TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min 2004 model avensis sedan

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#235727  av sindrejl

disse ville jeg ha på supraen fra DotZ.. men de var ikke produsert ennå :shock: :shock:
Vedlegg
DOTZ_Mugello_ImageSpecial1_388x388.jpg
DOTZ_Mugello_ImageSpecial1_388x388.jpg (18.79 kiB) Vist 4335 ganger

#236003  av sw20

tevo dekk har noen som jeg liker! Bilde

men det er noe jeg kan se for meg at blir tøft!

syns det morsomt at noen at for seg denne typen bil også!
gleder meg til å se hvordan det går fremmover!

#236027  av celicat23

sw20 skrev:tevo dekk har noen som jeg liker!
men det er noe jeg kan se for meg at blir tøft!
NÃ¥ er felger bestilt, som jeg tror blir enda bedre enn de der til og med :wink:
sw20 skrev:syns det morsomt at noen at for seg denne typen bil også!
gleder meg til å se hvordan det går fremmover!
Takker. Liker og være litt sær, og ha noe som ikke alle andre har. Gøy og gå litt sine egene veier. Til dels bare for
utfordringen og gjøre noe kjedelig om til noe man snur seg etter på gata.

Etter erfaringene med celica'n, som jeg merket var tilnærmet umulig og holde perfekt i lakken (sort er en møkka farge uten like),
har jeg bestilt meguiars produkter for litt over 1700kr i dag. Stort sett har vasking vært avfettning (litt utvannet turtlevax for ikke og
være så hard på lakk etc) - såpe/vask (meguiars) - polering (autoglym). Vasket med 2 bøtter (en for såpe, og en for skylle
svamp med) og svamp, og brukt pusseskinn. Har nå handlet inn microfiber klut, bil-håndkle, claybar, nxtgen wax,
nxtgen quick detailer +++. Ble inspirert av steder som:

http://www.vxronline.co.uk/messageboard ... m.php?f=81
http://www.polishedbliss.co.uk/
http://www.detailingworld.co.uk/

Får håpe investeringen betaler seg. Det vil bilder helt sikkert vise etter hvert :)

Forhåpentligvis siste bilde av bilen standard:

Bilde

Gleder meg til og få gjort noe med bilen. Nå står den bare og støver ned i garasjen. Ikke får jeg vasket den ordentlig uten og dra helt
til oslo heller. Ute-krana her har tatt kvelden :cry: Kommer til og mase på de som eier huset og få fixet det til de enten blir så lei at de
gjør noe med det - eller kaster meg ut :D

#236218  av celicat23

Svarte f....!!!! Felgene jeg bestilte var s å k l a r t ikke på lager i den dimensjonen/boltsirkelen jeg skal ha - og ville ikke være
det før slutten av mai. Så legg på litt frakt tid og ikke minst 3-4 uker i tollen mens de går og peller seg i rassen... Ja, da er ikke
de felgene aktuelle heller :evil:

STOOOR takk til http://www.quality-autoimport.no som sjekket dette opp før de bestile felgene. Andre norske sjapper hadde bare
jugd om leveringstiden og bestilt alikevel :roll: Godt og se det er en norsk styling butikk som faktisk bryr seg om kundene sine!

Men har funnet noen andre som jeg får svar på i morgen. Krysser fingrene for at de kan skaffes til nogenlunde riktig tid.

SÃ¥ - IGJEN :cry: - vedlagt bilde av felgene det IKKE blir. Helv....!!!
Vedlegg
Jack-Line-1-tlg-18.jpg
Jack-Line-1-tlg-18.jpg (11.04 kiB) Vist 4227 ganger

#236230  av sindrejl

er vanskelig med felger for tia ja.. alle har så enormt utvalg at de tilslutt ikke har noe av noenting likevel

#236240  av celicat23

sindrejl skrev:er vanskelig med felger for tia ja.. alle har så enormt utvalg at de tilslutt ikke har noe av noenting likevel
Problemet nå er bare leveringstider for min del. Er ivertfall 2 felger som hadde vært kjempe aktuelle -- men importøren eller
produsenten har ikke på lager. Og siden jeg har startet så sent, og ikke eier tålmodighet, så blir det vanskelig :oops:

Får svar på de absolutt siste aktuelle felgene med sorte eiker og polert kant i morgen. Er det lang leveringstid på de også,
da blir det noen vanlige alufelger (for da er jeg leeeeeeei....)

Er hverken de peneste felgene i verden, eller de jeg tror kommer til og passe best til bilen. Men filosofien bak det hele
er at ett par "stygge" felger med sorte eiker er bedre enn noen fine felger uten sorte eiker :wink:

#236282  av FireFox

celicat23 skrev:Svarte f....!!!! Felgene jeg bestilte var s å k l a r t ikke på lager i den dimensjonen/boltsirkelen jeg skal ha - og ville ikke være
det før slutten av mai. Så legg på litt frakt tid og ikke minst 3-4 uker i tollen mens de går og peller seg i rassen... Ja, da er ikke
de felgene aktuelle heller :evil:

STOOOR takk til http://www.quality-autoimport.no som sjekket dette opp før de bestile felgene. Andre norske sjapper hadde bare
jugd om leveringstiden og bestilt alikevel :roll: Godt og se det er en norsk styling butikk som faktisk bryr seg om kundene sine!

