TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AngÃ¥ende modding av baklyker til is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #234033  av Varnes

Har som nevnt før(i en eller annen tråd), at jeg skulle prøve å dele baklyktene for å lakke de, gjorde jo dette med stort hell på hovedlysene å tåkelyktene foran. Så tenkte det ville vær like enkelt med baklyktene, der tok jeg feil!! La lykta i ovnen like lenge som ei hovedlykt og like varmt, men glasset satt fortsatt bom fast, prøvde med litt mere varme(125grader), og noen minutter til. Hjalp ikke det heller, eneste som skjedde var at jeg missforma glasset på lykta, så nå er den egentli ødelagt(var full av vann fra før, så ikke så farlig).
Skriver dette for å advare dere som ikke har prøvd dette enda, å for å høre om det er noen av dere som har prøvd dette, å faktisk fått d til? :)
Jeg må iallefall på toyota å bestille ny på mandag(bestiller 2stk av den mørke typen :) )Fin start på helga.....

#234231  av Matsern

Vet du hva de mørke koster fra Toyota?

#234271  av Varnes

Nei, men finner vel ut av d på mandag/tirsdag :)

#234296  av Geir

De var ikke behjelpelige med JDM baklykter hos min lokale forhandler. Jeg måtte handle fra USA på egenhånd.

#234340  av Varnes

Okei, jeg får høre hva de sier her da.. :) Er ikke helt inne på d der me å bestillle deler fra usa, så d kan fort bli vanskeli for meg.. :? Får se om jeg ikke hører med et eller annet firma som kan ta de inn til meg da....

#234372  av 2fast4u

Geir skrev:De var ikke behjelpelige med JDM baklykter hos min lokale forhandler. Jeg måtte handle fra USA på egenhånd.
Handler du JDM lys fra USA ? eller er det andre type lys du har kjøpt :?:

Hva er forskjellen mellom JDM lys og orginale ?

:wink:

#234510  av Geir

2fast4u skrev:
Geir skrev:De var ikke behjelpelige med JDM baklykter hos min lokale forhandler. Jeg måtte handle fra USA på egenhånd.
Handler du JDM lys fra USA ? eller er det andre type lys du har kjøpt :?:

Hva er forskjellen mellom JDM lys og orginale ?

Etter det jeg har skjønt er JDM (Japanese Domestic Market, right?) lyktene de som står på Altezza. Disse er mørkere enn dem som står på "våre" IS'er. De jeg fikk i posten, via en amerikansk nettbutikk, er "genuine Toyota parts", og selve lyktene er merket med "Toyota Japan". Den eneste forskjellen er vel at det er mørk krom i disse lyktene, mot den "lyse" krommen vi har på våre modeller.

Jeg har kun funnet disse lyktene på to amerikanske nettbutikker, og ingen japanske.

Mener du at jeg tar feil må du gjerne ta meg et tak. Siden du blunka på slutten av innlegget ditt skulle man tro du var klar for å sette meg litt på plass, hehe ;)

Her er en link til lyktene jeg mener:

http://www.lextasy.com/is300_jdm_black_ ... 7_prd1.htm

#234602  av Varnes

Du har ikke tilfeldivis et delenummer til disse lyktene da? :) Var innom toyota idag, han fant forskjellige lykter til is200 fra europa, men kunne ikke si hva forskjellen var(mener jeg har sett noen med mørke lykter). Å angående lykter fra japan, så kunne de skaffe d, om jeg hadde delenummer(noe kanskje du har)? :)
Noen som vet om alle de japanske modellene ble levert med mørkere lykter?

#234745  av Geir

Varnes skrev:Du har ikke tilfeldivis et delenummer til disse lyktene da? :) Var innom toyota idag, han fant forskjellige lykter til is200 fra europa, men kunne ikke si hva forskjellen var(mener jeg har sett noen med mørke lykter). Å angående lykter fra japan, så kunne de skaffe d, om jeg hadde delenummer(noe kanskje du har)? :)
Noen som vet om alle de japanske modellene ble levert med mørkere lykter?
Delenummeret var revet av esken, og på selve lykta står det ingenting verken foran eller bak som ligner på et delenummer, men prøv dette nummeret: 81551-53032-02 .

Legger ved et bilde av lyktene jeg fikk, og et bilde av en skade den ene lykta hadde. Dersom du kommer noen vei hos forhandleren din, så setter jeg pris på om du sier i fra til meg, siden jeg sliter litt med å få en ny lykt fra de jeg handlet hos. Jeg skulle gjerne hatt bestilt 1 stk lykt (ikke et par) et annet sted.

Det er i og for seg greit at de jeg handlet hos ikke ønsker å sende en ny lykt om de ikke "ender opp med en til overs", siden de i utgangspunktet ikke sender utenlands nettopp pga det med transportskade, men det setter jo uansett meg i en kjedelig situasjon. Jeg må finne på noe.

