TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med 2003 IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #219159  av Kebab gud

Jeg har et problem, et "forgje-eier"skapt problem. jeg kjøpte min IS i sommer (fra Bilsalongen (BMW) i skien) når jeg bestemte meg for å ta den kommenterte jeg at det var vann i den ene front lykta, det skulle de fikse. Når jeg hentet den var det fortsatt vann i lykta men han sa den ikke var punktert så de hadde tatt ut parkerings lys pære så vannet skulle fordampe når jeg kjørte med kjøre lysa på heltt hjem så kunne jeg bare sette den inn igjen så det problemet var borte.
når jeg kom hjem var vannet borte og jeg satt i pære igjen.
men vannet kom tilbake , og nå funker ikke kjøre lyset på den siden lengre. jeg byttet pære (HID) men når jeg skulle sette den i så jeg at lokket bak kjøre lyset ikke satt sikkelig på! og det var slik vannet hadde kommet inn. jeg byttet pære (trodde den var gått pga vannet) og satt på lokket sikkelig. men det hjalp ikke
Jeg tok bilen til Funnmark i porsgrunn og de fant ut at boksen som styrer kjørelyset som sitter rett under selve lykta er rustet pga vannet som kom inn i lykta..
Nybil garantien gikk ut for 3 måneder siden og 3måneders garantien fra Bilsalongen gikk ut for 4 måneder siden.
det vil koste meg 8000 å bytte den boksen på funnmark, og dette har allerede kostet meg 2000kr
Så nå kommer vi til saken, jeg har enda ikke funnet kjøps kontrakten, men siden bilsalongen skulle fikse lyset og det ikke ble gjort så skal vel DE betale for reperasjonen av lyset selv om garantien har gått ut
hvis det ikke står noe i kontrakten så har jeg jo et problem så da lurer jeg på om noen her vet om hvor jeg kan fåtaki den styreboksen billig evnt om gjennomrustings garantien gjelder på individuelle deler slik som den boksen...

phuu

#219195  av csstian

Du får nok ikke nå på rustgarantien.Det er kunn på karosseri.Du får prøve å førklare for di du kjøpte bilen hos at det var lekarsjen på lykta som gjore at den boksen tok kveldenSå kan du true litt med forbrukerrådet eller TV2 hjelper deg.Kanskje det hjelper :)