TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • "Mekanisk" trimming

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #224197  av WaxFraq
 
:roll:

mekanisk trimming..da mener jeg rent maskinelt, ikke mer ladetrykk eller i den retningen..men nye kammer osv..

feks dette..
http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7585&img=1

hva kan man forvente seg i hester osv hvis man rykker ut noe sånt??

 #224220  av Andy_Celica
 
Når jeg hørte på kammer osv til min 3gen 3sgte, så skulle det vist ha en effektøkning fra 15-35 hk.

Men det vareiere fra motor til motor, vet ikke åssen det blir på 2gen motoren.

 #224221  av Larsen
 
Andy_Celica skrev:Når jeg hørte på kammer osv til min 3gen 3sgte, så skulle det vist ha en effektøkning fra 15-35 hk.

Men det vareiere fra motor til motor, vet ikke åssen det blir på 2gen motoren.
Stemmer nok bra det til 2gen også med ca. orginalt hk nivå. Men på den så lønner det seg å først skaffe en turbo som er litt større ettersom den orginale gir for mye trykk på eksos siden.

 #224331  av WaxFraq
 
hmm..jaha? for mye trykk på eksos siden? fortell.. :wink:

hvor mye skal man legge til for å overgå org. turbo ca. da? da er det selvfølgelig ikke snakk om å dra ut 700 hk..men med resten sånn noen lunde orginalt også..

effektanlegg, sportsfilter osv..å kanskje da ekstern WG da når ny turbo blir montert...holder det med 10-15 laken hvis man skal ha med ekstern WG??

 #224343  av Andy_Celica
 
WaxFraq skrev:hmm..jaha? for mye trykk på eksos siden? fortell.. :wink:

hvor mye skal man legge til for å overgå org. turbo ca. da? da er det selvfølgelig ikke snakk om å dra ut 700 hk..men med resten sånn noen lunde orginalt også..

effektanlegg, sportsfilter osv..å kanskje da ekstern WG da når ny turbo blir montert...holder det med 10-15 laken hvis man skal ha med ekstern WG??
MÃ¥ nok opp i 20-25 med ekstern wg

 #224354  av WaxFraq
 
hmm...da blir det jo fort noen kroner..+ datasprut, dyser osv..oh..!

 #224360  av Master
 
les denne primeren:

http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm

og du vil hvertfall få svar på massevis av de spørsmål du evt vil komme til å stille, som f.eks hvor begynner man å hente ut hester fra 3s-gte, hva lønner seg, hva lønner seg ikke. F.eks vil kvasskammer i førsteomgang være overkill på original motor (kammer "lønner" seg ikke før du nærmer deg 3-400 hk).

Les primeren. Jeg lover deg du får et større innblikk i hva du bør gjøre!

 #224386  av WaxFraq
 
hehe...det der!!! den der bør jo være like sticky som BGB katalogen!!!

danke sjhøn.. :lol:

 #224389  av Larsen
 
Ettersom turboen er såpass liten så blir mottrykket før turboen veldig høyt. Det igjen sørger for dårlig sylinderfylling. Ved å sette på større kammer så gjør du ikke det problemet noe mindre. Billigste turboen som ordner på det problemet er ct20b eller ct27. Hvis målet bare er å få en ekstern wastegate så går det jo ann å sveise en på den orginale eksosen.
Angående kammer så kan du bruke "billig" løsningen med å bruke 3sge kammer.