TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skiftet om til vinterdekk i dag.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #21556  av cameleon

Skiftet til vinterdekk på bilen i dag. Har bare et problem. Hvor mye luft skal det være i dekkene? Det står verken i instruksjonsboka, eller noen steder i bilen. Dekkene er 185/35 14" både foran og bak. Vinterdekkene står forøverig på de orginale sommerdekkene til MR2.

Var innom bensinstasjonen i dag og han mente at jeg skulle ha 2.0 foran og 2.2 bak. Nå synes jeg dette er sabla lite. Dekkene er jo så myke at det minner som å stikke fingeren inn i en bolle deig..

Må bare si en ting. Å skifte fra 17" til 14" er noe av det mest tragiseke jeg har vært utfor på lenge! Helvette så stygt hehe. Tror nesten jeg må kjøpe noen vinterdekk til 17" hvis jeg finner det, firdi dette er bare helt tragisk...

HÃ¥per at noen kan hjelpe.

#21564  av Mr2 Mk2

står det ikke på innsiden på dørkarmen på førersiden?

Det er nok noe slikt som 2.8 bak og 2.6 fremme vil jeg tro,men ta det med en spade salt :wink:

Hiace har hvertfall 4,2 og 3.2

#21566  av chris

Fyll på til det ser sånn passe ut :P

Spør dekkforhandlere, de vet det
 #21600  av cameleon

@lpher skrev:
cameleon skrev:Dekkene er 185/35 14" både foran og bak.

Ække det litt lav profil på 14" felger? ;-)

@lpher
Var det som fulgte med i alle fall. Virker nok greie spør du meg. Men litt snodig å kjøre med kontra 17" hehe

Det ser ut som et helvete i alle fall. Jeg må nok ha gjort noe ille i et tidligere liv :?
 #21607  av Dalan

cameleon skrev:
@lpher skrev:
cameleon skrev:Dekkene er 185/35 14" både foran og bak.

Ække det litt lav profil på 14" felger? ;-)

@lpher
Var det som fulgte med i alle fall. Virker nok greie spør du meg. Men litt snodig å kjøre med kontra 17" hehe

Det ser ut som et helvete i alle fall. Jeg må nok ha gjort noe ille i et tidligere liv :?
Hallo? *knakkeforsiktigpå*
35 profil på 14" felg?
:D

#21611  av Mr2 Mk2

Det må da være umulig...Brodern kjører 185/65 på 14 felgene om jeg ikke tar helt feil...Og jeg syns det er ganske lavt..

#21612  av chris

35 på 14" må nok være litt feil ja ;)

Jeg har jo 40 på sommerdekka mine!! :D

#21622  av cameleon

Måtte ut å sjekke nå hehe. er 185/65 ja :oops: Tror seriøst at jeg begynner å få litt altzheimer jeg :oops: :oops: :oops:

Kan dere komme å besøke meg på gamlehjemmet om en liten stund da dere i ts-og :) Så kan chris eller alf lede veien. det var det dere het ikke sant? Nei vent litt. Bjørn og knut var det ja! Husker nå :roll:

#21623  av chris

cameleon skrev:Måtte ut å sjekke nå hehe. er 185/65 ja :oops: Tror seriøst at jeg begynner å få litt altzheimer jeg :oops: :oops: :oops:

Kan dere komme å besøke meg på gamlehjemmet om en liten stund da dere i ts-og :) Så kan chris eller alf lede veien. det var det dere het ikke sant? Nei vent litt. Bjørn og knut var det ja! Husker nå :roll:
ts-ogN !!! :D

#21624  av cameleon

*Løpe å gjemme seg under bilen* :lol:

#21634  av sindrejl

De kan stå utenfor gamlehjemmet og ruse...

#21658  av CelicaTurbo

på min celica er det faktisk 2.3 både fremme og bak på normal kjøring, og 3.0 fremme og 2.5-6 bak på hastighetskjøring.. tror ikke 2.2 ligger så langt unna på MR2'en da men litt mer bak enn fremme ihvertfall :) Sikker noen som har en instruksjonsbok som dem kan sjekke?