TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #2381  av @lpher

Hadde det klart med import av 94-95 Supra non-turbo fra USA.
Fiks ferdig levert til norge.
Men nå ser det ut til at 'importøren' ligger med buken i været eller lign.
Ihvertfall umulig å få kontakt med ham.

Noen her som kjenner til noen som importerer biler fra USA?

@lpher

#2383  av CelicaTurbo

jeg hadde kontakt med en fyr angående import av mr2 turbo fra usa for ett års tid tilbake og han hadde sluttet med import pga at det ikke lønnet seg lenger med tanke på valutakursen. Ikke at jeg skjønner det helt for jeg trodde kursen har vært ganske grei ganske lenge?

Men, for å finne importører fra USA må du nok gå til amcar miljøet og se.. kanskje du finner et amcar forum et sted hvor du kan forhøre deg?

#2406  av @lpher

CelicaTurbo skrev:jeg hadde kontakt med en fyr angående import av mr2 turbo fra usa for ett års tid tilbake og han hadde sluttet med import pga at det ikke lønnet seg lenger med tanke på valutakursen. Ikke at jeg skjønner det helt for jeg trodde kursen har vært ganske grei ganske lenge?

Men, for å finne importører fra USA må du nok gå til amcar miljøet og se.. kanskje du finner et amcar forum et sted hvor du kan forhøre deg?
Holder på å sende ut forespørsler fra A til Å nå ja ;-)
Har naturlig nok mest tro på å finne noen som driver
med AM car import ja ;-)

MÃ… ha non-turbo...har penga klare...
twinturbon blir en liten hundrings for dyr...for en så gammel bil ;-)

Only time will tell....ill keep you posted ;-)

@lpher

#2407  av erling

Hvis du får tak i en Coupè (ikke targa) så er den visstnok 300 kg (!) lettere enn targaen, og da er den antaglig nokså sprek oxo til å være NA. :)

#2408  av PwRmAd

Skal du bruke såpass mengde penger allikevel, så kjøp en turbo..kan love deg en ting, du kommer til å slite med å få solgt den igjen senere...

Skal du først ha deg en Supra, kjøp Turbo, og helst en som er solgt i Europa, her er alle 328bhp modeller, mye billigere å modifisere..

Chris

#2411  av CelicaTurbo

tror du kjapt kommer til å ønske at du kjøpte turbo ja men på den annen side er jo både kjøp og forsikring vesentlig billigere da.. tenker meg at staten vil ha nok avgifter for de turboene ihvertfall :?

#2413  av @lpher

erling skrev:Hvis du får tak i en Coupè (ikke targa) så er den visstnok 300 kg (!) lettere enn targaen, og da er den antaglig nokså sprek oxo til å være NA. :)
Hey ;-) ...spørs om jeg ikke trenger targa da ;-)
Letteste utgave veier så vidt jeg vet 1485.

@lpher

#2414  av @lpher

ct20b skrev:Skal du bruke såpass mengde penger allikevel, så kjøp en turbo..kan love deg en ting, du kommer til å slite med å få solgt den igjen senere...
250' - 320' for en 93-95 non-turbo importert fra USA.
400' - 500' for en 93-95 twinturbo fra tyskland

You tell me...100'-150' i for 100hk ekstra? a little steep perhaps? ;-)
400' for en så gammel bil...litt on the edge kanskje? ;-)

Om jeg får solgt den?
Tror ikke det skal bli noe problem, når den tid kommer.
Planlegger å ha den 1-4 år alikevel, så får kjørelengden avgjøre
hva jeg får igjen for den.

ct20b skrev: Skal du først ha deg en Supra, kjøp Turbo, og helst en som er solgt i Europa, her er alle 328bhp modeller, mye billigere å modifisere..
Chris
Er ikke ute etter Supra for motoren sin del,
jeg synes bare den er jævlig tøff...og kan tenke meg en sekser ;-)

Modifisering?
Trenger ikke sånt jeg....
Litt senking, 18"/19" felger og et passende fett stereoanlegg
så er jeg ferdig ;-)

@lpher

#2415  av CelicaTurbo

Hehe, jeg gir det to uker med den bilen så er du igang med planleggingen av det luftfilteret, og fra der er det ingen vei tilbake :)

men, prisforskjellen var stor og en slik Supra er råstilig uansett om det står to turboer under panseret eller ikke, og selv uten turboene burde den være mer enn kjapp nok for det meste. 220hk rundt? :D

#2417  av Christian

Veit med meg selv at jeg hadde ikke greid å holde labbene unna.
Supra med masse motor og plastikk er jo genialt :)

#2420  av CelicaTurbo

med en bil som er så tung i prinsippiet hadde ikke jeg giddet å klistre masse plastikk på i tillegg da, men det kommer jo helt ann på hva man prioriterer da :)

#2422  av PwRmAd

jaja, lykke til.... kult å bli rævkjørt av en golf til 1/3 av prisen..eller enda bedre.. har en Fiat Uno Ie Turbo også....skal vi kappe.....?

#2430  av CelicaTurbo

jaja, han gjør som han vil og det er en bra mulighet for å realisere drømmen sin det der. Og selv om den ikke har turboene så er bilen relativt kjapp og har garantert et drag fra lave cruise-turtall som oss med 2-litere bare kan drømme om (med turbo eller ikke).

men, det er nå ingen standard Golfer som klarer å ta en standard Supra NA vel, men jeg må innrømme at Renault 5 Turbo fort kan bli et stort problem for de aller fleste av oss men det er det heldighvis omtrent ingen av her i landet.

Men, sjekket data: NA er vel 100kg lettere enn turboutgaven, men leveres ikke med 6 trinns girkasse. NA klarer 0-60mph på 6.8 sekunder mens turbo klarer det samme på 4.6 sekunder. Er jo en del forskjell da men NA er nå fremdeles bra kjapp da.

#2433  av erling

Har Import Tuning solgt NA Supraen sin nå? Eller liker du ikke høyreratt?

#2452  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Hehe, jeg gir det to uker med den bilen så er du igang med planleggingen av det luftfilteret, og fra der er det ingen vei tilbake :)
CelicaTurbo skrev:ke det...har ikke gjort noe spesielt, motormessig, med min nåværende bil heller da ;-)
CelicaTurbo skrev: men, prisforskjellen var stor og en slik Supra er råstilig uansett om det står to turboer under panseret eller ikke, og selv uten turboene burde den være mer enn kjapp nok for det meste. 220hk rundt? :D
Prisforskjellen er nok litt drøy ja...

@lpher