TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Compomotive eller MOMO felger?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

#255570  av Dennis87

Ivar skrev:For å ikke glemme at Momo generelt sett produserer veldig tunge felger...
Momo x-43 felgene veier 11 kg og Compomotive veier 12,24 kg
og da er Momo felgen 8.5" bred men Compomotive er 8.0" bred begge 18"

#255794  av lexusmann

Bra valg... :wink:

#255799  av Dennis87

Var å så på felgene i dag og så enda bedre ut i virkeligheten :D

Blir Yokohama AVS Sport 225/35-18 som kommer i morgen så regner med jeg får de på da.

skal legge ut noen bilder av bilen med ny felgene på :)

#255804  av lexusmann

Trodde ikke AVS Sport fantes lengre??Hadde disse + samme dim på lex'n...veldig bra... :wink:
Sist redigert av lexusmann den 08 aug 2007 18:47, redigert 1 gang totalt.

#255832  av Dennis87

Er fra i fjor så fikk god pris på dem :wink:
skulle egentlig ha Yokohama Advan Sport men var hvis nesten umulig å oppdrive her i Norge.
SÃ¥ ble S.drive eller AVS Sport og da valgte jeg AVS da disse var topp sports dekka til Yokohama da.

AVS sport har også veldig kult mønster i dekka :)

#256253  av Dennis87

Da var ny felgene på :D
Vedlegg
DSC00099.jpg
DSC00099.jpg (77.64 kiB) Vist 3715 ganger
DSC00101.jpg
DSC00101.jpg (87.82 kiB) Vist 3709 ganger

#256276  av lexusmann

Det der ble jo bare helt mega, da!! :D
Hvis jeg skulle sette fingeren på noe, måtte det være at bakfelgene kunne fyllt ut en liten smule bedre bak... :wink: men det gjør ikke så veldig mye...
Ã…h, svart mk7 er nydelig... :lol:

#256297  av Dennis87

Bra andre også liker det :D ble kjempe fornøyd selv :D flere som snur seg etter bilen nå som ny felgene er på enn før :P

Skulle hatt 5mm eller 10 mm spacer bak ja men hvordan blir det med kjøre egenskaper å ha bredere sporvidde bak?
noe som også er kjipt er at bremse skivene ser jo nå latterlig små ut hehe... hadde trengt et par 330mm skiver nå :D

men det får bli etter at bilen har fått fikset noen små bulker, og hellakkering da fronten har sinnsykt mye steinsprut, setter nok på en TTE leppe forran i samme slengen også. og skulle vært senket 20mm til (er senket 30mm fra før)
skal ikke ha bodykit på bilen, vil beholde den "clean" men skal ha den TTE leppa forran men er jo orginalt og ser clean ut.

har planer om turbokit også men da må jeg nok få meg en jobb til.

#256405  av Dennis87

lexusmann skrev:Trodde ikke AVS Sport fantes lengre??Hadde disse + samme dim på lex'n...veldig bra... :wink:
Husker du om det tok lang tid etter at de var ny før de begynte å bli bra?

har testet mine litt nå men synes de er litt glatte og sitter ikke så bra, må vell slite dem ut litt sånn at man får bort det silikon hinna som er på dekka før å beskytte dem under lagring. ser også at dekka er litt gamle, er produsert i uke 50 2003, synes det var litt gammelt for et "nytt" dekk.

#256414  av lexusmann

Dennis87 skrev:
lexusmann skrev:Trodde ikke AVS Sport fantes lengre??Hadde disse + samme dim på lex'n...veldig bra... :wink:
Husker du om det tok lang tid etter at de var ny før de begynte å bli bra?

har testet mine litt nå men synes de er litt glatte og sitter ikke så bra, må vell slite dem ut litt sånn at man får bort det silikon hinna som er på dekka før å beskytte dem under lagring. ser også at dekka er litt gamle, er produsert i uke 50 2003, synes det var litt gammelt for et "nytt" dekk.
Det vet jeg ikke, de sto på da jeg kjøpte bilen...men de hadde gode kjøreegenskaper, mener jeg å huske...

#256437  av Dennis87

Ja har jo godt rykte på seg og det ble satt banerekord på nurburgring med de dekka :D

brukte en Porsche (Gemballa GTR 600) med Yokohama AVS Sport dekk i 2001 og klarte en rundetid på 7:33 8)