TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forbanna sosekopper!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #23389  av kennethx

For senest en måned siden skjekket jeg vegvesenet sin internett side for når bilen min skal på periodisk kjøretøy kontroll. Fristen var 31.10.2003

Da jeg var på EU-kontroll mente han i skranken at jeg ikke skulle inn nå. Neivel? 500 spenn ut vinduet da.

Sjekket igjen når jeg kom hjem:
Merke og modell: TOYOTA CELLICA 4WDTURBO
Registreringsnummer: ...........
Registreringsår: 1991
Sist godkjent: (Ikke kontrollert)
Frist for kontroll: 30.11.2005

Forbanna sosekopper sier bare jeg! Bare plusset på litt over et år sånn helt uten videre.

#23398  av MR2turbo

Er bilen din nettop importert? hvis den er førstegangs regga i norge under 6mnd. før den egentlig skal på Eu-kontroll så slipper du å vise den, da kan du vente to år før den skal inn.. :P

#23402  av kennethx

regga i mars vel, 03+06 = 09, september, var vel da den skulle inn engentlig ja, men ser ut som om de viste den EGENTLIGE fristen først, og så når det nærmet seg plusset de på 2 år?

#23406  av MR2turbo

da har det sikkert med det at den er så nylig importert.. Jeg forvetet EU-kontroll selv første året min var i landet, men så ringte jeg og etterlyste at jeg ikke hadde fått innkalling, og fikk beskjed at jeg slapp unna den første ;)

#23407  av CelicaTurbo

hm, er jo litt flott å slippe unna så lenge da, men jeg trodde du fikk mangel på bremseskivene jeg? :)

jeg må inn innen mars neste år :(

#23409  av kennethx

Problemet for dem som utførete kontrollen er at de ikke får til å sende det inn på systemet til biltilsynet, for bilen min eksisterer ikke der ennå, jeg blir vel lagt inn der om 2 år minus 3 mnd.

Så jeg kan vel egentlig hoppe og #¤%% i det om jeg vil det.

Men det var DEILIG å se bilen under i fra når den stod på bukk!

Det var bare absolutt NULL rust å se what so ever! Bortsett fra den diff/aksling klossen midt under bilen bak. Men det så ut som solide saker som tåler å ruste litt :)

#23426  av CelicaTurbo

Tja, bilen din står der nok 5 måneder før, du har nemlig 4 måneders tid på det før frist-måneden, dvs 5 måneder total periode hvor du kan gjennomføre kontrollen :)

Men men, da er det altså ikke noe krav om at du bytter skiver men for din egen del bør du gjøre det før banekjøring ihvertfall.. til normal kjøring gjør det nok liten forskjell :)

#23463  av Morten

MR2turbo skrev:Er bilen din nettop importert? hvis den er førstegangs regga i norge under 6mnd. før den egentlig skal på Eu-kontroll så slipper du å vise den, da kan du vente to år før den skal inn.. :P
Sjekka opp det der for en stund siden, mener at det det er 12mnd (-> bilen blir ikke innkalt før tidligst 13mnd. etter import), ikke 6...
Det kan jo isåfall forklare saken? :wink:

#23488  av jensi

Slik er reglene:
(Fra eks. kamerat som jobber i Biltilsynet.)

Etter registrering av import bil skal det gå minimum 12 mnd.før du skal bli innkalt til Eu kontroll.
Då følger bilen de vannlige reglene med første gangs registrering og siste nr.på skilt.
På min 91 model som jeg fikk skilt på i mars i år ,og reg.slutter på 5,skal jeg vise i år 2005 i mai.

Jens

#23510  av MR2turbo

ah husket feil jeg.. 12 måneder er det, ja :) fint at dere rettet det ;)