TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mongoose

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #252320  av Jonny

Bestilte største Mongoose eksosanlegget til min 93 Celica CS/ST185 og gikk ut i fra at dette var 3" det ble også snakket om dim. på 70 eller 73 cm. diam. på rør.
Nå har eksosanlegget kommet og det viser seg at det "bare" er 2,5"... Finnes ikke større Mongoose til Celica blir det sagt...
Noen som har funnet 3" Mongoose eller? :?

#252421  av bjornix

Ja, du leiker ikke når eksosrøret er 0,7 meter i diameter. Regner med du mente 70 mm og det stemmer jo ganske bra med 2,5" :)

#252424  av Tomera

Mongoose lager kun eksos i 2,5 '' til ST185. Skal du ha noe større må du nok gå for f. eks HKS som leverer 3''. Finnes også en del billigere merker som leverer i 3'' til ST185.

#252436  av CelicaTurbo

Aussie Exhaust leverer også 3" anlegg av god kvalitet, men prisen er deretter ;)

#252642  av Jonny

bjornix skrev:Ja, du leiker ikke når eksosrøret er 0,7 meter i diameter. Regner med du mente 70 mm og det stemmer jo ganske bra med 2,5" :)
Ja,he,he..liten bakkeklaring med 70cm rør! Passformen var ikke å skryte av heller,tok i ett par plasser.
Kan det være så vanskelig å lage noe som passer? Foreløpig ikke noe godt å si om Mongoose...men har ikke hørt og kjørt enda...

#252686  av CelicaST205

ååå...
Er veldig fornøyd med mitt Mongoose eksosanlegg

#256376  av Jonny

CelicaST205 skrev:ååå...
Mye bråk og lite ull!
Må ha stereoen høyt på for å overdøve... :wink:

Boosten øker mye fortere med effektfilter og raka rør i hvetfall!

#256377  av James

Jonny skrev:
CelicaST205 skrev:ååå...
Mye bråk og lite ull!
Må ha stereoen høyt på for å overdøve... :wink:

Boosten øker mye fortere med effektfilter og raka rør i hvetfall!
Er det samme Mongoose eksosanlegget jeg har på min st185 gt4. Syns ikke den bråker mye i det hele tatt... Den kompressormatta MR2en jeg hadde før bråkte myyyye mer for å si det sånn. Føler jeg jeg nå faktisk kan ligge i over 100km/t uten å måtte få propper i ørene... :)