Har sittet her og lest innleggene deres og finner ut at:
Må ærlig innrømme at mange av dere kaster mye dritt om en bil mange av dere garantert ikke har prøvd.
Den Go-cart fellingen Mk3 Mr-2 har hadde Mx-5en i 1991, og å si at den er frisør og konebil stemmer jo ikke lenger med virkeligheten.
Når bilen var ny var den en konebil og frisørbil, noe den definitivt ikke er lenger. De fleste jeg idag ser i en Mx-5 er yngre folk som har fått realisert sin drøm om noe som minner om sportsbil uten å ruinere seg fullstendig. De fleste slike biler må jo tross alt kjøpes av noen når de er nye, og da er det jo godt bemidlete 40-50 åringer som har råd til en slik bil som Nr.2 bil. Syns vi skal være takknemlige for at noen tar verdigtapet de første fem åra jeg da.
At Mx-5 eller Miataen som den også kalles er verdens mest solgte "sportsbil" betyr at den er VERDENS mest solgte "sportsbil" og langt ifra NORGES mest solgte sportsbil.
Tråler ofte bruktsider for bil på nettet og jeg må bare si at det er minst like mange Mr-2 til salgs som det er Mx-5.
Møter vesentlig flere Mr-2 etter veien enn Mx-5 i Trondheim iallefall.
Til dere som ikke har prøvd enn Mx-5 med turbo eller kompressor så vil jeg på det varmeste annbefale det.
Snakker vi driftsikkerhet så er nok ikke Mazda noe mye etter Toyota.
Vil ikke med dette kritisere Toyota, men jeg synes til tider at vi skal ha litt respekt for at det tross alt finnes andre produsenter av "sportsbiler" som også vet hva de holder på med.
Det skal en god del kunnskaper til om MER enn ett til tre bilmerker for og ha en god og saklig bildiskusjon.
At jeg uthever "sportsbiler" under hele innlegget er fordi at den diskusjonen om HVA som er en "sportsbil" er enn HELT ANNEN DISKUSJON, den definisjonen er og blir en evig diskusjon.
Mitt hjerte banker definitivt mest for Toyota, jeg har jo bare 3 stykker,men konklusjonen min er at så lenge det er noe kult eller spesielt så har det ingen betydning hva slags merke det er.
Har ett krav jeg: At bilen starter hver gang og minst mulig driftskostnader og da blir det jo ikke så mange å velge i.

-99 Lexus GS300 x
-98 Porsche Boxster S Ruf x
-04 RX8 x
-69 Crown RS
-82 The SafranSupra
-83 Metallic Hvit Supra
-96 NSX-Targa,Wings West x
-01 GS430,min første V8 x
-09 Abarth 500 Essesse