TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har et lite dilemma her, ang. mulig kjøp av bil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#21580  av Dalan

Jostein skrev:
¨Bare ikke folk tror vi er wannabe Ferrari owners så er det jo flott, fs-ogn.no :wink:
Uff nei, skal ikke ha no av en http://www.wfs-ogn.no side her :lol:

Var en som sa no sånt som dette en gang:
MR2? Det er jo sånn "se-på-meg-jeg-har-nesten-sportsbil-bil" jo..
Han likte AUDI da.. :lol:
Sist redigert av Dalan den 18 okt 2003 19:29, redigert 1 gang totalt.

#21581  av Mr2 Mk2

Dalan skrev:Han likte AUDI da.. :lol:
:roll: :roll: :roll: :lol: Jaja go a2;)

#21584  av Mr2 Mk2

Bare for å gjøre valget enkelt...på en veldig objektiv måte;)
Vedlegg
mr2 vs konebil.JPG
mr2 vs konebil.JPG (24.6 kiB) Vist 469 ganger

#21587  av cameleon

Hihi. der var du lit kjip også da. sammenligne den mest styla og lekre mr2'en med en helt ræva miata :lol: :lol: :lol:

Kongebra hehe

#21590  av Mr2 Mk2

cameleon skrev:Hihi. der var du lit kjip også da. sammenligne den mest styla og lekre mr2'en med en helt ræva miata :lol: :lol: :lol:
Kongebra hehe
Hva?NÃ¥ er jeg ikke helt med her :wink:
Dette er en høyst objektiv framstilling,og er ikke laget for å få mx-5 til å stå frem som den lille pingle konebilen det er..Vil ha meg frabedt alle slike beskyldninger! :lol:

#21595  av cameleon

Der fikk du i alle fall ei fjær i hatten av meg :lol: :lol: :lol:

#21596  av Dalan

Er ikke tvil om hva Jostein vil jeg skal kjøpe hvertfall :lol:

Men jeg tror nok jeg vet hva det blir ja.. ;)

#21613  av chris

Dalan skrev: Var en som sa no sånt som dette en gang:
MR2? Det er jo sånn "se-på-meg-jeg-har-nesten-sportsbil-bil" jo..
Han likte AUDI da.. :lol:
Altså.. nevn EN audi sportsbil.. Audi lager ikke sportsbiler. De lager familiebiler. Ja, noen av de har store motorer, men likevel. MR2 er jo det som ER sportsbil :)

#21614  av cameleon

Du vil ikke angre på kjøp av mr2 i alle fall! Har kjørt mye snaxy siden jeg fikk lappen, men i tanke av pris utseenede og ytelse, så er det noen av de bilene som er verdt pengene. Jeg kommer som sagt aldri til å selge mr2'en. Over mitt lik :wink: Pluss at du har da en unnskyldning til å slippe å kjøre folk på fest i et kjør. I steden for kan du dra på date :)

#21615  av chris

Dalan skrev:Er ikke tvil om hva Jostein vil jeg skal kjøpe hvertfall :lol:

Men jeg tror nok jeg vet hva det blir ja.. ;)
En ting er hva han vil du skal kjøpe. Men en annen ting er hva vil vil du IKKE skal kjøpe ;)

#21619  av Mr2 Mk2

cameleon skrev:I steden for kan du dra på date :)
Med bilen eller med en dame? :wink: Må ikke være utro mot mr2`en vettu,da blir hun sinna :wink:

#21682  av supratt

Har sittet her og lest innleggene deres og finner ut at:

Må ærlig innrømme at mange av dere kaster mye dritt om en bil mange av dere garantert ikke har prøvd.
:roll:

Den Go-cart fellingen Mk3 Mr-2 har hadde Mx-5en i 1991, og å si at den er frisør og konebil stemmer jo ikke lenger med virkeligheten.
Når bilen var ny var den en konebil og frisørbil, noe den definitivt ikke er lenger. De fleste jeg idag ser i en Mx-5 er yngre folk som har fått realisert sin drøm om noe som minner om sportsbil uten å ruinere seg fullstendig. De fleste slike biler må jo tross alt kjøpes av noen når de er nye, og da er det jo godt bemidlete 40-50 åringer som har råd til en slik bil som Nr.2 bil. Syns vi skal være takknemlige for at noen tar verdigtapet de første fem åra jeg da. :wink:

