TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjemmemekk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #22643  av Christian

Som sikkert noen har fått med seg har jeg mekka litt frontspoiler i det siste, når jeg har hatt tid...den blir type stor :)
Den er nesten ferdig formet, så første lag med glassfiber må snart på, skal lage noe på siden også, men vet ikke helt hva...
Litt usikker på om jeg skal tørre å vise den frem, siden vi akkurat har hatt en post her ang hjemmelaget styling, men jeg prøver nå like vel :roll:
Om den ikke blir ok er det jo bare litt bortkasta tid :wink:
Vedlegg
Front.jpg
Front.jpg (26.59 kiB) Vist 1346 ganger

#22645  av chris

Hehe, det ser jo ikke akkurat vakkert ut sånn det står nå, men det kan jo bli bra etterhvert? :)

#22653  av cameleon

Det der kan jo bli riktig bra etterhvert det der! Hvordan lager du noe slikt da? Du støper sikkert littegranne, men hva annet liksom? Bruker du orginalfronten eller noe slik?

P.s: du skal jo ikke bruke penger på slik du. Hvordan skal vi får råd til å flytte sammen da gutten min :shock: hæ, Hæ, HÆ??? :shock: :shock: Jeg lager mat, vasker huset og passer på barna, og dette er takken :P

Flink med å fiks på bilen er du i allefall! Keep up the good work :D

#22656  av MR2turbo

hmmmm interresant ;) Så litt rar ut nå men jeg regner med at det kan bli et meget bra sluttresultat! :)

Blir vel masseproduksjon og salg hvis det blir bra da ;) ;)

Morro å se bilder underveis!

#22660  av MRQuoc

Heia Christian! :]
Liker folk som har lyst på egen forming :]

håper dette blir bra , kanskje det blir noe produksjon?! ..
:p .. med signatur på hver del som forlater kjelleren din? :p

#22674  av Christian

Håper det blir bra ja, men det veit jeg jo ikke ennå, mye arbeid er det i alle fall :roll:
Kommer nok til å måtte pusse noen timer i vinter...

#22690  av erling

Gått løs på byggskummet? :D Er vel for tidlig å si om det blir bra ennå, men det er sikkert nok jobb. :)

#22699  av Erlend

Skal guts til for å begynne å lage noe sånt :) Blir spennende å se hvordan det ferdige resultatet blir, jeg ser nesten ikke hvordan det vil bli seende ut fra en sånn vinkel jeg, iallefall ikke uten lakk :roll:

#22761  av Arne rebel

Dette kan virkelig utvikle seg til noe unikt... 8) (for å vise i mengden må en tørre å være anerledes.)

#22783  av Christian

Det var det da, har litt delte meninger om prosjektet, så jeg ligger å fisker litt etter en ferdigfront også, sideskjørt kjøper jeg nok ferdig uansett. :)
Er redd fronten jeg lager blir for "kjedelig", det er abselutt ikke lett å lage detaljer når begge sidene skal være like :?

#22882  av jan-erik

Tøft gjort å gå på et slikt prosjekt. Litt vanskelig å se for seg et ferdig resultat etter dette ene bildet bare. Selv syns jeg fronten til Markus er pen, er det Boomex? Ellers Christian, så har du jo plass til en megafeit intercooler foran der da. :D Du kan jo bare la hele den synes. Om man ser bort i fra problemet med at det er litt langt fra intercooleren til motoren da.

#22900  av CelicaTurbo

"litt langt"? :D

#22909  av Christian

jan-erik skrev:Tøft gjort å gå på et slikt prosjekt. Litt vanskelig å se for seg et ferdig resultat etter dette ene bildet bare. Selv syns jeg fronten til Markus er pen, er det Boomex? Ellers Christian, så har du jo plass til en megafeit intercooler foran der da. :D Du kan jo bare la hele den synes. Om man ser bort i fra problemet med at det er litt langt fra intercooleren til motoren da.
Det er nok litt langt ja, har diskutert det oppp i mente med div kamerater og andre, problemet er at lag'en blir rimelig heftig :?
Blir nok bare netting der i utgangspunktet.

Har "spikka" litt mer i kveld, skal prøve å legge på det første laget med glassfiber i mårra, blir litt lettere når jeg kan ta den av bilen og fortsatt stole på at passformen er riktig :)

#22985  av sindrejl

på irc kanalen kom vi frem til at du kan montere flere turboer underveis ;D

#22989  av chris

sindrejl skrev:på irc kanalen kom vi frem til at du kan montere flere turboer underveis ;D
PÃ¥ veien mellom IC'en og motoren ja :D