TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fikk Toyotaekspressen i posten i dag..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#23544  av Erlend

Synes du er veldig urettferdig mot Carina 2 nå, cameleon :wink:

Man må slettes ikke dreie på rattet et år, servoen er ganske perfekt (selv om rattet er for stort, det er jo en familiebil vi prater om). Girspaken er også lang i forhold til sportsbiler, men jeg vil definitivt ikke sammenligne den med en lastebil eller buss. I forhold til en Ford Scorpio eller VW Passat av samme årgang, som også er familiebiler, vil jeg si at spaken til Carinaen er den beste!
Setene er en annen ting, de er lagd av skumplast og bøyler og er fryktelig kjedelige. De har ok sidestøtte, men ikke noe mer enn at man må holde seg fast i rattet ved litt aktiv kjøring.

Men jeg er helt enig i at det er ikke er noen grunn for å bytte ut en Supra med en Carina 2 :mrgreen:

#23559  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Lexusen ovenfor er forøvrig den bilen som fikk meg til å vurdere "Andre modeller"-kategorien for eiersider første gang pga at eieren etterlyste en kategori hvor Lexusen kunne ha sin eierside, men jeg hørte aldri noe mer på eposten jeg sendte hvor jeg sa at det bare var å sende meg bilder og info så skulle jeg ordne noe, men folk er som regel alltid mer opptatt enn dem ønsker å være. Er kanskje derfor jeg ikke hørte noe mer... flott bil er det ihvertfall :)
So very true.... ;-)
Lexus'er er DEFINITIVT ikke så sedate som de kan se ut til...det er nettopp derfor de selger bra i usa...ikke alle liker at det ser så himla flashy ut...men gå bra? ....det må det gjøre ;-)

Ta storebror LS430....veier vel i nabolaget av 2 tonn..og skal klare 0-100kmt på mellom 6-7 sekunder....ikke sportsbil utseende...men definitivt sportsbil prestanda det dær da ;-)
Erlend skrev: Ey, Alf, ikke mobb Carina 2 da
Me, hakke på Carina? i think not..fattern må ha hatt melom 30-40 slike i den tiden han jobbet hos Hell Bil..så jeg vokste omtrent opp i en Carina II ;-)
Erlend skrev: Men en sportsbil er det strengt talt ikke
True...men jeg husker at fattern hadde en 1.8 gli eller no....som faktisk var ganske så sprek... ;-)
Cameleon skrev: Greit at den var moderne i 88, men elegant interiør og ekstremt velbygd? Altså når jeg gikk på videregående, så var det en venn av meg som hadde en carinaII. Han hadde så mye problemer med den bilen der at det var til å grine av. Ekstremt velbygd var den ikke og når en setter seg inn i en slik bil så kan man nesten kjenne at midden sprer seg fra de halvmårnete setene og inn gjennom klærne.
Wierd....midd? var det ekstrustyr det eller? ;-)
Cameleon skrev: Og en annen ting. Lurer også på hva carinaen gjør nederst i høyre hjørne av siden. Greit at han tar bilde av den og slik. Ikke noe negativt det. Men å bytte den ut med en Supra? EN SUPRA??? Nå har diverse av oss her inne meldt seg ut av TSCN for lenge siden. Og jeg gjennkjenner en bil som også ikke skulle ha vært der. Men den kom nå på trykk.
Forskjellsbehandlig er det! LOL ;-) PS! i think ill survive;-)
Erlend skrev: . I forhold til en Ford Scorpio eller VW Passat av samme årgang, som også er familiebiler, vil jeg si at spaken til Carinaen er den beste!
Godt sagt.... ;-) ikke bare spaken som er bedre da.... ;-)
En gammel scorpio kan jo være rene dødsfella om den ikke er blitt behandlet pent ;-) ..og hvor dårlig kvaliteten på den gamle Passaten var, er vel kommet litt i skyggen av hvor dårlig dagens modell er! LOL ;-)

@lpher

#23561  av Erlend

Erlend wrote:

Men en sportsbil er det strengt talt ikke

True...men jeg husker at fattern hadde en 1.8 gli eller no....som faktisk var ganske så sprek...

Har en 1.8 Gli selv, og den er ikke ille, til familiebil å være :) 101 hester, og mellom 1100-1200 kg, den forflytter seg fint den :) Helt grei aks, særlig på hele andregiret og tredjegiret mellom 4200 og 5000 omdreininger! Det beste må være fartsfølelsen, får ikke den følelsen i en Audi f.eks :lol: