Har en liten situasjon her.. for noen uker tilbake byttet jeg bremseskiver og klosser bak på min '91 mr2 og i den sammenheng stod den faktisk nesten en uke uten å bli starta, så når jeg da skulle kjøre igjen så var batteriet flatt.. Dette har skjedd noen ganger før da den har stått over en uke ca.. Så jeg tenkte det var batteriet, så jeg bytta det, noe som skulle vært gjort for lenge siden.. Starta den opp etter byttet, og den funka fint bortsett fra at 4 varsellamper lyste.. Men etter å ha stramma til kontaktene på batteriet så så det ut til å fungere fint.. Kjørte hele kvelden, og alt fungerte bra.. Så over til problemet..
Da jeg skulle starte opp igjen dagen etter så kom de 4 varsellampene på igjen, med en gang jeg startet denne gangen, og jeg så at spenninga bare lå på rundt 12 volt med motoren igang.. Til vanlig bruker den å ligge på 13-14..
Hadde lignende problem for et år siden ca. med de 4 varsellampene, da var dynamoen mer en kaputt som de sa på toyota, så er jo rart hvis det skulle være den igjen?
Det som også er litt rart er at begge siste gangene jeg har prøvd å starte bilen, så har den starta fint første gangen (med 4 varsellampene selvsagt), men andre gangen jeg har prøvd så har de bare kommet en sånn rar lyd, nesten som en elektromotor eller vifte som går.. Ikke akkurat slik, men samme type lyd når jeg vrir om nøkkeln.. Tenkte det var batteriet som var flatt eller noe igjen, men det viser fortsatt 12 volt..
Skjønner ikke noe av dette jeg nå, noen som kan hjelpe?
Da jeg skulle starte opp igjen dagen etter så kom de 4 varsellampene på igjen, med en gang jeg startet denne gangen, og jeg så at spenninga bare lå på rundt 12 volt med motoren igang.. Til vanlig bruker den å ligge på 13-14..
Hadde lignende problem for et år siden ca. med de 4 varsellampene, da var dynamoen mer en kaputt som de sa på toyota, så er jo rart hvis det skulle være den igjen?
Det som også er litt rart er at begge siste gangene jeg har prøvd å starte bilen, så har den starta fint første gangen (med 4 varsellampene selvsagt), men andre gangen jeg har prøvd så har de bare kommet en sånn rar lyd, nesten som en elektromotor eller vifte som går.. Ikke akkurat slik, men samme type lyd når jeg vrir om nøkkeln.. Tenkte det var batteriet som var flatt eller noe igjen, men det viser fortsatt 12 volt..
Skjønner ikke noe av dette jeg nå, noen som kan hjelpe?

Sort 91' Toyota MR2 MK2 GTI
+ Mazda 323 GTX Sedan snart på veien!
+ Mazda 323 GTX Sedan snart på veien!