TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Netopp Kjøpt meg Mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #223241  av RøreLua

Hei Dette blir min Første post her på Forumet Har handlet meg en 90mod Mr2. Bilen harde Gått 182000 og Ser jo litt brukt ut da, også er det litt små fiks på den. Fikk forje eier til ih bytte Reg reim og Vannpumpe :D
Men er det Noe som en bør være Obs på?
PS vanntemp følern min fungerer ikke? har lett etter termostat huset påden men sitte litt kranglette Til noen som har hatt problmer med temp følern sin? :shock:
:wink:
Vedlegg
Bilde018.jpg
Bilde018.jpg (33.17 kiB) Vist 799 ganger

#223245  av Nils

Gratulerer med ny bil, og velkommen til forumet.

#223270  av funkyfung

hei og gratulerer

hadde problemer med min tempføler og..bytta bare giveren..tok den fra en 76 mod toyota-motor, tror disse er ganske standar siden denne passet på min :D

#223287  av aneriks

gratulerer med ny bil :D

#223289  av hmsilset

Er mye å være obs på :P Men er motoren ok så trenger du
sikkert ikke å bekymre deg for noe veldig dyre reperasjoner.
gratulerer med ny bil! :P

#223292  av inzane2012

sjekk om taket leker, og om du har kondens/lekasje i bagasjerommet, kan og sjekke om det er fuktskade på passasjersiden

#223300  av GhostRider88

grattis med ny bil ;) kjempe fin bil du har fått deg og det er ikke uten grunn jeg sier det. Valgte jo en slik selv også :)

Det jeg så på når jeg kjøpte min bil var:

om den var 100% rust fri.
om radiatoren var uten skade.
om den var bulkefri.
lakk skader O.L
girkasse
motor
lekasjer
om den var tight å kjøre.

Som du ser så var lista mi lang og det tok litt tid før jeg fant den bilen som var tilnærmet 100% strøken. :roll:, men så er ikke alle så nøye som meg heller da :lol:

har du flere bilder av den ?

#223352  av RøreLua

GhostRider88 skrev:grattis med ny bil ;) kjempe fin bil du har fått deg og det er ikke uten grunn jeg sier det. Valgte jo en slik selv også :)

Det jeg så på når jeg kjøpte min bil var:

om den var 100% rust fri.
om radiatoren var uten skade.
om den var bulkefri.
lakk skader O.L
girkasse
motor
lekasjer
om den var tight å kjøre.

Som du ser så var lista mi lang og det tok litt tid før jeg fant den bilen som var tilnærmet 100% strøken. :roll:, men så er ikke alle så nøye som meg heller da :lol:

har du flere bilder av den ?
Har skjekket den ganske nøye, motor og driverk er veldig bra, men lysene forran er ikke helt Topp de har låstseg i topp posisjon fikk prutet den ganske mye ned pga det. :D ellers har jeg jo drevet mye med andre biler men var klar for noe nytt og litt mer sporty.

#223354  av RøreLua

funkyfung skrev:hei og gratulerer

hadde problemer med min tempføler og..bytta bare giveren..tok den fra en 76 mod toyota-motor, tror disse er ganske standar siden denne passet på min :D
Okai skal sjekke ut det jeg. men siden jeg ikke har tempfølern til vanntempen vill da ikke viftene på radiatoren forran ikke starte?

vært borti dette?

#223361  av lasse

Gratulerer med ny bil!
Du har mye moro foran deg...

Lyktene er låst oppe? Har du prøvd å skru de ned fysisk med den lille knotten? (Under panseret er det noen knotter som du kan heve/senke lyktene med, sitter rett bak lyktene)
Ellers vil jeg tippe det er et relè et sted som har tatt kvelden, mener at lyktene har hver sin sikring.
Lykke til!

#223388  av Neemi

RøreLua skrev:
funkyfung skrev:hei og gratulerer

Okai skal sjekke ut det jeg. men siden jeg ikke har tempfølern til vanntempen vill da ikke viftene på radiatoren forran ikke starte?

vært borti dette?
Grattis med ny bil :)
Min temp.måler funket ikke og jeg byttet da giveren som sitter nedenfor innsuget.
Koster max 80 kroner på Toyota.
Viftene mine funket som bare det den gangen.
Mener å huske det er en giver som sitter i bunn på høyre side på radiatoren (sett bakfra)som styrer viftene.....ny slik koster visst en del hundre kroner.

#223390  av hmsilset

lasse skrev:Gratulerer med ny bil!
Du har mye moro foran deg...

Lyktene er låst oppe? Har du prøvd å skru de ned fysisk med den lille knotten? (Under panseret er det noen knotter som du kan heve/senke lyktene med, sitter rett bak lyktene)
Ellers vil jeg tippe det er et relè et sted som har tatt kvelden, mener at lyktene har hver sin sikring.
Lykke til!
Er ikke de knottene under da? Eller var det celicaen ...

#223417  av OrIoN89

Jaja.. Får gratulere her jeg også da.. =)

Mvh.
Ørjan

#223450  av WaxFraq

gratuelerer med ny bil! gled deg til sommer'n, da er det bare
å rive av glasstaket å nyte synet av
"måpende-konservative-sølvgrå-passat-eiere"!!!

de knottene som man "kjører" lyktene med manuellt ligger under sånne hetter..bare å rive av dem å skru til du..blir lei...

#223460  av Andre

Gratulerer og velkommen til forumet.
Fin bil :wink:

Du finner en del info ang lyktene i f.eks verkstedsmanualen (se sticky posten):
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=14590

Se også:
http://www.ayrpark.plus.com/epc1/toyota ... 01_19.html
http://carfiche.com/fiche009/sw20/index.pl?4:j:16
http://www.ayrpark.plus.com/epc1/rev2epc.html