TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dyrt for Ã¥ bytte 2 dempere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #256496  av Kaizern

Hei!

Har nå solgt bilen, men skulle få byttet to dempere bak før den nye eieren kommer å henter bilen.

Var å hørte med verksted på pris på å få byttet dette, og de regnet med 4 timer arbeid det vil si 2500kr i arbeid. Pluss dempere på 1100kr stykket..

Så 4700kr inkl arbeid, det synes jeg var hårreisende dyrt... Er det så mye arbeid at det tar fire timer å bytte to dempere på en Celica AT180?

#256498  av Tiendreal

med pauser, snakking med andre mekanikere, jodda 4 timer er vel ok =P
nei, men 4 timer høres ikke veldig ille ut mener nå jeg, da jeg var med på et skift måtte de ta ut hele hjulopphenget for og få ut fjæringene (var på en Peugeot dog) og det tok nesten 5 timer. :shock:

#256499  av sotevik

Det kan være litt plundrete å få løsnet stabstaget,men ellers ville jeg tro en to tre timer skulle holde bytte dempere bak.Toyota har faste timer for bytting av deler.deler,timepris,timer+moms.

#256503  av sindrejl

nå var dette på en mr2 mk1, men jeg brukte halvtime pr side inkl jekking :) det hele er sabla enkelt, skru av skruene på toppen, nederst og et stag. Ferdig.

#256513  av wickeddark

På gt4`rn brukte jeg ca 1.5 time pr demper. Da satt også stabstaget no inni helv. Men jeg kappa bare skruene der, å kjøpte nye,

#256717  av ErikG

Er veldig vanlig fenomen det med lenkearmene som sitter fast. Er samme på corolla, celica og flere andre. Den tosken som fant på å bruke umbrako :evil: :evil:

Har selv bytta på min celica og skjønner ikke hvordan de skal kunne bruke så lang tid. tipper vi på jobben ville tatt 0,7t pr side, maks. Vet ikke hva flat rate manualen sier da. Kan jo være de følger den.

#256729  av csstian

Trur fastprisen er 1.2 pr side.Tror det var det vi tok der jeg jobbet før ivertfall