TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HÃ¥ndbrekket blokerer kun et hjul

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#222245  av japse-gnmfr

Skal jo bytte på den ene siden pga den må ta litt mer på den ene siden også bytte på den andre siden rett etter eu kontrollen..Skjønner?

#222381  av WaxFraq

hehe...det er jo en fenomenal plan...grunnen til at den "kun" tar på den ene sida er at wiren på den ene sida sitter fast i strømpen, følgene av dette er at klossene på den andre sida blir heeelt rasert..

tro meg...skift ut wirene og klossene på begge sider, ellers kommer du bare til å angre..! bare tenk på det at du må bryte ned all den plastikken som er under for å få byttet på EN side..!

prisen er som følger, da jeg hadlet dette i januar..

bremseskiveskiver : 423,- stk. + moms
klosser : 304,- sett h/v + moms
handbrekkwire : ca. 1000,- + moms

rep.sett på calippere bak : 599,- sett h/v + moms

men sånn..for andres og din egen sikkerhet...så vil jeg egentlig anbefale deg i å prioritere dette..da bremser har litt å si...!

du merker det kanskje ikke på så mye annet en handbrekket..men når klossene på den ene sida begynner å bli relativt tynnslitt..å kanskje stemplene på calipperne begynner å bli litt treige..så har dette mye å si for bremselengden...bare sånn til opplysning..

#222499  av GhostRider88

WaxFraq skrev:hehe...det er jo en fenomenal plan...grunnen til at den "kun" tar på den ene sida er at wiren på den ene sida sitter fast i strømpen, følgene av dette er at klossene på den andre sida blir heeelt rasert..

tro meg...skift ut wirene og klossene på begge sider, ellers kommer du bare til å angre..! bare tenk på det at du må bryte ned all den plastikken som er under for å få byttet på EN side..!

prisen er som følger, da jeg hadlet dette i januar..

bremseskiveskiver : 423,- stk. + moms
klosser : 304,- sett h/v + moms
handbrekkwire : ca. 1000,- + moms

rep.sett på calippere bak : 599,- sett h/v + moms

men sånn..for andres og din egen sikkerhet...så vil jeg egentlig anbefale deg i å prioritere dette..da bremser har litt å si...!

du merker det kanskje ikke på så mye annet en handbrekket..men når klossene på den ene sida begynner å bli relativt tynnslitt..å kanskje stemplene på calipperne begynner å bli litt treige..så har dette mye å si for bremselengden...bare sånn til opplysning..
du burde absolutt gjøre slik som waxfraq skriver her. Du kommer til å spare både tid, penger og krefter på og gjøre dette med en gang. Men når alt kommer til alt så er det ditt valg.... men nå vet du i hvert fall hva vi mener. ;)

#222523  av BT-GTI

har du ikke så mye penger er det bare å spørre foreldre og besteforeldre om penger til dette. de veit sikkert å ha"defekte" bremser er alvorlig og vil sikkert gi deg penger til dette... de vil jo ikke at noe farlig vil skje med deg :wink:

#222538  av japse-gnmfr

BT-GTI skrev:har du ikke så mye penger er det bare å spørre foreldre og besteforeldre om penger til dette. de veit sikkert å ha"defekte" bremser er alvorlig og vil sikkert gi deg penger til dette... de vil jo ikke at noe farlig vil skje med deg :wink:

får prøve dette hehe..har fått bot på 4200 som svir fremdeles hvis ikke får jeg prøve og utsette eu kontrollen hehe..:D

#222550  av GhostRider88

japse-gnmfr skrev:
BT-GTI skrev:har du ikke så mye penger er det bare å spørre foreldre og besteforeldre om penger til dette. de veit sikkert å ha"defekte" bremser er alvorlig og vil sikkert gi deg penger til dette... de vil jo ikke at noe farlig vil skje med deg :wink:

får prøve dette hehe..har fått bot på 4200 som svir fremdeles hvis ikke får jeg prøve og utsette eu kontrollen hehe..:D
det forklarer jo en del :lol: hehe

#222929  av WaxFraq

hehe...KJEDELIG med bot..!

ikke for å drepe tråden din..men jeg skal på Eu jeg også i disse dager..

må på BT å få senkesett (H&R), ratt (MOMO) og
effektanlegg (2 x Simoni Double Carbon Fire)..

time hos BT på mandag...hehe..kan liksom ikke si det at jeg gleder meg villt da...!

#223035  av japse-gnmfr

WaxFraq skrev:hehe...KJEDELIG med bot..!

ikke for å drepe tråden din..men jeg skal på Eu jeg også i disse dager..

må på BT å få senkesett (H&R), ratt (MOMO) og
effektanlegg (2 x Simoni Double Carbon Fire)..

time hos BT på mandag...hehe..kan liksom ikke si det at jeg gleder meg villt da...!

Det kan jo bli spennans jeg kom mellom eu me svarte baklykter,blinklys og momoratt jeg blei fornøyd da hehe:D

#223071  av WaxFraq

hehe..
synes det er helt utrolig at det blir praktisert så store forskjeller
på EU..dette gjelder også forøvrig godkjenninger hos BT...

for en tid tilbake så kjørte Nissan Patrol, å da var det snakk om godkjenning av hevesett, bodylift og 35" dekk..
dette var helt umulig her i Namsos, men i Tr.Heim derimot, der var det pis åf keik..shocking!