Tror nok jeg nå er kommet til det triste punktet at jeg må selge bilen.. Trenger rett og slett en mer praktisk bil, og vi må gå over på å ha to litt "rimeligere-i-drift" biler.
De fleste her inne kjenner sikkert bilen min godt, og jeg ser om det er noe respons her før jeg evt annonserer den andre steder.
Det er altså en 1992 MR2, opprinnelig GTi, men byttet til en 3.gen turbo (245 hk fra fabrikk). Bilen har samme specs på bremser etc som turboutgaven har, så det er ikke noe problem. Både motor og girkasse og hjuloppheng bak ble byttet. Selve bilen har rullet ca 276.000 km, men motor/girkasse er fra en 95 modell, og ligger på ca 120.000 km. Kanskje verdt å merke at motoren som står i ikke er godkjent hos det beryktede biltilsynet, men for de som har råd til avgiften skulle det ikke være noe problem å få fikset dette. (Mener det var ca 48.000,- i avgifter).
Er vel unødvendig å si at bilen går utrolig godt. Motoren er i så og si original stand. Det som er gjort er at det er satt på Apexi Power Intake åpent luftfilter (har originale lukkede luftfilterbokser liggende), det står montert en Greddy Profec Spec-B II Boostcontroller i kupèen, men den er kjørt på mer eller mindre originalt trykk hele veien. HKS SSQV dumpventil er også montert (har original resirk-ventil liggende), samt katalysatoren er erstattet med en strak downpipe fra TurboXS. Øvrig eksos er per dags dato original turboeksos.
I tillegg har såklart bilen fått montert full DEFA WarmUp pakke (motorvarmer,kupevifte,tidsur,batterilader), og FG-godkjent DEFA alarm (med to grønne lysdioder i frontruten
). Turbotrykksmåler og oljetempmåler er montert i a-stolpen, men oljetempmåleren er ute av drift da overførings"tråden" mellom giver og instrumentet røk da snøen var litt for høy en dag. Om dette lar seg fikse, eller om man må bytte hele måleren aner jeg faktisk ikke.. ingen har foreløpig kunnet svare meg på dette. Boostcontrolleren står montert i ene luftedysa i midten av dashbordet, men jeg har luftegreia liggende om man vil montere denne på plass igjen. Det har vært montert et større stereoanlegg i bilen, men maxxima blåtopp-batteri og en haug med kabler er fortsatt på plass (50mm strøm og jord, 200A automatsikring, Monster signalkabler, forgreningsblokk i bagasjerommet etc).. så det er en grei sak å hive inn noen stort igjen
Kenwood double-din multimediaenhet (DDX8027) med fastmontert dvdbasert Kenwood navigasjon står også montert (veil enhet+navi ca 40.000,-). Navi-boksen er montert under passasjersetet, liten GPS mottaker i frontruta. Originale subkasser er fjernet da det her stod montert en 12" bass i kasse bak hvert sete. Høyttalere i dørene koblet til spiller.
Diamond-cut blinklys er montert foran (med kombinert oransje parklys+blinklys pære), hvite blinklys på sidene, og J-spec baklykter er montert (kjøre+bremselys i alle fire, i stedet for kjøre/bremselys ytterst og tåkelys innerst).
Rial 17" Monza sommerfelger med Yokohama AVS Sport 235/40-17 bak og Maragoni 215/40-17 foran. Rial 15" vinterfelger med Nokian Hakkapellitta piggfritt bak, og Aurora piggfritt foran.. alle fire i 195/55-15.
TRD alupedaler er også på plass.
Jeg har ikke funnet rust noen steder på bilen, med unntak av et bittelite punkt helt bakerst på førerdøren, under kittet. Dette har jeg tatt bilde av, skjønt, det ser noe værre ut på bildet da jeg nettopp hadde vasket bil og vannet gjorde området mørkere.
Nummerskiltet foran vil bli byttet før et evt salg.. noen som har vært borti
Frontleppa vil også bli fikset.
Frontruta blir også byttet før salg (har fått en steinsprut der).
Førersete er også noe slitt på venstre sidestøtte, men blir byttet i løpet av kort tid.
Har noen få steinsprutmerker på panser, samt de typiske boblene på vingen bak (som det ser ut som alle mr2'er har). Er også en liten skade i glassfiberen rett foran venstre bakhjul (en som var borti på en parkeringsplass, og stakk av).
Bremsekalipperne foran ble grundig overhalt i fjor, bak er tatt tidligere.
Bilen har for øvrig hatt bare èn eier før meg, i Sveits.. Oljebytte er gjort jevnlig, og slitedeler er byttet etterhvert som behovet har meldt seg.
Bilder følger lenger ned..
(beklager kvaliteten på de siste bildene.. når jeg tok de, gikk kameraet tomt for batteri, og da var det bare å fiske opp mobiltelefonen)
For diskusjon om bil og pris etc, send meg PM, MSN, SMS, MMS, mail, ring, 3G videosamtale.. er tilgjengelig på det meste
De fleste her inne kjenner sikkert bilen min godt, og jeg ser om det er noe respons her før jeg evt annonserer den andre steder.
Det er altså en 1992 MR2, opprinnelig GTi, men byttet til en 3.gen turbo (245 hk fra fabrikk). Bilen har samme specs på bremser etc som turboutgaven har, så det er ikke noe problem. Både motor og girkasse og hjuloppheng bak ble byttet. Selve bilen har rullet ca 276.000 km, men motor/girkasse er fra en 95 modell, og ligger på ca 120.000 km. Kanskje verdt å merke at motoren som står i ikke er godkjent hos det beryktede biltilsynet, men for de som har råd til avgiften skulle det ikke være noe problem å få fikset dette. (Mener det var ca 48.000,- i avgifter).
Er vel unødvendig å si at bilen går utrolig godt. Motoren er i så og si original stand. Det som er gjort er at det er satt på Apexi Power Intake åpent luftfilter (har originale lukkede luftfilterbokser liggende), det står montert en Greddy Profec Spec-B II Boostcontroller i kupèen, men den er kjørt på mer eller mindre originalt trykk hele veien. HKS SSQV dumpventil er også montert (har original resirk-ventil liggende), samt katalysatoren er erstattet med en strak downpipe fra TurboXS. Øvrig eksos er per dags dato original turboeksos.
I tillegg har såklart bilen fått montert full DEFA WarmUp pakke (motorvarmer,kupevifte,tidsur,batterilader), og FG-godkjent DEFA alarm (med to grønne lysdioder i frontruten


