TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyotas sportsbilprogram.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #243773  av sotevik

Kan noen svare meg hvorfor Toyota har sluttet å produsere Celica, Mr2 og Supra.Jeg syns det er et stort hull iToyotas bilprogram nå som sportsbilene er borte.

#243792  av c.worth

Har vel med økonomien å gjøre..er ikke så mange så kjøpte di bila,vertfall ikke nu i di siste åra.nå satser di mere på familjebiler å miljøvenlige biler ,di bruker vel ca 40miljarder i året på utvikling av miljøbiler.

#243824  av OrIoN89

De får overtagere ;) Ny "supra" er jo på vei, men den vil komme som hybridbil.

Desverre så har jeg ikke sett noen ny roadster som kan ta over MR2 =/

#243841  av celicat23

Kan noen forklare meg hva denne tråden har og gjøre med "dekk og felg" ??
 #243849  av sotevik

Det var nok bare en glipp :oops:

#254371  av kvassheim

celicat23 skrev:Kan noen forklare meg hva denne tråden har og gjøre med "dekk og felg" ??
sportsbiler har dekk og felger de og :P

#254425  av @lpher

Toyota/Lexus har bestandig vært flinke til å tenke langsiktig...og det skulle ikke forundre meg om grunnen til at de sportslige modellene er (midlertidig) borte...er det stadig økende fokuset på miljø/co2 etc...og at vi ganske så snart vil få se esset (eller essene) toyota har gjemt i ermet ;)
 #254426  av @lpher

sotevik skrev:Kan noen svare meg hvorfor Toyota har sluttet å produsere Celica, Mr2 og Supra.Jeg syns det er et stort hull iToyotas bilprogram nå som sportsbilene er borte.
Scion har jo en liten coupe...som de (Toyota/Scion) mener fyller den nisjen... Supra (eller en tilsvarende type bil) er i emninga....mest sannsynligvis med en eller annen form for hybridløsning. Så det vi mangler er en liten og lett...passe motorisert...cabriolet. Det kan vel argumenteres at Camry Solara cabben til dels kan fylle denne nisjen...

#254440  av Mr2Even

Toyotas mål er jo å ha null i co utslipp. Blir bare å få kjøpt tråbil i forskjellige modeller der snart :lol:

#254445  av ErikG

Har hørt rykter om en ny Celica. Tror det er 2008 den skal komme

#254505  av Th4 Ghost

Har en liten følelse på at de har brukt så lang tid pågrunn av alt det Co2-venlig styret. De har en million konseptbiler nå, så om en stundt ser vi nok en eksplosjon innen sportsbileområdet skal dere se (håper iallefall det ;) )

#254675  av @lpher

Toyota establishes "Committee to create interesting cars"

Posted Jul 30th 2007 12:24PM

Toyota's MegaWeb showcase in the center of Tokyo proudly displays 13 sedans, 11 minivans, nine hatchbacks, six 4x4s, four station wagons and zero sports cars. Since production of the MR2 went the way of the Supra and the Celica and Soarer fell under the Lexus banner, Toyota has had precious little for car enthusiasts to get excited about.

The situation is so dire that even Toyota's top brass have noticed. According to the August 26th edition of "Best Car" magazine (Japan is no longer just 16 hours ahead of the US it would seem), the board of directors has created a "Committee to create interesting cars" in response to grass roots criticism that recent Toyotas are uninteresting. Let's hope that by admitting to having a problem, the company has taken the first step to recovery.

No word about what the committee's recommendations have been to date, but we'll let you know as soon as we hear.

[Source: Best Car]

#254677  av sindrejl

jøss tok tid før dem innså ting her