TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Putte 3SGE fra celica i MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #224196  av 323F GTX

Hei! noen som vet om det er noe særlige forskjeller fra motorene i celica og de som sitter i MR2? Eller er de bolt on på ledningsnett og motorfester i MR2'en?

#224200  av Rømmling

det er 3sge eventulet 3sgte (turboversjon) i begge bilene så å sette over fra en celica til en MR2 eller omvent skal ikke være noe problem

motor festene er jeg ikke helt sikker på mener å lest at de må ha lettere modefikasjoner men ikke mye

#224201  av 323F GTX

FLotters :) Motorfester til mr2 har jeg jo på vrak motoren så da er ikke det noe pes :) Men ingen andre fysiske forskjeller på motorene? bunnpanne, innsug osv?

#224218  av Andy_Celica

323F GTX skrev:FLotters :) Motorfester til mr2 har jeg jo på vrak motoren så da er ikke det noe pes :) Men ingen andre fysiske forskjeller på motorene? bunnpanne, innsug osv?
Eneste som er anderledes er åssen dynamoen er festet, men det er bare å bruke den gamle brakketten.

#224219  av Larsen

Dynamoen sitter på andre siden, men tror ikke det byr på noe problem. Det kan isåfall høre med sleeper på forumet om.

#224225  av aneriks

skal du ha gte må du huske at mr2 turbo og celica gt 4 har forskjellige girkasser

#224233  av 323F GTX

Skal ha vanlig GTI motor :wink: Men boltmønsteret til kassene der er vel like da? er vel bare 4 hjulstrekkern som skiller.

#224234  av Andy_Celica

323F GTX skrev:Skal ha vanlig GTI motor :wink: Men boltmønsteret til kassene der er vel like da? er vel bare 4 hjulstrekkern som skiller.
Kassa er lik den, bare på celica har du fordelerkassa til bakhjula også :D