TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med fløyte & Nødblink

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #223939  av FireWalk

Oppdaget i dag at verken fløyta eller nødblinken fungerer på bilen. Sjekket sikringen i sikringsboksen fremme, og den var gåen (15A). Fant frem en ny og satte inn, men det bare gnistret fort også var den og gåen. Så det er en kortslutning et sted?

Spørsmålet er: Går nødblinken på samme krets? Det er ingen respons når jeg trykker inn knappen.

Er så lenge siden jeg har brukt fløyta eller nødblinken så jeg aner ikke hva jeg kan ha vært borti for å få dette til å falle ut. Kan jo ha skjedd når som helst underveis.

Noen som vet om noen typiske årsaker til at slikt kan skje? kan ikke tenke meg hva jeg kan ha gjort som kan ha fått dette til å skje. Med mindre det er noe som har skjedd pga en defekt som ikke har noe med det jeg har gjort å gjøre. Har jo primært kun drevet på i motor rommet.

Verd å nevne at det er noe kluss med cruise controlen og. Den funker bare av og til. Når jeg trykker på knappen vil den ikke alltid aktivere. Lurer på om det kan være at overnevnte problem har noe med den å gjøre og? ..

Står litt fast her. Er liksom ikke sikker på HVOR jeg skal begynne å feilsøke... Er jo ingen kritiske deler, men vil helst at ALT skal funke 100% :-)

#224150  av Master

ta ut horn releet fremme i sikringsboksen og kortslutt to av pluggene neddi og hør om det tuter. I så fall er releet feil med.

#224153  av FireWalk

Master skrev:ta ut horn releet fremme i sikringsboksen og kortslutt to av pluggene neddi og hør om det tuter. I så fall er releet feil med.
Det som er litt snodig er at når jeg tok ut releet og forsøkte å sette inn en ny sikring så smalt den og.. ?..