TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aks tider....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#187148  av Alec

Johansen skrev:Bil: Toyota Corolla GT
Vekt: 1000 kg
Beste tid 0-100: 7,8 (2 stk i bilen)
Tid den bruker liggepå er mellom 8-8,5.
1 gir: 60 km/t
2 gir: 110 km/t
3 gir: 160 km/t
4 gir: 205 km/t
5 gir: 230 km/t
er dette fakta? er det du som har testet (evt med hva)? og er det med org corolla gt?

#187158  av Johansen

Hvis det er tidene du lurer på er det tatt med stoppeklokke, men har testet utallige ganger, å samme resultat ca vær gang..

Men kommer meg ikke under 8 lengre, tror motorn starter å bli litt sliten.

Tror noe er gjort med motoren, pga den drar fra 1000-7600. Kommer kun litt ekstra på 4350! ikke slik som andre gt motoren jeg hadde før.

Alt som er der er testet i min bil.
Men får sikkert mer toppfart, men da må det en god nedoverbakke for å oppnå det.

#187398  av Gt-4-Ever

Har klart 8 blank med min, da stod bilen helt i still + at jeg hadde en passasjer som målte tida og ca 25-30 kg ekstra vekt i bilstereo. Skal nok klare å få bilen ned i hvertfall 7 blank, men har planer om litt motoroppgraderinger først.

#187576  av Vipern

8-8,50 s. med passasjer som tok tiden.
Må nok finne på noe som fresher bilen litt mer opp. Ble så til de grader rævkjørt av en Honda Crx del Sol-ting med perf.dekaler her om dagen. Var til og med ei blondine som kjørte :oops:

#187577  av sleeper

Vipern skrev:8-8,50 s. med passasjer som tok tiden.
Må nok finne på noe som fresher bilen litt mer opp. Ble så til de grader rævkjørt av en Honda Crx del Sol-ting med perf.dekaler her om dagen. Var til og med ei blondine som kjørte :oops:
kansje på tide med turbo eller lystgass?? :lol:
 #207058  av Jonny

Nett kjøpt en Celica GT4 CS fra Sveits. Gådd snart 170t.km.
Motoren snurrer fint og er fin å gire. Bruker 0.82 på mila (langkjøring). Den er helt original og har katalysaor. Men noe må det være med den da den (med relativt forsiktig start) bruker hele 10s+. fra 0-100!! Noen som har vert utsatt for det samme men fått den til å gå bedre?? Er selvfølgelig skuffet men kan ikke gi opp... :cry:
Vedlegg
93-CS-2.jpg
93-CS-2.jpg (31.86 kiB) Vist 1216 ganger
 #207060  av Helmer

Jonny skrev:da den (med relativt forsiktig start) bruker hele 10s+. fra 0-100!!
Da må det være skikkelig galt hvis du tyner ut det du kan av bilen...
Den skal gjøre 0-100 på ca 7,5-8 sek orginalt.

Du drar i gang på høyt turtall og girer ved turtallssperra eller?
 #207073  av Jonny

Helmer skrev:

Har nok litt å hente på startene min da jeg er nok litt forsiktig. Blir ofte at bilen hopper til og en må vente litt på at turtallet skal ta seg opp igjen. Tar også starter med høyt ganske turtall men det er mulig jeg slurer litt for mye på clutchen før jeg slepper den helt ut? Hadde en Mazda 323 4x4 turbo tidligere som jeg tok virkelig brutale starter med så jeg vet det er noen tiendeler å hente der. Når det gjelder turtall før gearing så virker det ikke noe på å tjene på å dra den mot rødstreken da den er så treig på slutten...? Måler med samme dator som jeg brukte på gamle Mazda`n.
Den gikk på 8,63s. til 60 mph og hadde 2 trasige sylindre... Skal sjekke GT4`n uten katalysator også.
 #207075  av sleeper

Jonny skrev:
Helmer skrev:

Har nok litt å hente på startene min da jeg er nok litt forsiktig. Blir ofte at bilen hopper til og en må vente litt på at turtallet skal ta seg opp igjen. Tar også starter med høyt ganske turtall men det er mulig jeg slurer litt for mye på clutchen før jeg slepper den helt ut? Hadde en Mazda 323 4x4 turbo tidligere som jeg tok virkelig brutale starter med så jeg vet det er noen tiendeler å hente der. Når det gjelder turtall før gearing så virker det ikke noe på å tjene på å dra den mot rødstreken da den er så treig på slutten...? Måler med samme dator som jeg brukte på gamle Mazda`n.
Den gikk på 8,63s. til 60 mph og hadde 2 trasige sylindre... Skal sjekke GT4`n uten katalysator også.
hvis du tok brutale starter med en 323 så kan du garrantert ta detmed gt4 også... driverket på mazda`n er som kjeks og regne i forhold til gt4`n sitt... det er så og si udødelig med vanlig gate dekk....
men det stemmer som du sier at det ikke er no vits og dra den helt ut... dra den til ca 6500... det holder! ( kansje litt mer på 1 giret!)

