TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MÃ¥ ha ny mobil nÃ¥. noen anbefalinger?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#246626  av Ivar

ina skrev:jeg har hatt k750 i 2 år før jeg kjøpte nokia`n og er veldig fornøyd med den... den tåler veldig mye... har kastet den i bakken et x antall ganger og funker fortsatt, og alt har vært tipp topp frem til i det siste, men har kastet den masse i bakken
Spørsmålet må opp... har du sinneproblemer?

#246628  av inzane2012

gå for k800i isåfall og spar di ekstra pengene k810i koster, er nesten identisk telefon...

#246631  av ina

Ivar skrev:
ina skrev:jeg har hatt k750 i 2 år før jeg kjøpte nokia`n og er veldig fornøyd med den... den tåler veldig mye... har kastet den i bakken et x antall ganger og funker fortsatt, og alt har vært tipp topp frem til i det siste, men har kastet den masse i bakken
Spørsmålet må opp... har du sinneproblemer?
jeg? nei... nesten hobby å kaste telefon... sluttet å kaste på folk... måtte nesten det etter å ha bommet å truffet en kompis som ikke fortjente det et x antall ganger... men liker vel generelt å kaste ting... hobby... :lol: :?

#246818  av Rømmling

ble at jeg gikk for W610i så får håpe den funker som den skal og gjør det lenge

noen som vet hvordan jeg legger over nr fra mobilen (nokia 6270) til sim kortet og omvent?

regner med at dette ikke er så vanslelig på en nokia men vet ikke hvor jeg finner dette valget.

#246893  av angrykid

Om du har telenor abo, så kan du bruke en tjeneste som heter mobil backup. Den tar vare på alt av kontakter å oppgaver å notater å kalender, og overfører dette til den nye telefonen din ved hjelp av GPRS tilkobling.

#246899  av Rømmling

er telenor kunde ja. finnes det noe mere detaljert beskrivelse av dette eller finnes det andre enklere måter??

finnes det ingen enkel måte å lese av fra simkort til mobil og omvent??

#246907  av angrykid

http://telenormobil.no/tjenester/mobilbackup/

Du finner en funksjon under kontakter som heter kopier fra sim til mobil å omvendt.

#246915  av ina

kan du ikke bare putte sim kortet inn i nokian og på kontakter, instillinger tror jeg og kopiere fra mobil til sim og putte den inn i se og ev kopiere til mob???

#246939  av chris

Hadde vært enklere om du hadde kjøpt en ny nokia da, og bare brukt nokia pc suite ;)

#246969  av sindrejl

jepp, enklere å overføre til pc :D

#246981  av angrykid

Fullt mulig å kopiere fra mobil til sim å omvendt, problemet er at simkort nå til dags sjelden tar noe særlig mer enn 200 kontakter. Og jeg har mer enn det på min mobil. :-) Så det er litt vanskelig for min del å bruke det.

PC Suite fungerer fint, ingen tvil om det. Det er litt synd at de ikke har orket å lage en felles funksjon som er kompitabel mellom produsentene.. Men det er der backup kanskje fungerer tilfredsstillende. :)

Så du får ha lykke til i valget av mobil. Jeg er i allefall strålende fornøyd med min W880i, selv om den ikke har radio. :)

#247807  av Rømmling

kjøpe nokia på nytt Nei. kommer ikke til å skje.
når jeg var på tlf lista på nokian og trykte på mere så kom det opp kopiere til sim og så valget alle til sim .

og W610i spurte da jeg slo den på om han skulle kopirere over til tlf igjen også :)

liker bedre sony enn nokia. flere funkjoner på alarm. vekkerklokke som jeg liker så slipper jeg å stille om vekkerklokka som vekker meg til jobb om jeg skal huske noe eller tiligere opp en dag.

bedre dekkning er det også på denne. fra intet nett til å få meldinger er stor forskjell hehe

#247824  av angrykid

Indeed, w610i er en nice telefon. Liker den godt jeg. Har sett endel på den, men endte opp med en W880i i stedet. Fant ut at den hadde alt jeg trengte. Eneste jeg savner på den, er egentlig en bedre nettleser og wlan, men det kommer en oppdatert versjon av M600 snart som heter M610i og den har og støtte for ett eventuelt hsdpa nett.. Og DA blir det fett, må vite. :D Det gleder jeg meg til..

#247906  av sindrejl

blir htc på meg iallefall som neste tlf

#247966  av GT_rider

Kaprer tråden litt jeg. Er også i markedet etter ny mobil, etter at Nokiaen har gjort meg tidvis svært frustrert!
Nokia utgår denne gangen. Ingenting som frister
(Frister ikke med ny Nokia overhodet)

Hatt Samsung før, godt fornøyd. Lurer på Samsung igjen. Noen modeller som anbefaes??
Evt andre merker som er duganes?