TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye bremseklosser til st162?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#259229  av ErikG

toyota orginale;)

#259249  av madsbp

Koster de mye fra toyota?

#259255  av Tomera

madsbp skrev:Koster de mye fra toyota?
Er bare snakk om småpenger!
Blir ikke noe billigere eller bedre og handle uorginalt.! Disse har Toyota på lager også sikkert! Det som er greit. De bruker mye av de samme klossene på mange biler.

#259335  av k_one

Hvis du ønsker deg bedre bremseeffekt hadde jeg vurdert Ferrodo klosser.
Krever dog at skivene dine ikke er slitt, evt. så må du bytte de også. Kombinasjonen BlackDiamond skiver(eller annet performance-merke) og Ferrodo klosser gir en veldig stor oppgradering selv om du bruker originalkalipere.
Bakdelen er vel at Ferrodo klossene koster en hel del mer...pris i Norge for klosser foran til ST162 er 2270,- for DS2500 som er den rimeligste serien(men dog av rallysport kvalitet) som er en forholdsvis stiv pris for et par bremseklosser...

#259379  av madsbp

Sliter med hylelyd fra bremsene når jeg bremser, noen har sagt jeg må bytte klosser, men klossene som står på er ganske nye allerede, noen som har peiling?

#259391  av k_one

har du forsøkt noen ordentlige "nødopprbremsinger" fra høy fart? kan være at du har litt belegg på skivene hvis bilen ikke har vært brukt alt for mye i det siste.
Enten det eller så kan det jo være at skivene begynner å få litt slitespor.
Har du sjekket skivene?hvis du har merkbare fordypninger og spor i skivene kan det være på tide å bytte.
En annen ting er at noen skive/klossekombinasjoner piper uansett...hehe
(F.eks Thorsov klossene jeg har brukt et par ganger piper alltid litt..)

#259446  av ErikG

Prøv å rengjøre og smøe opp der klossene ligger i klaven. Pleier å hjelpe det.