#207097  av jsun

Hmm... og min MK7 på 8 blank etter bytte av div. smått :wink:
Kanskje enda raskere, da testen ble gjort med vinterdekk...og hjulspinn på 1.

#207120  av celicagt4205nord

st 205 gir 0-100 på 6.1 sek.
1.gir 50 km/h
2.gir 100 km/h
3.gir 150 km/h
4.gir 210 km/h
5.gir 245 km/h (239 med wrc vingen)

Synes det er ganske imponerende at en 4wd som er såpass tong drar så godt allerede fra stillestående!det er tross alt 1435 kg som skal hales igang..
Har forresten kjørt relativt MYE om kapp med per øyvinds gamle gullfarga MR2..som han har oppgitt til 265hk, den er sikkert noe lettere enn min 205..men det utrolig dritmorsomme er at di drar nøyaktig like godt begge bilene..(min er standard med 242hk)kan forsikre dere om at dette er relativt mye utprøvd :D det eneste som vi vet er gjort med mr2èn er åpent luftfilter å effektannlegg..det eneste som er gjort med min er en grim å helt forferdelig frieksos..fleksen som er knekt!er det mye effekttap tror dere?

#208622  av tettwatt

Har tatt tidene på det jeg har hatt i løpet av åra, og her kommer en særdeles *host, kremt* imponerende liste 8)

Passaten (Se signatur for detaljene):
0-100 på 12,4
175 i toppfart, 164 oppgitt i instr.boka

MR2n:
0-100 på 8,8
Toppfart ikke testet

Kadetten:
0-100 på 10,3
142 i toppfart

Cortinaen:
0-100 på 8,7 m fuktig vinterføre
Gjorde 185 på 4.giret med 5. urørt, torde ikke dra det ut pga kjøreegenskaper på linje med en båt :shock:

Apropos vinterkjøring, mr2 er en fantastisk vinterbil som kommer seg frem hele vinteren, kan ligge sidelengs når du vil og fortsatt akselerere, hadde drift i 120kmt med den uten å ha problemer med å hente den inn igjen for de som mener det er skummelt med rwd :twisted:

Cortinaen er allikevel den sykeste, hadde jo null kjøreegenskaper i forhold til resten av bilene vi diskuterer her (er jo tross alt gammel ford :lol:), men fy fella så bredt man kan ligge med den bilen!!!!!

Har sittet på med en del kamerater, men ingen som kom i nærheten av cortinaen når det gjelder brede sladder.

Skal også legge til at jeg aldri har kjørt 4wd på vinteren, så jeg kan jo ikke uttale meg om forskjellene da :wink:

#208648  av Tomera

Alec skrev:
Johansen skrev:Bil: Toyota Corolla GT
Vekt: 1000 kg

1 gir: 60 km/t
2 gir: 110 km/t
3 gir: 160 km/t
4 gir: 205 km/t
5 gir: 230 km/t
Stemmer bra det der!
 #209088  av Jonny

sleeper skrev:
Jonny skrev:
Helmer skrev: Da må det være skikkelig galt hvis du tyner ut det du kan av bilen...

hvis du tok brutale starter med en 323 så kan du garrantert ta detmed gt4 også... driverket på mazda`n er som kjeks og regne i forhold til gt4`n sitt... det er så og si udødelig med vanlig gate dekk....
men det stemmer som du sier at det ikke er no vits og dra den helt ut... dra den til ca 6500... det holder! ( kansje litt mer på 1 giret!)
Gikk over tenningen og fjernet kull på kontaktpunktene i fordeleren og på rotor. skiftet samtidig luftfilteret da det var grå-svart.
Tok ny aks. måling......like skuffet.
Hadde jeg bare klart 10 blank så.....skjønner ikkeno. Draget kjennes OK men er treig mot rødsteken.
Neste blir å måle kompressjon og turbotrykk. Motoren kjennes frisk og fin ellers,ingen misstenkelig røk...noen forslag?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13