har nå effektanlegg og filter også har jeg lest at det går ann og stille tenninga litt mer agresivt..Hvordan gjøres dette og hvor dyrt er det eventuelt hvis det skal settes vekk:D
Mr2 Mk2 skrev:Sålenge du har eller kan låne/kjøpe deg en tenningslampe så gjør du det enkelt selv.Og hvordan gjøres da det:D
Eddy86 skrev:Bedre å la tenning være original, ellers kan du risikere for høy forbrenningstemperatur ( brenne ventiler osv ), ihvertfall hvis du ikke får økt drivstoffmengden litt for å kjøle ned, eller kjører med for lavt oktan tall.. Tjener ikke så mye på det alikevell..Det er nok ikke så mye hk å tjene på å justere tenninga, men responsen blir bedre. Hvis du kjører med 98 oktan så burde det gå helt fint. Hvis du har tenningslampe så er dette en ganske enkel og grei jobb å gjøre selv.
Men hvis du absolutt skal gjøra det, så burde ikke et nogenlunde duganes verksted bruke mer enn 20 min på det.. Kan jo maks koste 500..
Mr_Sann skrev:her her du en fin forklaring. Er en 3SGTE motor.Fungerer på samme måte. Har stilt min tenning etter denne og jeg har 3gen 3SGE.takker:D
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=10567
Lykke til