  av mr2pondus
 
Der lærte jeg noe.Jeg var overbevist om at jeg måtte bytte kasse og aksler.Blir ikke drivlinga svakere enn hva den kunne ha vært,ved å beholde C52 kassa,fremfor E51?

 #259978  av SuperZite
 
Jo det blir den, men det ser da ut til å holde siden det er så mange som har det.

 #259990  av yeah580
 
Har nå kjørt i 2 år med C56 og -85 corollaGT drivaksler.
Overlevd alt til nå.. Får se hvor lenge det holder når jeg får MR2en på veien. 8)

 #260040  av ure
 
Litt OT,men hvilke andre motorer gir litt mere HK og morro i MK 1. Er det mulig å få noe mere ut av org.motoren evt. en 20ventiler....

 #260041  av Andy_Celica
 
ure skrev:Litt OT,men hvilke andre motorer gir litt mere HK og morro i MK 1. Er det mulig å få noe mere ut av org.motoren evt. en 20ventiler....
Du får jo 4age 20v blavk topp, den har jo 170 hk.

 #260043  av mr2pondus
 
Der sier du noe! Jeg har bare 4agze i hode.Er den like grei og tilpasse?Med tanke på motorfester og ledningsnett?