TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Big-wheels, dÃ¥rlig servise

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #204293  av soltec

Bestilte meg noen felger med dekk til min supra fra big-wheels, disse lovde de at skulle passe. felgene kom omsider lenge etter angitt tid 5-6uker, men her viste det seg at felgene over hodet ikke passet fremme, måtte ha bygget ut felgene med spacer 20 mm, da ville de gått uttenfor skjermene (ikke akseptabelt) måtte også ha byttet pinn bolter. De sa de sku bestille nye felger fremme så da tenkte eg som så horfor ikke bare bruke de bak. kjørte 5 mil med de. Fikk så beskjed at de ikke fikk inn de felgene ca 3 uker, så måtte bare retunere felgene. Okei tenkt eg hva felger har dere til med da, joda de hadde noen nzo felger meget pene, men det tok 2 uker før de fikk de inn max 4. 4uker gjekk, da sa de at felgene var sendt med fly fra usa og ventes over helgen, dette var altså en torsdag. 8 uker. ringte igjen, hvor i helvette er felgene. Nei no viste det seg at de ikke var produsert enda men de kunne bestille noen nye felger, ville ta 2 uker max 4 uker :evil: .Har altså ventet snart 7 måner og no vil de trekke meg forde eg har brukt dekkene bak, sommeren er forbi, og hva i hel... skal eg med 2 dekk uten felger.
useriøst firma. dette burde de ta på seg selv.

Hva mener dere har eg rett på full tilbakebetaling? i følge kjøpsloven har eg det.
 #204294  av aneriks

soltec skrev: Hva mener dere har eg rett på full tilbakebetaling? i følge kjøpsloven har eg det.
jeg hadde aldri gitt meg!! makan til rot, de kan ikke forvente og ta betaling for en vare/tjensete de ikke har klart og levere ordentlig,og at du har brukt dekkene, er vel ikke så rart etter så lang vente tid, skulle bare mangle om ikke du kunne få låne litt dekk av dem.. men dette er da min mening,vet ikke helt hva loven osv, sier
 #204297  av soltec

[/quote]
skulle bare mangle om ikke du kunne få låne litt dekk av dem.. [/quote]

Hehe. enig der ja. sku bare mangle. ska nok ikke gi meg nei.

#204331  av Alexander G

Hørtes ut som en meget kjedelig situasjon du er i.
Hvem som har rett til hva blir jo en tolkning av loven. Jeg jobber med forbrukerkjøpsloven ukentlig og den kan være meget difus og svært åpen for tolkning.
Personlig ville jeg ringt forbrukerrådet. De er nøytrale og hyggelige å ha med å gjøre. De kan raskt fortelle deg hvor sterkt du står i saken.
Telefon:
815 58 200 (09.00 - 15.00)
0,39 kr pr. min.

#204345  av Andreazz

Du setter på de dekka bak, kjører opp til den butikken. Åsså hiver du gettragen din i det tredje hakket, hælen på bremsen gassen i bunn, spretter clutchen åsså lar singelturboen ordne med resten.. Etterpå klager du på at det var dårlige dekk 8)
 #204365  av arctic_celi

soltec skrev:Har altså ventet snart 7 måner og no vil de trekke meg forde eg har brukt dekkene bak, sommeren er forbi, og hva i hel... skal eg med 2 dekk uten felger.
De må jo vite har de har "driti" seriøst på leggen?
Hva gjør et godt/seriøst firma når man har gjordt akkurat det?
Jo, da vil man beklage det hele og prøve å gjøre alt/meste for å få kunden fornøyd.
Synes det er "smålig" når det gjelder dekkene bak..... er en garantert oppskrift til missfornøyd kunde.

Mulig at de taper en del penger på akkurat den handelen hvis de ikke har krevd noe for de.... men det er bedre å gjøre det en å få en sikkelig missfornøyd kunde.
De kommer ikke til å eksistere lenge hvis de driver på slik...

Fornøyde kunder skaffer nye kunder, missfornøyde kunder informerer minst 15 potensielle kunder til å handle et annet sted.

Jeg kan godt handle et annet sted 8)
 #204381  av sindrejl

arctic_celi skrev:
soltec skrev:Har altså ventet snart 7 måner og no vil de trekke meg forde eg har brukt dekkene bak, sommeren er forbi, og hva i hel... skal eg med 2 dekk uten felger.
De må jo vite har de har "driti" seriøst på leggen?
Hva gjør et godt/seriøst firma når man har gjordt akkurat det?
Jo, da vil man beklage det hele og prøve å gjøre alt/meste for å få kunden fornøyd.
Synes det er "smålig" når det gjelder dekkene bak..... er en garantert oppskrift til missfornøyd kunde.

Mulig at de taper en del penger på akkurat den handelen hvis de ikke har krevd noe for de.... men det er bedre å gjøre det en å få en sikkelig missfornøyd kunde.
De kommer ikke til å eksistere lenge hvis de driver på slik...

Fornøyde kunder skaffer nye kunder, missfornøyde kunder informerer minst 15 potensielle kunder til å handle et annet sted.

