TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• et par spørsmÃ¥l??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #2054  av ebola

Noen som har tatt ut intriøret mot torpedoveggen, mye arbeid?
Har tenkt å montere alarm på biln, noen som har gjort det og kanskje har
noen tips...
og tips med montering av stereo...

#2064  av PwRmAd

snakker du om å ta ut hele dashbordet?

Trenger jo ikke det for å montere stereo og alarm..

#2116  av ebola

ct20b skrev:snakker du om å ta ut hele dashbordet?

Trenger jo ikke det for å montere stereo og alarm..
det er en mr2 mk2,hva må eg ut med for å montere stereo og alarm?
Har kjøpt nye støtdempere framme, mye arbeid å bytte?
Og et par pære i instrumentetpanelet gåen,hvordan for jed det ut?

#2120  av CelicaTurbo

jeg husker ikke helt hvordan det der var, men begynn med å ta ut askebegeret og fjern skruer under, løft opp deksel rundt girspaken og fjern skruer. Løsne skrue under tenningslåsen. Da mener jeg at du fritt kan dra ut det panelet som står rundt hele stereoen. Skal du ha ut resten av sakene er det bare å lete videre etter slike skruer :)

et tips: om det står standard stereo i bilen så er det skrudd fast braketter til begge enhetene, disse brakettene er igjen skrudd fast inni dashen. Brakettene passer på andre spillere om du bare unlater å bruke den firkantede metallrammen som spilleren egentlig skal stå i. Om du prøver litt så skjønner du hva jeg mener sikkert..

#2156  av Christian

Dempere : Ca 1,5times arbeid. Jekk opp bilen fram, løsne senterbolten på toppen, snitt opp plata som fester bremse slangen til demperen (idiotpatent), skru av de 2 skruene som forbinder demperen til "navgodset", skru av de 3 skruene som holder demperen til chassiet og ta den ut.
Merk deg retningen på den lille plata på toppen av demperen.

Instrumentpanel : 30min arbeid. Ta ut askebegeret, skru ut de to skruene under, løsne girkula, manskjetten og plastikkramma rundt. (Hurtigklips)
Plata under dasjbordet (og rattet) sitter med en skrue på hver side, når de er ute kan du bikke den litt ned. Den sitter også med hurtigklips.
Ramma som ligger over rattet sitter med 1 skrue som du bør se nå, den fjernes og du kan dra ramma litt mot deg, også med hurtigklips.
Nå kan du dra forsiktig i "hovedramma" som sitter rundt spilleren, askebegeret og luftkanalene på toppen.
Husk å fjerne kontaktene til sig.tenner og nødblink.
Spilleren sitter i en dobbel DIN innsats, festet med 2 skruer på hver side.
Tror det skal være alt, det er i alle fall hovedtingene :)

Alarmen er værre, jeg fikk i alle fall ikke tak i tegninger til defa alarmen min. Ble ikke enklere av powermodulen til vinduene. Småharry, men artig å kunne styre de med fjernkontrollen.
Jeg brukte ei helg på installasjonen, siden jeg måtte måle ut alle kablene.
Har du et skjema går det sikkert greit.
Bilen min hadde hull igjennom torpedoveggen og det har sikkert din og.
De er dekket av små sorte gummi-klistermerker.
Om ikke annet er det helt kurrant å borre nye hull, jeg har 2stk 20mm k-rør igjennom der nå :)

#2159  av erling

Christian skrev: snitt opp plata som fester bremse slangen til demperen (idiotpatent)
Trenger ikke snitte opp, bare å trekke ut klipsen som holder slangen på undersiden av festet, skru slangen av caliperen og lirke den gjennom festet. :)
ebola skrev:Har kjøpt nye støtdempere framme, mye arbeid å bytte?
Hvis du skal bytte hele fjærbeinet er det nok gjort på ca 1-2t, hvis det er innsatser tar det litt mer tid, beregne endel "slossing". :twisted:

#2160  av Christian

Man kan skru av koblinga på calipteren, men da må det luftes.
Er jo greit å slippe det, om bremseveska er ganske ny...