TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyder ved svinging

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #201359  av Gt-4-Ever

Har en god del ulyder når jeg svinger med bilen. Kommer når jeg svinger til høyre og venstre. Lyden er på høyresiden. Kan ikke forklare hvordan lydene er, men hadde satt pris på forslag om hva det kan være. Vil helst ha det ordnet.

Andre som har ulyder?

Takker for svar!

Mvh

Mats

#201361  av larsst185

Er det en rytmisk klakk-klakk-klakk lyd er det nok en drivknute.eller er lyden der når du står i ro å svinger og.?

#201396  av ealixyr

Fikk ulyd jeg og etter at jeg byttet servoreim. Hadde det også på min gamle bil uten at jeg byttet servoreim. Tror det kom seg når denne ble strammet.

Når jeg byttet servoreim og fikk lyden, strammet jeg til en del og sprayet på et smøremiddel, så kom det seg. Lyden kom når jeg dreiet rattet til venstre\høyre.

#201452  av Helmer

Har du sjekka servoolja da?

#201524  av Gt-4-Ever

Det skal ikke ha noe med servoen å gjøre. Verken reima, pumpa eller olja. Har byttet dette. Lydene kommer i fart, hele tiden på parkeringsplasser o.l

#201593  av Mr_Sann

Jeg hadde en ulyd stort sett når jeg svingte til venstre men også litt til høyre og tenkte på dempertoppen eller tannstaget. Men da jeg byttet dempere, fjærer og topper så fant jeg ut at venstre frem fjær rett og slett var knekt. Kan jo være det.

#201676  av Gt-4-Ever

Mr_Sann skrev:Jeg hadde en ulyd stort sett når jeg svingte til venstre men også litt til høyre og tenkte på dempertoppen eller tannstaget. Men da jeg byttet dempere, fjærer og topper så fant jeg ut at venstre frem fjær rett og slett var knekt. Kan jo være det.
Skal ta å sjekke dette :D

#202606  av celicapower

er nok helt sikkert det uterste drivledde så e gøn har akkuratt samme problemet

#202608  av BrennaRacing

Hadde en sånn klække lyd når jeg svingte jeg å...Det var hvertfall fjerbeinslageret som hadde tatt kvelden