TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reportasje om drifting i "Pullover" pÃ¥ P3

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#25544  av Ninjamannen78

Kult! Visste ikke at det var noen Corolla GT / Sprinter Trueno i norge. Synes de er helt råå!

#25553  av MR2turbo

hørte det der på radioen.. :D måtte jo bare løpe bort og skru opp volumet da..

drifting tror jeg at jeg før eller senere bare MÅ lære meg :D

#25563  av Morten

Regner egentlig med at det er denne, selv om de sa gul Toyota i reportasjen..
Fredrik Sørlie kjørte i hvertfall denne på Rudskogen i august 8)
Vedlegg
AE86.JPG
AE86.JPG (34.67 kiB) Vist 1310 ganger

#25565  av Dalan

Morten skrev:Regner egentlig med at det er denne, selv om de sa gul Toyota i reportasjen..
Fredrik Sørlie kjørte i hvertfall denne på Rudskogen i august 8)
Den er nå gul :)

#25671  av Erlend

Han i den gule hachi rokuen kjørte utrolig bra til å være norsk nybegynner synes jeg :) Han knuste de andre!

#25674  av Morten

Erlend skrev:Han i den gule hachi rokuen kjørte utrolig bra til å være norsk nybegynner synes jeg :) Han knuste de andre!
Nybegynner og nybegynner fru Blom.. Han vant bl.a. Formel Ford løp i England for noen år siden (når han var 17år! :shock: ), så han har nok kjørt endel bil selv om han ikke har driftet så lenge... :roll:

#25681  av CelicaTurbo

så langt jeg har forstått har fyren en del erfaring på banen i diverse kjøretøy ja, mer eller mindre et vidunderbarn innen motorsport i sine unge år men nå er jo fyren blitt noe eldre da.. Tror han er relativt fersk innen drifting, det er ikke så lenge siden han kjøpte Corollaen, men så klart han er en meget dyktig sjåfør og jeg vil tro han også er landets beste drifter i den grad sporten har fått fotfeste her til lands :)

#25768  av Erlend

Spennende...Han må ha hatt en del erfaring for å kunne kjøre som han gjør ja :)

skulle nok hatt noen motorinteresserte foreldre som kunne fått meg inn i go-kartkjøring som barn ja :)

#25774  av CelicaTurbo

ja det er nok dessverre for sent for oss å bli suverene på banen men jeg har meget lyst til å prøve for min egen del i det minste :) Drømmen er rally men jeg er dessverre født på feil side av fjellet (vestlandet) for å kunne delta i slikt... :(

#25922  av mk1 black limited

Var på kjørekurset Fredrik arrangerte sammen med bl.a. Tommy Rustad i august - Morten her på forumet var også der. Fredrik kjørte også dagen etter med Corollaen da NSK hadde banedag, og fremviste drifting av høy klasse, helt til drivakslingene røyk...:-)

De to første bildene i albumet på linken under er av Corollaen:

http://linjin.mine.nu/gallery/Prodriver2003

#25929  av CelicaTurbo

mener det ble publisert en video av driftingen den dagen akslingen røk også? Artig å se på ihvertfall :)

Jeg er meget fristet til å være med på Prodriver-kurset som han og folka arrangerer på Synnfjell utpå nyåret... litt kursing og kjøring på isbane kunne jeg virkelig tenkt meg, men det koster noen tusen (inkl hotell) og jeg er litt usikker på om jeg gidder å kjøre så langt over fjellet i tilfelle det ikke blir så mye kjøring som jeg ønsker.. mener det er satt av 5 timer på banen men aner ikke hvor mange folk det er snakk om..

#26496  av mk1 black limited

Blir arrangert flere ganger, 30 deltagere pr. arrangement.

Ellers blir det en form for autoslalåm på Hadeland i NSK-regi 17. januar...:-)