Diamond-cut blinklys er montert foran (med kombinert oransje parklys+blinklys pære), hvite blinklys på sidene, og J-spec baklykter er montert (kjøre+bremselys i alle fire, i stedet for kjøre/bremselys ytterst og tåkelys innerst).
Rial 17" Monza sommerfelger med Yokohama AVS Sport 235/40-17 bak og Maragoni 215/40-17 foran. Rial 15" vinterfelger med Nokian Hakkapellitta piggfritt bak, og Aurora piggfritt foran.. alle fire i 195/55-15.
TRD alupedaler er også på plass.
Jeg har ikke funnet rust noen steder på bilen, med unntak av et bittelite punkt helt bakerst på førerdøren, under kittet. Dette har jeg tatt bilde av, skjønt, det ser noe værre ut på bildet da jeg nettopp hadde vasket bil og vannet gjorde området mørkere.
Nummerskiltet foran vil bli byttet før et evt salg.. noen som har vært borti

Frontruta blir også byttet før salg (har fått en steinsprut der).
Førersete er også noe slitt på venstre sidestøtte, men blir byttet i løpet av kort tid.
Har noen få steinsprutmerker på panser, samt de typiske boblene på vingen bak (som det ser ut som alle mr2'er har). Er også en liten skade i glassfiberen rett foran venstre bakhjul (en som var borti på en parkeringsplass, og stakk av).
Bremsekalipperne foran ble grundig overhalt i fjor, bak er tatt tidligere.
Bilen har for øvrig hatt bare èn eier før meg, i Sveits.. Oljebytte er gjort jevnlig, og slitedeler er byttet etterhvert som behovet har meldt seg.
Bilder følger lenger ned..
(beklager kvaliteten på de siste bildene.. når jeg tok de, gikk kameraet tomt for batteri, og da var det bare å fiske opp mobiltelefonen)
For diskusjon om bil og pris etc, send meg PM, MSN, SMS, MMS, mail, ring, 3G videosamtale.. er tilgjengelig på det meste

Sist redigert av chris den 09 feb 2007 07:56, redigert 4 ganger totalt.
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook: http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook: http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator