TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Har et lite dilemma her, ang. mulig kjøp av bil

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #21909  av Erlend
 
Kunne godt tenkt meg en mk3 jeg :) Finnes etter hvert mye gøy til den, med et widebody-kit, hardtop og Celica VVTL-i-motor, TRD-fjærer og litt lett stripping av bilen, så har du en evig bra bil som tar det meste av turbo-biler i svingene. (Trenger nesten ikke bremse, hvis du er god nok med linjevalg og slikt)

 #21918  av MR2turbo
 
Jeg har kjørt mx5 noen ganger og syns at det er en kjempefin bil å kjøre.. :) Men føler litt mere for å cruise enn å kjøre fort i den..
Og får du gjort litt med utseende, feks senking fete felger og en pen vinge så er de fine og, syns jeg ;)

 #24779  av aWeX
 
For 100.000 får du vel en original MR2 GTI, eller f.eks den blå MX5`en til lars (som nå er solgt)
Hvis noen vil ha deg til å kjøpeen MR2 i stedet for Miataen, så vil jeg si at de har røyka sokkene sine en gang for mye.
Jeg har selv hatt gleden av å prøve den aktuelle MX5`en, og den heller utvilsome gleden av å prøve en helt original MR2 GTI.
MX5`en var helt dødsrå å kjøre, den gikk VELDIG godt og hadde sinnsykt bra kjøreegenskaper. Den har blitt påkostet masse, og skal du ha en MR2 som går like bra, må du nok koste på den enda mere enn MX5`en er blitt påkostet. Jeg sier ikke at MR2 er en dårlig bil, selv om jeg ble skuffet over den jeg prøvde. Dette var riktignok en tidlig modell (før oppdateringen), og jeg håper de nyere utgavene er bedre. Jeg hadde på den tiden en 86` Prelude 2.0 16v (137hk), og jeg hadde ingen problemer med å blåse fra mr2`en til kompisen min. Skulle jeg hatt en MR2, ville jeg uten tvil kjøpt en MR2 Turbo. Eller kanskje en MK1 med 4a-gze :D

Som sagt , MR2 er sikkert en bra bil, men ikke akkurat my cup of tea.

 #24786  av @lpher
 
aWeX skrev:For 100.000 får du vel en original MR2 GTI, eller f.eks den blå MX5`en til lars (som nå er solgt)
Hvis noen vil ha deg til å kjøpeen MR2 i stedet for Miataen, så vil jeg si at de har røyka sokkene sine en gang for mye.
Jeg har selv hatt gleden av å prøve den aktuelle MX5`en, og den heller utvilsome gleden av å prøve en helt original MR2 GTI.
MX5`en var helt dødsrå å kjøre, den gikk VELDIG godt og hadde sinnsykt bra kjøreegenskaper. Den har blitt påkostet masse, og skal du ha en MR2 som går like bra, må du nok koste på den enda mere enn MX5`en er blitt påkostet. Jeg sier ikke at MR2 er en dårlig bil, selv om jeg ble skuffet over den jeg prøvde. Dette var riktignok en tidlig modell (før oppdateringen), og jeg håper de nyere utgavene er bedre. Jeg hadde på den tiden en 86` Prelude 2.0 16v (137hk), og jeg hadde ingen problemer med å blåse fra mr2`en til kompisen min. Skulle jeg hatt en MR2, ville jeg uten tvil kjøpt en MR2 Turbo. Eller kanskje en MK1 med 4a-gze :D

Som sagt , MR2 er sikkert en bra bil, men ikke akkurat my cup of tea.
Sikker på at den mr2'en du prøvde var helt i vater da? ;-)
En kompis av meg som hadde nøyaktig sånn prelude som du nevner, og den hadde problemer med å henge på meg da jeg hadde min Celica GTi...med samma motor som mr2'en ;-)

@lpher

 #24794  av sindrejl
 
og det er igjen kjent at en mr2 går bedre enn den celicaen med samme motor :)

 #24796  av chris
 
aWeX skrev: Jeg hadde på den tiden en 86` Prelude 2.0 16v (137hk), og jeg hadde ingen problemer med å blåse fra mr2`en til kompisen min.
Da var det enten noe galt med sjåføren av mr2'en, eller noe galt med mr2'en i seg selv. ;)

 #24797  av chris
 
sindrejl skrev:og det er igjen kjent at en mr2 går bedre enn den celicaen med samme motor :)
akkurat det jeg skulle til å skrive ;) Har jo småkappa litt med frank, som har mk6 cab, 2.0 liter og 175 hester. Jeg kjører jo i fra han. Men han tar meg nok høyere opp i fart vil jeg tro, siden han tross alt har litt mer hester.

 #24853  av supratt
 
Drar litt ifra meg opp til 80-90 ja, det er jo grunnet to ting: :(
Forhjulsdrift og den åpenbare grunnen at Caben veier tross alt ca.200kg mer. :wink:

Caben setter seg liksom ikke på samme måten under aksellrering opp til 50-60. Det blir liksom bare "børning". :cry:

Digger Caben, men ELSKER bakhjulsdrifta og momentet til SafranSupraen. Pluss at den virkelig setter kraften ned i bakken under aksellrering. TRY ME :twisted: :twisted:

 #24858  av chris
 
supratt skrev:Drar litt ifra meg opp til 80-90 ja, det er jo grunnet to ting: :(
Forhjulsdrift og den åpenbare grunnen at Caben veier tross alt ca.200kg mer. :wink:

Caben setter seg liksom ikke på samme måten under aksellrering opp til 50-60. Det blir liksom bare "børning". :cry:

Digger Caben, men ELSKER bakhjulsdrifta og momentet til SafranSupraen. Pluss at den virkelig setter kraften ned i bakken under aksellrering. TRY ME :twisted: :twisted:
Jeg har ingen planer om å prøve meg mot Supra'n nei. Må være hvis jeg får låne Supra'n til Alf det da :D

 #24861  av Mr2 Mk2
 
chris skrev:jeg har ingen planer om å prøve meg mot Supra'n nei. Må være hvis jeg får låne Supra'n til Alf det da :D
hehe,det hadde vært artig å se! :D ring meg når dere har avtalt tid og sted da,dette må jeg bare få med meg :twisted: (Bare ikke Alf ser dette da)