Jeg kan godt handle et annet sted 8)
litt synd for dette firmaet da det både er litt nytt og har profilert seg på mange forum, så det siste dem trenger er misfornøyde forumkunder som gjerne kan skrive til alle hva dem mener.
 #204410  av arctic_celi

sindrejl skrev:litt synd for dette firmaet da det både er litt nytt og har profilert seg på mange forum, så det siste dem trenger er misfornøyde forumkunder som gjerne kan skrive til alle hva dem mener.
Det er synd ja. Men de burde vite; at når man satser på forumkunder så fungerer "jungel telegrafen" vannvittig bra.
Noe som er bra når man har fornøyde kunder... og veldig dårlig hvis man ikke har det.

Får håpe at de forstår at det får ikke ann/lurt å gjøre slik mot soltec. 8)
Sist redigert av arctic_celi den 25 okt 2006 09:52, redigert 1 gang totalt.
 #204416  av CelicaTurbo

arctic_celi skrev:Får håpe at de forstår at det får ikke ann/lurt å gjøre slik mot Toyparts.
Bare for å avklare, eneste sammenhengen her er at det gjelder Toyparts sin gamle bil..

Ellers, det er ok med kritikk og det er fint at dere har holdt dette ok saklig i diskusjonen hittil. Det vil alltid være kunder som opplever negativ service hos selv de beste firmaer og det er viktig å huske dette siden internetmediet enkelt kan føre til et ganske ufortjent negativt rykte siden det er så enkelt for klagere å nå frem, mens skryt omtrent aldri blir nevnt. Jeg skriver det på generellt basis og ikke knyttet til denne saken her spesifikt.

Ellers, angående denne saken håper jeg at det løser seg, men jeg vil tro at det hadde vært enklere for kjøper å hevde sin to ukers angrefrist når han oppdaget at felgene var feil istedenfor å få det rettet ved en slik avtale. Men det er jo dessverre alt for sent nå. Så langt jeg vet gjelder angrefristen i forbrukerkjøpsloven ved alle kjøp mellom privatperson og firma, gjort over internet eller postordre.
 #204430  av arctic_celi

CelicaTurbo skrev: mens skryt omtrent aldri blir nevnt. Jeg skriver det på generellt basis og ikke knyttet til denne saken her spesifikt.
Du har nok rett at det er mye vanligere at det negative kommer frem på forum.
Derfor er det desto viktigere å få fornøyde forumkunder.

Men det finnes unntak:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
(Kan forresten fortelle at Sarpsborg Karosseriverksted holdt alt det de lovte og vel så det!!!)

og dette fortalte bruker kaimagne om SP:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... riverksted
"Jeg måtte til felgdoktoren med mine felger i vår, og dro til Sarpsborg Karosseriverksted. Utrolig godt fornøyd med servicen der. De oppdaga en sprekk i en felg som de måtte sveise, men siden det ikke var en del av det opprinnelige tilbudet, så tok de ikke ekstra for det. Det holdt seg til tida, og monterte dekkene gratis på bilen for meg.
De vulka til og med et spikerhull i det ene dekket mitt - gratis!
http://www.sarpsborg-karosseri.no/

Kai Magne"

#204475  av Andy_Celica

Fant dette på lovdata:
Link: http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html
23. Heving

Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen.

Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid.

Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som forbrukeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan ikke forbrukeren heve, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Gjelder kjøpet en ting som skal tilvirkes særskilt for forbrukeren etter forbrukerens oppgaver eller ønsker, og kan selgeren derfor ikke uten vesentlig tap disponere tingen på annen måte, kan forbrukeren bare heve dersom forsinkelsen medfører at formålet med kjøpet blir vesentlig forfeilet.

#204484  av Alexander G

Det beste blir vel at Soltec ringer forbruker rådet som jeg skrev lenger oppe. Synsing og hva vi mener og ikke mener hjelper lite.

Hvordan firmaer behandler kunder avhenger desverre ofte av hvordan kunden behandler firmaet(den ansatte) når kunde klager.
Høyrøstede kunder som krever rettigheter i hytt og pine fordi de har lest det på internett etc finnes det mange av. De kundene som får best hjelp er de som har gjort hjemmeleksen sin og oppfører seg på en sakelig og folkelig måte.

Dette var meget generelt, men et lite tips til alle mann.

Håper du får en snarlig løsning på problemet ditt.

#244695  av hmsilset

Drar frem en gammel tråd jeg :P Har ventet 3 uker på felger som de sa skulle være her om en og en halv uke nå..Ringte dem i går og da sa de at felgene var ankommet Norge ihvertfall.. Får jeg dem ikke innen helga er over så avbestiller jeg hele felgpakka til 15.000kr. Dekk og felger er forbruksvare da.Alle kan da få tak i vanelige felger på 3 uker så tar det lengre tid kan dem heller holde seg til å selge ting de har på lager..Er dritt lei av folk som leker butikk :roll: :P

Ps:Servisen hos de 2 på avd. i Molde er veldig bra.

#244710  av 4A-GE

*rive av bigwheels vinyl*

#244759  av hmsilset

4A-GE skrev:*rive av bigwheels vinyl*
Trenger ikke gjøre det da :wink: Synes de er flinke jeg,men det tar
alt for lang tid..