TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyfrekvent pipelyd nÃ¥r motor blir varm..?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#226194  av Anders gullstein

Kan være en av dempeputene i toppen. Min har det også og jeg har byttet rådelagre. Peilet olje?

#226245  av ArildM

Usikker på hva jeg skal gjøre med motor egentlig...

Har jo 1 jeg skal importere, og har egentlig veldig lyst å få ordnet Agze motor til den etter hvert, så da har jeg plutselig en motor til overs der :)

Den som står i bruksbilen min nå er så ille at jeg ikke tør å kjøre 1 meter med den... Står ikke på tid eller kunnskap, men har bare ikke helt troa på å begynne å overhale en motor som har gått 250'000 :wink:

Mulig jeg peller den i deler for å se hva som er feil med den etter hvert :wink:

#226294  av Eddy86

Bra slitne rådelagre da..

#226295  av ArildM

Forøvrig kan jo motorhavariet ha med å gjøre at jeg gjorde generaltabben å glemme å skru på oljelokket etter å ha fylt på olje (litt stressa fårn si...).

Fint å oppdage i ettertid at oljelampa ikke fungerer... Trodde kanskje jeg hadde flaks i og med at motor funka fint etter at jeg fikk satt på troppa og fylt på ny olje, men tok et par uker så skjedde dette.

En lærer no nytt hver dag :roll:

#226314  av Eddy86

Når oljelampa først lyser har du så lite oljetrykk at da er sannsynligvis en del av lagra i motorn rast alikevel.. Oljetrykkslampa er definitivt ingen sikkerhet, lyser bare når du er omtren helt tom for olje/har alt for lavt oljetrykk.. Er jo bare en trykkbryter.. Skar alle rådelagre og bærelagre på en 85 mr2 jeg hadde.. Den brant litt olje kan man si, så den gikk tom.. Lampa lyste ikke i det hele tatt.. Hørte løfterne begynte å tikke, men ga faen da jeg hadde en overhalt en annen 4A-GE som jeg hadde ligganes.. Den gamle hadde tross alt blitt hardkjørt over 300 000 kilometer, så den gikk på skroten..

Hadde en kundebil inne en gang, en avensis med 4a-fe hvor oljetrykkslampa hadde begynt å lyse.. Det skulle vel være 3,7 liter på motorn, jeg fylte på 3!
De hadde heldigvis stoppet med en gang da bilen hadde begynt å dra dårlig og lampe lyste.. hehe Hadde kjørt 40 000 uten service eller oljepåfylling..

Si ifra hvis du trenger no 4a-ge deler, her en del ligganes
Originalt toppakning, rådelager sett osv..

#226351  av ArildM

Godt å høre og utrolig kjekt å få hjelp her når en trenger det :)

Men det er vel derfor en er på Ts-ogn forumet, å hjelpe og få hjelp.

Ser ut til at "dakal" Mr2'n får motor i fra Ure på forumet her, så da er den vel frisk, rask og på veien igjen om ikke så alt for lenge :twisted:

Volvo940 snurrbo var NEDTUR å kjøre ass, greit nok å ha noe å komme seg på jobb med, men å fylle tanken på Mr2 koster kanskje 300,- og da uler reservelampa vilt... 300 i bensin på Volvon ble ikke engang en halv tank xD Snakk om å kjøre stritsvogn (var redd jeg skulle velte i svingene :twisted:).

Huff gleder meg til å få Gullet mitt på veien igjen :)

Ser ut til at Ure ordner fjærer til meg også, så da er jeg ett steg nærmere godkjenning av Scanstyling bilen, noe som passer godt siden sommern nærmer seg 8)