TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skuffa Autofil mann....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#23939  av Erlend

Er det mulig? Da hadde jeg også blitt pottesur!
Hehe, høres ut som en dårlig spøk, å få lov til å sitte på i 70 km/t istedet... Det er noe av det dummeste jeg har hørt.
Greit at det er ganske vanskelig å ha kontroll over en bil på våt bane i 300 km/t, men de hadde jo maskiner som kunne tørke stripa og greier.

Fy flate, jeg hadde bare blitt utrolig irritert og oppgitt :?

#23940  av cameleon

Det der var jo bare helt latterlig da. Nå er jeg ikke sikker på hvem den tyske eieren var. Men så lenge det ikke var selveste Schumacher så tror jeg ikke at vedkommende kan kalle Larsen for ikke å være kompetent nok... Trukke tyskeren har så mye erfaring som Jan erik.

#23941  av funkes

Flott at firmaet ivaretar kundens interesser!
Når en kunde nettopp har brukt underkant av 500 000 euro på en bil, og firmaet ikke kan garantere for sikkerheten på bilen under en testkjøring, skulle det jo bare mangle at de avbrøyt den!

Flott at firmaet er såpass seriøse at de turte avbryte testkjøringen, og ikke bare tenkte på PR for sitt eget firma!

Og sånn helt til slutt....han Larsen hadde aldri i verden fått lov til å kjøre bilen min (ikke engang hvis jeg hadde kjøpt meg en vinterbil til vrakpanten) en eneste millimeter.

#23944  av cameleon

Vel det er en ting. Det andre er at hvis de mente at jan erik ikke var kompetent nok til å kjøre bilen, why the fuck sake sa de ja i begynnelsen til arrangementet. De burde da vel ha sjekket ut litt mer om føreren i utgangspunktet spør du meg, i stedenfor å komme i siste liten.

#23945  av CelicaTurbo

tja, er egentlig enig i avgjørelsen. Hovedpoenget er vel at i mellomtiden men avtalt kjøring og det faktiske tidspunktet for kjøring ble bilen solgt og så klart ny eier ikke ønsker å risikere noe. Importøren kunne ha reservert bilen mot salg, men på så dyre biler så er ikke det et økonomisk alternativ å gå glipp av mulige salg.

#23947  av chris

funkes skrev: Og sånn helt til slutt....han Larsen hadde aldri i verden fått lov til å kjøre bilen min (ikke engang hvis jeg hadde kjøpt meg en vinterbil til vrakpanten) en eneste millimeter.
Jeg tror nok han har atskillig mer erfaring enn hva du har ;) :D

#23948  av chris

CelicaTurbo skrev:tja, er egentlig enig i avgjørelsen. Hovedpoenget er vel at i mellomtiden men avtalt kjøring og det faktiske tidspunktet for kjøring ble bilen solgt og så klart ny eier ikke ønsker å risikere noe. Importøren kunne ha reservert bilen mot salg, men på så dyre biler så er ikke det et økonomisk alternativ å gå glipp av mulige salg.
Jeg tviler egentlig på at bilen ble solgt mellom det tidspunktet de dukka opp på flyplassen, og alt var i orden, og 3 timer senere samme dag ;)

De hadde jo avtalt. Alt var jo i boks, og de hadde skaffa alt utstyret de trengte, inkludert sikkerhetspersonell. Og de tok med bilen opp på flyplassen. Men først når de kom DIT, da trakk de seg.

Synes det hele virka ganske useriøst fra importørens side :?

#23949  av chris

cameleon skrev:Vel det er en ting. Det andre er at hvis de mente at jan erik ikke var kompetent nok til å kjøre bilen, why the fuck sake sa de ja i begynnelsen til arrangementet. De burde da vel ha sjekket ut litt mer om føreren i utgangspunktet spør du meg, i stedenfor å komme i siste liten.
Deres måte å "sjekke ut" sjåføren på, var vel å få et inntrykk av han samme dagen. Og alle vet jo at han er en smule.. snodig.. og barnslig.. :P
Men han kan jo å kjøre bil. Han har *mye* erfaring i banekjøring, og er en dyktig sjåfør. Dessuten har han kjørt det meste av bilmerker. Er det noen som er barnslig her, så er det de koenigsegg-folka.. Og tilby å sitte på i 70 km/t, det er jo å bli holdt for narr det. Får da være grenser for frekkhet..

#23964  av CelicaTurbo

vel vel, tror jeg må klarlegge meg litt her: jeg sier ikke at importøren ikke viste at bilen var solgt når de kom til flyplassen. Hele poenget er jo at den nye eieren hadde godkjent kjøringen intill i siste øyeblikk, importøren kan da ikke gjøre noe annet enn å godta saken når eieren ikke ønsker at Larsen skal kjøre bilen under de forholdende.. det er egentlig ganske enkelt: en eier som har betalt et lass med penger sier "nei" i siste liten, da blir det også nei til kjøring og importøren kan ikke trosse det. Slik jeg ser det kan ikke importøren lastes for hendelsen og må bare pent gjøre som de blir bedt om, dessverre for Larsen.

Om jeg hadde kjøpt meg en ny bil til mangfoldige milioner så hadde ikke jeg vært interessert i at en cowboy skulle ha prøvd toppfarten på bilen min uten at jeg hverken kjenner personen eller hans kunnskaper, hvilke avtaler som selgeren hadde med noen andre personer er totalt uinteressant så lenge det er jeg som hadde eid bilen ikke sant? Nå var denne kjøperen snill og godtok kjøringen om alle kriteriene for en sikker kjøring var til stede, men det var de ikke.

#23965  av sindrejl

Sånn som det står der hadde eieren godtatt at de kjørte bilen så fort sålenge det var tørt..

#23967  av CelicaTurbo

akkurat, og det var ikke tørrt men de hadde muligheten til å tørke banen. Så blir det opp til eieren som sitter i tyskland å vurdere: kan de klare å tørke banen skikkelig, kvitte seg med alle større dammer og hindre tilsig av nytt vann? Kan han stole på at de i det hele tatt gidder å gjøre jobben skikkelig?

#23969  av sindrejl

Tyskeren var vel ikke der, han fikk bare høre av gjengen at nei.. her var det pissbløtt

#23970  av funkes

chris skrev:
funkes skrev: Og sånn helt til slutt....han Larsen hadde aldri i verden fått lov til å kjøre bilen min (ikke engang hvis jeg hadde kjøpt meg en vinterbil til vrakpanten) en eneste millimeter.
Og?

#23976  av chris

funkes skrev:
chris skrev:
Og?
Og jeg tror det er mye større fare for at du skader bilen din, enn at han hadde gjort det. :)