TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • HÃ¥ndbrekket blokerer kun et hjul

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #221724  av japse-gnmfr
 
Vært på eu kontroll og det viser seg at brekket kun blokerer det ene hjulet mens det andre ikke blir blokert helt...
klossene er også litt slitt...
la også merke til at at den ene brekkvaieren som går på høyre side ut fra Y stykket er ca 10cm lenger en den på motsatt side..
Noen som hvet hva jeg må gjøre for og få den til og blokkere begge..
Mvh Kristoffer..
 #221764  av Ivar
 
japse-gnmfr skrev:Vært på eu kontroll og det viser seg at brekket kun blokerer det ene hjulet mens det andre ikke blir blokert helt...
klossene er også litt slitt...
la også merke til at at den ene brekkvaieren som går på høyre side ut fra Y stykket er ca 10cm lenger en den på motsatt side..
Noen som hvet hva jeg må gjøre for og få den til og blokkere begge..
Mvh Kristoffer..
Da må du nok kjøpe deg minimum én ny håndbrekkvaier, i tillegg til å sjekke at stemplene i caliperne bak er helt på stell.
 #221768  av japse-gnmfr
 
Ivar skrev:
japse-gnmfr skrev:Vært på eu kontroll og det viser seg at brekket kun blokerer det ene hjulet mens det andre ikke blir blokert helt...
klossene er også litt slitt...
la også merke til at at den ene brekkvaieren som går på høyre side ut fra Y stykket er ca 10cm lenger en den på motsatt side..
Noen som hvet hva jeg må gjøre for og få den til og blokkere begge..
Mvh Kristoffer..
Da må du nok kjøpe deg minimum én ny håndbrekkvaier, i tillegg til å sjekke at stemplene i caliperne bak er helt på stell.
kk men stemplene er greie di og det er vaieren å men er det sånn at den ene skal være lenger en den andre..
 #221798  av Ivar
 
japse-gnmfr skrev:
Ivar skrev:
japse-gnmfr skrev:Vært på eu kontroll og det viser seg at brekket kun blokerer det ene hjulet mens det andre ikke blir blokert helt...
klossene er også litt slitt...
la også merke til at at den ene brekkvaieren som går på høyre side ut fra Y stykket er ca 10cm lenger en den på motsatt side..
Noen som hvet hva jeg må gjøre for og få den til og blokkere begge..
Mvh Kristoffer..
Da må du nok kjøpe deg minimum én ny håndbrekkvaier, i tillegg til å sjekke at stemplene i caliperne bak er helt på stell.
kk men stemplene er greie di og det er vaieren å men er det sånn at den ene skal være lenger en den andre..
Det er forskjellig delenummer på de i hvert fall.

 #221799  av WaxFraq
 
heisan!

jeg hadde akkurat det samme problemet på min nå på eu..
jeg skifta begge handbrekkswirene, overhalla caliperene på begge sider også nye skiver og klosser..ble ca. 2400 hos toyota..men det er deffinitivt værdt det!

plukka sund stemplet og all den dritten der, alt av gummi var rasert!
slipa ned stemplet litt også..å vips gled alt sammen igjen! :wink:

 #221807  av GhostRider88
 
WaxFraq skrev:heisan!

jeg hadde akkurat det samme problemet på min nå på eu..
jeg skifta begge handbrekkswirene, overhalla caliperene på begge sider også nye skiver og klosser..ble ca. 2400 hos toyota..men det er deffinitivt værdt det!

plukka sund stemplet og all den dritten der, alt av gummi var rasert!
slipa ned stemplet litt også..å vips gled alt sammen igjen! :wink:
jeg skifta også begge waierene og det var som du sier verdt det. ble mye bedre og strammere etterpå og ikke minst det funket hehe.

betalte rundt det samme jeg også.

 #221922  av japse-gnmfr
 
får prøve og finne på noe her det er kun får og få den mellom den jævla eu kontrollen...gidder ikke og betale gull og grønne skoger for dette hehe... tenkte jeg skulle prøve og bytte bremseklossene på den siden som håndbrekket henger og satse på den går mellom eu da...

 #221939  av Martin J
 
Bare bytte klosser på en side? :lol:

 #221949  av GhostRider88
 
japse-gnmfr skrev:får prøve og finne på noe her det er kun får og få den mellom den jævla eu kontrollen...gidder ikke og betale gull og grønne skoger for dette hehe... tenkte jeg skulle prøve og bytte bremseklossene på den siden som håndbrekket henger og satse på den går mellom eu da...
det er mye mere lønnsomt å skifte brekk waierene, da er du kvitt problemet med en gang.

Slike løsninger som du foreslår her blir ofte ikke noe bra og det ender ganske så sikkert med at du må skifte waierene likevel. Ville ha spandert på meg et waier skifte ja, er jo ikke snakk om de største utgiftene heller, og det er jo snakk om en mr2 som fortjener godt stell :P

 #221970  av ErikG
 
Det er fyfy og bare skifte klosser på en side

 #221971  av GhostRider88
 
ErikG skrev:Det er fyfy og bare skifte klosser på en side
ja enig. Skal man først fikse noe så burde det gjøres ordentlig.

 #222012  av Mr2 Mk2
 
Jeg har nesten nye skiver+klosser bak, wire og calippere. Gi en lyd om noe av det er av interesse :)

 #222065  av japse-gnmfr
 
prøver den ene klossen hehe... bare for og komme mellom eu en så kanskje jeg får blokert begge også bytter jeg andre siden etterpå eu..

 #222066  av japse-gnmfr
 
GhostRider88 skrev:
ErikG skrev:Det er fyfy og bare skifte klosser på en side
ja enig. Skal man først fikse noe så burde det gjøres ordentlig.
ja og når man skal fikse noe så ere en fordel og ha cash...så hvis noen vil hjeøpe meg og gjøre dette ordentlig så kan jeg sende dere kontonr mitt:D

 #222072  av ErikG
 
Du får nok ikke bare kjøpt en kloss, eller 2. Selges som pakker med 4 klosser. Koster ikke mer enn 2-300,- for klosser og det er det verdt!!!