Ikke umulig porting av wg gjør susen, men kan være verdt det å sjekke andre muligheter også? Er jo en god del andre som IKKE har hatt boostcreep med tilsvarende oppsett.
Mulig ting fra toppen av hukommelsen:
Wastegaten åpner ikke helt: sjekk at actuator armen beveger seg langt nok pluss at ikke wg-flappen blir blokkert av f.eks en flens på DP som stikker litt for langt inn/ut.
Tenning: sjekk at grunntenninga er riktig. Hvis tenninga står tilbaketrukket vil det gi ekstra varme, og dermed ekstra energi til å spinne turboen. Hvis tenninga står for tidlig kan det og føre til ekstra varme (indirekte) pga mild knock og dermed retardasjon av tenning utført av ecu. Regner med du har 98 oktan på tanken?
Kamtidene: dersom regreima har hoppet over en tann kan kamtidene og spille et puss med tilsvarende symptomer (husker ikke hvilken vei i farta)
-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z