Men har funnet noen andre som jeg får svar på i morgen. Krysser fingrene for at de kan skaffes til nogenlunde riktig tid.

SÃ¥ - IGJEN :cry: - vedlagt bilde av felgene det IKKE blir. Helv....!!!
Må si jeg liker smaken du har på felger :) tror de felgene oxo hadde blitt porr ;)

#236332  av sw20

har gode erfaringe med bilprodukter.no...

hva med disse?
http://bilprodukter.no/html-sider/bilde ... titan.html

ja er gøy med noe ikke alle har! Så inntil jeg kjøper prosjekt mr2 er det bare å sette fingrene i carinaen!

skal bli morsomt å følle med på denne! syns bilen er grom i seg selv... så hadde det vert min hadde jeg nokk holdt meg til senking og felger.. fordi den er så ny og fin men... spørs om du ikke har noe mer i tankegangen!!

uansett er jeg siker på at du ike kommer til å forsvinne i mengden av styla avensis!!!! :D

#236336  av sindrejl

sw20 skrev:har gode erfaringe med bilprodukter.no...

hva med disse?

ja er gøy med noe ikke alle har! Så inntil jeg kjøper prosjekt mr2 er det bare å sette fingrene i carinaen!

skal bli morsomt å følle med på denne! syns bilen er grom i seg selv... så hadde det vert min hadde jeg nokk holdt meg til senking og felger.. fordi den er så ny og fin men... spørs om du ikke har noe mer i tankegangen!!

uansett er jeg siker på at du ike kommer til å forsvinne i mengden av styla avensis!!!! :D
de der skulle jeg ha på supraen men så hadde dem ikke kalipperklaring :cry:

#236352  av celicat23

sw20 skrev:har gode erfaringe med bilprodukter.no...
Bilprodukter er helt konge :)
sw20 skrev:hva med disse?
Finnes ikke i riktig boltsirkel.
sw20 skrev:ja er gøy med noe ikke alle har! Så inntil jeg kjøper prosjekt mr2 er det bare å sette fingrene i carinaen!
Been there, done that :D
sw20 skrev:skal bli morsomt å følle med på denne! syns bilen er grom i seg selv... så hadde det vert min hadde jeg nokk holdt meg til senking og felger.. fordi den er så ny og fin men... spørs om du ikke har noe mer i tankegangen!!
Det er nok ikke så mye mer som skal gjøres med bilen. Finnes pr dags dato (som jeg vet om) ingen deler utenom
TTE frontleppa og sideskjørtene (og ett hekkskjørt jeg ikke forteller noen om! hehe) som gjør bilen noe penere. Men tror bilen
blir lav nok med coilovere til at noe styling blir unødvendig. Det finner jeg forhåpentligvis ut i løpet av mai :)
sw20 skrev:uansett er jeg siker på at du ike kommer til å forsvinne i mengden av styla avensis!!!! :D
Nei, akkurat det er jeg ikke redd for :)

#236448  av Stiansen

Synd med de der.. Hadde passa som f på svart bil :?

#236451  av celicat23

Stiansen skrev:Synd med de der.. Hadde passa som f på svart bil :?
Ich weiss... Men men... Det blir nå ivertfall noen felger med sorte eiker og polert kant (bestilt i dag). Selv om de ikke er
halvparten så fine/passende til bilen så er det ivertfall bedre enn noen vanlige hel-sølvfargede alufelger.

Oppsettet blir 8x18 ET32 med 215/40 dekk. 2-3 ukers leveringstid (som med alt annet her i verden...)

Blir det for jævelig så får jeg bestille noen andre, og selge de jeg har bestilt nå. Er ikke verre enn det
(hysj lommeboka, slutt og grin!)

#236454  av sw20

ha da har jeg fune meir en deg.. fant lykte spoylere og bakrute senker til denne på ei japansk side her om dagen!

#236463  av celicat23

sw20 skrev:ha da har jeg fune meir en deg.. fant lykte spoylere og bakrute senker til denne på ei japansk side her om dagen!
Lyktespylere er noe man vanligvis fjerner fordi det er så stygt, så... :D Bakrute senker kan nok være litt pent på bilen
hvis en monterer litt annen styling også.

Kom pakke til meg og bilen i dag:

Bilde

Sommer sol og vaaaaaasking *tjo-hei*

#236464  av Sven

Du kommer til å bli fornøyd med det der. Har en del av det selv. Veldig bra produkter :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21