TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #24279  av Christian

Da har jeg henta motoren, blir nok bra dette 8)
Skal begynne å ta ut den gamle i løpet av uka, men det tar nok litt tid før den nye er klar til å settes inn...
Lurer på om jeg skal skaffe meg en 3.gen topp og "file" litt i tillegg :wink:
Tar meg selv i å glise som en idiot når jeg kikker på turbonetics 60-1 turboen, elektromotive teck 2 dataspruten, HKS 830cc dysene og supra ic'en...bør ikke akkurat bli noen sinke i traffiken nei :twisted:

Om man i tillegg tar med stereoen, interiøret, understellsdelene og bodykittet som skal på før sommeren, bør det bli relativt lekent :twisted:
 #24281  av Mr2 Mk2

Christian skrev: Tar meg selv i å glise som en idiot når jeg kikker på turbonetics 60-1 turboen, elektromotive teck 2 dataspruten, HKS 830cc dysene og supra ic'en...bør ikke akkurat bli noen sinke i traffiken nei :twisted:
Hehe nei ikke akkurat,men om det kommer en pensjonist i sin Polo bør du absolutt ikke føle deg trygg :wink:

Blir nok rimelig hefig,ikke det at det er så dumt fra før akkurat :wink:

Men hva vinner du ved å bruke 3.gen toppen da?

#24282  av MR2turbo

Tøfft dette her :D
Men se å få tatt noen bilder da, mann!! hehe sånn at vi kan kikke litt...
:wink:

har du hatt motoren i gang?

#24283  av Christian

Ikke annet enn at det i utgangspunktet er en bedre topp, litt porting/pussing/filing/sliping + mer aggressive kammer = Hk! :D
 #24345  av Morten

Christian skrev:.. og supra ic'en...
Lurer litt på hvordan skal du få plass til denne..?

#24358  av sindrejl

hammer type stor? :D

#24361  av Christian

Markus : Skal ut og ta noen nå :)

Morten : Om jeg skal beholde den må jeg ofre bagasjerommet, enten det eller en vannkjølt ic :wink:

Det aller beste hadde vært og plassert den forran, men det er jo litt dumt å måtte vente i 30 sek etter at man gir gass :roll:

#24389  av Christian

Her er noen bilder...
Vedlegg
60x30x7cm.
60x30x7cm.
SUPRA_IC.jpg (25.23 kiB) Vist 3665 ganger
Masse snacks.
Masse snacks.
DELER.jpg (49.77 kiB) Vist 3665 ganger
Motor og kasse.
Motor og kasse.
OVERSIKT.jpg (33.98 kiB) Vist 3665 ganger

#24390  av Christian

Noen flere....
Vedlegg
Innsugssiden...
Innsugssiden...
TURBO-I2.jpg (53.97 kiB) Vist 3663 ganger
Ett til...
Ett til...
TURBO-I.jpg (47.57 kiB) Vist 3662 ganger
Eksossiden...
Eksossiden...
TURBO-E.jpg (59.4 kiB) Vist 3662 ganger

#24391  av Christian

Og mer...
Vedlegg
Tec II datasprut...
Tec II datasprut...
SPRUT.jpg (23.99 kiB) Vist 3661 ganger
Kjekt å ha i reserve...
Kjekt å ha i reserve...
GT4KASSE.jpg (30.42 kiB) Vist 3661 ganger
Får håpe denne blir som jeg håper etterhvert.
Får håpe denne blir som jeg håper etterhvert.
MOTOR.jpg (33.67 kiB) Vist 3659 ganger

#24393  av Christian

De siste foreløpig...
Vedlegg
Dette er et TRD svinghjul og TRD zinter (er det slik det skrives?) clutch, må plukke det fra hverandre og se hva jeg kan få gjort med det.
<br />Lagret kaldt på betonggulv :(
<br />Påståes å ha gått 20mil...
Dette er et TRD svinghjul og TRD zinter (er det slik det skrives?) clutch, må plukke det fra hverandre og se hva jeg kan få gjort med det.
Lagret kaldt på betonggulv :(
Påståes å ha gått 20mil...

CLUTCH.jpg (32.69 kiB) Vist 3659 ganger
Innsuget med ledningsklasene...
Innsuget med ledningsklasene...
INNSUG.jpg (37.69 kiB) Vist 3659 ganger
Ny og gammel fuelrail...
Ny og gammel fuelrail...
FUELRAIL.jpg (46.48 kiB) Vist 3658 ganger

#24460  av cameleon

Ser virkelig bra ut dette :D Får mer lyst på slik motor hver gang jeg ser et bilde av en. Pappa stusset litt over meg forleden dag og purte meg hvor alle damene på skrivebordsbakgrunnen var gjort av. Har i senere tid byttet ut bilder av Kristin Kreuk (lana i smallville....bare verdens nydeligste jente) men Bilder av turboer, 3s-gte motorer osv. Begynner jeg å bli en smule materalistisk tro :roll:

Nå vet ikke jeg spesielt mye om clutcher o.l As a matter of fact har ikke peiling på motor og slik i det hele tatt hehe. Men den så jo litt smårusten ut? Men det er vel sikkert bare slik det er. Blir jo rust på bremseskivene mine over natta også liksom. Sist jeg så en clutch var når ejg måtte bytte min, men den var helt brent opp.

Flotte bilder forresten! Synes det øverste bildet var litt moro egentlig, først trodde jeg at du hadde slepet med deg motoren og resten etter bila hihi :lol:

#24467  av chris

cameleon skrev:Ser virkelig bra ut dette :D Får mer lyst på slik motor hver gang jeg ser et bilde av en. Pappa stusset litt over meg forleden dag og purte meg hvor alle damene på skrivebordsbakgrunnen var gjort av. Har i senere tid byttet ut bilder av Kristin Kreuk (lana i smallville....bare verdens nydeligste jente) men Bilder av turboer, 3s-gte motorer osv. Begynner jeg å bli en smule materalistisk tro :roll:
Lenge leve matrialismen :D :D

#24468  av Dalan

cameleon skrev:Ser virkelig bra ut dette :D Får mer lyst på slik motor hver gang jeg ser et bilde av en. Pappa stusset litt over meg forleden dag og purte meg hvor alle damene på skrivebordsbakgrunnen var gjort av. Har i senere tid byttet ut bilder av Kristin Kreuk (lana i smallville....bare verdens nydeligste jente) men Bilder av turboer, 3s-gte motorer osv. Begynner jeg å bli en smule materalistisk tro :roll:

Nå vet ikke jeg spesielt mye om clutcher o.l As a matter of fact har ikke peiling på motor og slik i det hele tatt hehe. Men den så jo litt smårusten ut? Men det er vel sikkert bare slik det er. Blir jo rust på bremseskivene mine over natta også liksom. Sist jeg så en clutch var når ejg måtte bytte min, men den var helt brent opp.

Flotte bilder forresten! Synes det øverste bildet var litt moro egentlig, først trodde jeg at du hadde slepet med deg motoren og resten etter bila hihi :lol:
Sånn er det med meg å, har byttet ut alle bildene av damer på telefonen med bilder av biler og slik :P

#24475  av tommyboy

Det mangler bare en bil da Dalan :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27