TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye S2000

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#20596  av Erlend

Tøff den :) Synd at den nye motoren ikke leveres i Europa, hva har de tenkt? Sikkert noen regler som struper dem...
Det mangler liksom en intercooler i det inntaket foran, sølv netting eller noe hadde gjort seg tror jeg :) Ellers så elsker jeg den motoren og rødlinja!

#20605  av chris

Erlend skrev:Tøff den :) Synd at den nye motoren ikke leveres i Europa, hva har de tenkt? Sikkert noen regler som struper dem...
Det mangler liksom en intercooler i det inntaket foran, sølv netting eller noe hadde gjort seg tror jeg :) Ellers så elsker jeg den motoren og rødlinja!
M-m.. men virker som de har senka sperra med 1000, til 8000 omdreininger? :?:

#20606  av Erlend

Er det ikke S2000 Type R som har 9000 omdreininger? Eller Spoon sin modell? Tror ikke det er helt originalt, selv om jeg ikke er sikker :D

#20615  av chris

Erlend skrev:Er det ikke S2000 Type R som har 9000 omdreininger? Eller Spoon sin modell? Tror ikke det er helt originalt, selv om jeg ikke er sikker :D
Helt original S2000 har 9000. Been there, tried that :twisted:

#20621  av Erlend

Hmm...så rart da! Da har de senket turtallsperren, sikkert pga økt dreiemoment, og at de får bedre driftssikkerhet ved å senke den...Og nå trengs den jo ikke så høyt oppe i så stor grad som ved motoren med mindre dreiemoment, så da får de større margin ved evt. feil. Kan være smart det, selv om det ikke er så rått da..

#20622  av chris

Erlend skrev:Hmm...så rart da! Da har de senket turtallsperren, sikkert pga økt dreiemoment, og at de får bedre driftssikkerhet ved å senke den...Og nå trengs den jo ikke så høyt oppe i så stor grad som ved motoren med mindre dreiemoment, så da får de større margin ved evt. feil. Kan være smart det, selv om det ikke er så rått da..
Og så kommer hestekreftene MYE tidligere på turtallet ;) Men det var noe spesielt med 9000 omdreininger da, må si det ;)

#20624  av bose

Da blir jo ikke den motoren no mer turtalls-villig enn en 4AGE motor da.Min sperrer oxo på 8k.

#20639  av chris

bose skrev:Da blir jo ikke den motoren no mer turtalls-villig enn en 4AGE motor da.Min sperrer oxo på 8k.
Forskjellen er vel at S2000 motoren ikke høres ut som den pines og plages som ei ku i havsnød når man nærmer seg sperra :D Og at man har maks effekt helt til sperra slår inn, det dabber ikke av ;)

#20650  av Erlend

Ha ha ha :lol: Men nå må vi ikke disse våre egne her nå da :wink:

4AGE-rødlinja går vel ved 7400 eller noe den? Sant?

#20652  av chris

Erlend skrev:Ha ha ha :lol: Men nå må vi ikke disse våre egne her nå da :wink:

Hehe, neida, var ikke meningen å disse :D Men de fleste motorer skriker litt når de nærmer seg turtallssperra.. så var ikke tilfelle med S2000. Jeg liker selv ikke å dra Esu Dabu'en helt opp på sperra før jeg girer.. effekten dabber av når man nærmer seg sperra.

#20717  av bose

Erlend skrev:Ha ha ha :lol: Men nå må vi ikke disse våre egne her nå da :wink:

Rødlinja hos meg begynner ved ca 7700rpm iaffal.Og sperra er ved 8000 :D

#20770  av @lpher

Synes det er hærlig lyd på 4A-GE når du drar ut gira ordentlig jeg ;-)

@lpher

#20776  av Mr2 Mk2

@lpher skrev:Synes det er hærlig lyd på 4A-GE når du drar ut gira ordentlig jeg ;-)

@lpher
Kunne ikke vært mer enig!!Det er så deilig at jeg blir våt i buksa hver gang,nåla rett over 8k og speedoet butter på 105! :twisted:

#20791  av bose

Det er da man slenger inn 4.gir :D