FireWalk skrev:dette har vært diskutert mye på det amerikanske MR2 forumet, og kommer ganske tydelig frem at dette er mer for show & shine enn en performance mod.
Selv om et par stykker mener ditt og datt og x antall disipler gjentar dette som gospel inkl. deg? gjør det ikke noe mer rett hehe. Vet du om noen som faktisk har målt temperaturforskjell i motorrommet med disse av/på? siden du påstår at dette er tull uten å ha prøvd det selv ?
FireWalk skrev:Det er egentlig ganske enkel fysikk. Når bilen er designet slik at luft skal strømme gjennom side-inntakene og opp, så vil en hemme denne funksjonen ved å presse luft NED samtidig.
Hva skjer når to luftmasser treffer hverandre? ---> <---- De opphever hverandre og man får turbulent luft som står mer eller mindre stille.. Man får ikke noe mer effekt av å presse luft ned på selve luftfilteret. Motoren suger i seg den luften den vil ha, og som sagt, når man forårsaker turbulens så vil man faktisk få Mindre friskluft tilgjengelig for filteret å supe i seg.
Vel du har kanskje testet dette i vindtunell. Nå er faktisk den delen scoopsa erstatter det dekselet helt på siden som originalt er tett.
FireWalk skrev:
Men for all del, dette vil kun være merkbart på banekjøring eller annen ekstremkjøring. Det har nok ikke så VELDIG mye å si. Så om man vil gjøre bilen litt sintere så er det jo en smaksak
Som med all annen styling.
Sier bare at rent effektmessig så er det ifølge flertallet på MR2oc ikke noe en bør satse på med tanke på banekjøring f.eks der det er fart og ren effekt som står i fokus.
Og der teller hver eneste hest 
For all del så gir det nok ingen effektøkning nei, men å senke temperaturen littegrann i motorrommet på banekjøring, det gjør det etter mine erfaringer og det er vel det som er meningen med bomexene, selv om det ser helt greit ut utseendemessig også. Det har jeg som sagt merket og kommentert før også!
Tom's lager jo også scoops. De driver jo endel med racing og sånn. Scoopet de har er vel ment til å fungere sammen med luftfilteret til Tom's.
Ps! Ble ikke turbo motorlokket med "finnene" som står rett opp på skrå laget for å få luft ned i motorrommet ? Luftstrømmen som går over der vil jo treffe finnene ? og da vil jo de fungere som en spoiler og lede luft ned i motorrommet ?
Se her er forresten skikkelig bil, med både periskop og inntak på sidene

Tror forresten de NSX'ene der leder lufta ut nede bak.