Har noen et tips til utbedring av denne transportskaden? Det vil jo garantert lekke inn vann, og det er jo ingen pen skade, så jeg er litt rådvill. Hvis noen har et tips til hvordan lykta kan reddes, så tar jeg imot dem med stor takk! Jeg regner uansett med at det ikke lar seg gjøre, og at jeg må få kjøpt meg en lykt på en eller annen måte.
Vedlegg
SKADET LYKT
SKADET LYKT
DSC00118.JPG (246.96 kiB) Vist 3458 ganger
DSC00124.JPG
DSC00124.JPG (215.66 kiB) Vist 3458 ganger
SKADET LYKT
SKADET LYKT
DSC00123.JPG (195.84 kiB) Vist 3457 ganger
DSC00120.JPG
DSC00120.JPG (187.63 kiB) Vist 3462 ganger

#234787  av larspronne

helt utrolig!

mine sportdesign baklykter hadde akkurat samme skade på akkurat samme plass på den ene lykta....åpenbart en svakhet akkurat på den plassen der.
Limte det og pusset jeg - vises men kommer ikke noe vann eller fuktighet inn.

Det er forøvrig ikke mulig å varme baklyktene for så å separere dem.

har sett en DIY på det en plass, hvor du faktisk må skjære av selve fronten på lykta før du lakkerer, for så å lime den på igjen.

#234821  av Varnes

Var innom toyota med d nr ditt idag, de klarte ikke finne noe på d nr. Men om jeg fikk tak i d faktiske delenummeret til begge lyktene, så kunne de skaffe de, selv om de er japanske(vet ikke om du kanskje har mulighet til å få delenummer fra de du bestilte fra?). 81551-53032-02 mente han ikke var rett. 81551- er begynnelsen på et delenummer, men de sa noe om at d kunne stå andre nummer på lykta å div, e d som er d faktiske delenummeret, å d skal stå på eskene(komplisert). Om de japanske bare ble levert med mørke lykter, kan jeg kanksje få tak på delenummerne(noe som vet)?

larspronne: Sportdesign-lykter? hvor fikk du de fra, er de mørke de å? :) :)

#234869  av larspronne

ja de er endel mørkere - men har et ørlite blåskjær i seg sett fra spesielle vinkler..

her er et bilde, vet ikke om du ser noen særlig forskjell på akkurat dette. sprekken ser du om du ser nøye... :(

Bilde

kompis som kjøpte de fra usa og sendte de hjem, vet desverre ikke fra hvor..

#234972  av Geir

Varnes skrev:Var innom toyota med d nr ditt idag, de klarte ikke finne noe på d nr. Men om jeg fikk tak i d faktiske delenummeret til begge lyktene, så kunne de skaffe de, selv om de er japanske(vet ikke om du kanskje har mulighet til å få delenummer fra de du bestilte fra?). 81551-53032-02 mente han ikke var rett. 81551- er begynnelsen på et delenummer, men de sa noe om at d kunne stå andre nummer på lykta å div, e d som er d faktiske delenummeret, å d skal stå på eskene(komplisert). Om de japanske bare ble levert med mørke lykter, kan jeg kanksje få tak på delenummerne(noe som vet)?

larspronne: Sportdesign-lykter? hvor fikk du de fra, er de mørke de å? :) :)
Det nummeret jeg ga deg fikk jeg fra lexus-parts.com som er en annen side det går an å skaffe disse lyktene fra.

Jeg skal sende avgårde en mail til Lextasy for å se om de kan gi meg et delenr. Siden de hadde revet det av begge eskene jeg fikk, så tviler jeg, men nå har jeg hvertfall prøvd!

#235638  av galx

Takk for advarselen, setter pris på slikt :) :)
Hadde tenkt å lakkere baklyktene mine nå i helga.. Kommer selvfølgelig ikke til å gjøre dette etter advarseln.
Der sparte du meg for flere tusen ja.

#235713  av 2fast4u

Geir skrev:
Etter det jeg har skjønt er JDM (Japanese Domestic Market, right?) lyktene de som står på Altezza. Disse er mørkere enn dem som står på "våre" IS'er. De jeg fikk i posten, via en amerikansk nettbutikk, er "genuine Toyota parts", og selve lyktene er merket med "Toyota Japan". Den eneste forskjellen er vel at det er mørk krom i disse lyktene, mot den "lyse" krommen vi har på våre modeller.

Mener du at jeg tar feil må du gjerne ta meg et tak. Siden du blunka på slutten av innlegget ditt skulle man tro du var klar for å sette meg litt på plass, hehe ;)

Her er en link til lyktene jeg mener:

http://www.lextasy.com/is300_jdm_black_ ... 7_prd1.htm
Nei, mente ikke noe om at du tar noe feil eller slikt, men lurte bare på om det kunne være andre typer lykter i USA,
burde vel være andre plasser å få JDM lys i fra utenom USA.