At Mx-5 eller Miataen som den også kalles er verdens mest solgte "sportsbil" betyr at den er VERDENS mest solgte "sportsbil" og langt ifra NORGES mest solgte sportsbil. :roll:

Tråler ofte bruktsider for bil på nettet og jeg må bare si at det er minst like mange Mr-2 til salgs som det er Mx-5.
Møter vesentlig flere Mr-2 etter veien enn Mx-5 i Trondheim iallefall. :shock:

Til dere som ikke har prøvd enn Mx-5 med turbo eller kompressor så vil jeg på det varmeste annbefale det. :twisted: :twisted: :twisted:
Snakker vi driftsikkerhet så er nok ikke Mazda noe mye etter Toyota.

Vil ikke med dette kritisere Toyota, men jeg synes til tider at vi skal ha litt respekt for at det tross alt finnes andre produsenter av "sportsbiler" som også vet hva de holder på med.

Det skal en god del kunnskaper til om MER enn ett til tre bilmerker for og ha en god og saklig bildiskusjon. :)

At jeg uthever "sportsbiler" under hele innlegget er fordi at den diskusjonen om HVA som er en "sportsbil" er enn HELT ANNEN DISKUSJON, den definisjonen er og blir en evig diskusjon. :wink:

Mitt hjerte banker definitivt mest for Toyota, jeg har jo bare 3 stykker,men konklusjonen min er at så lenge det er noe kult eller spesielt så har det ingen betydning hva slags merke det er. :D
Har ett krav jeg: At bilen starter hver gang og minst mulig driftskostnader og da blir det jo ikke så mange å velge i. :wink: :wink: :wink:

#21685  av chris

Hehe, der har vi Frank ja :D
(dere skulle hørt det der live :D)

Mazda mx5 har jeg ikke prøvd, men min mening er at den er stygg.. forferdelig stygg. Klart det går an å gjør den tøff, men original er den stygg i mine øyne.
Den er forresten ikke verdens mest solgte sportsbil, men mest solgte roadster ;)

Men Frank.. jeg er enig med deg i mye rart, men at det er flere mr2 på veiene enn mx5 i trøndelag, den vet jeg ikke helt om jeg støtter ;) :D

#21734  av mk1 black limited

MX-5/Miata er en kul bil IMNSHO. Ekte roadster, motoren foran, bahjulstrekk, ikke tak. Også får du bolt-on turbokit og masse annet morsomt til den...:-D

Men personlig ville jeg nok holdt meg til MR2...:-D

#21819  av jan-erik

MX5 er en fin bil, og som det sies her var den tidlig ute med den gokart aktige kjørefølelsen MK3 har. Bare synd at dagen MX5 (1999?->) har mistet mye av dette på komfortets alter! Når det gjelder sportslighet vinner MR2 MK3 over MX5, MGF og Z3 (dog ikke M Coupe og Roadster). Men nå er jeg jo litt inhabil siden jeg kjører MR2, men har prøvd omtrent det som var å få tak i av roadstere i prisklasse 150K til 250K brukt før jeg kjøpte min.

MX5 av de første årgangene har veldig fine kjøreegenskaper, selv om motoren ikke hang helt med de fine kjøreegenskapene. Standard Mk3 går bedre enn MX5, og selv med bolt on turbokit (koster ikke mer enn 15000,- :-)) går det ikke så voldsomt bedre enn enn MK3, iallfall ikke de jeg har kjørt sammen med på bane.

Om du leter etter roadster i dag så tror jeg du får veldig mye moro får pengene med en MK3. Har sett de ned i 175000,- for en 2000 modell, og med Toyota sin driftssikkerhet tror jeg du da har et rimelig og morsomt bilhold.

Og med det avslutter jeg vervekampanjen for flere MK3-ere her på forumet :-)