TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fuelcut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #201946  av guffen85

Hei,

har byttet plugger idag, på vei tror jeg jeg fikk fuelcut. Dro på litt og så begynt maskinlampe å lyse, bilen ble helt dau. Er det dette som er fuelcut?

Så også at de gamle pluggene var litt sotet rundt men ikke på selve den pinnen hvor gnisten går. Tyder dette på noe?

#201954  av Larsen

Gikk bilen din bedre etter at du skrudde den av og på?

Er ikke farlig med litt sot rundt pluggene. Tyder bare på at den gir litt rikt, men det er vanlig på orginale 3-sgte motorer.

#201992  av guffen85

Larsen skrev:Gikk bilen din bedre etter at du skrudde den av og på?

Er ikke farlig med litt sot rundt pluggene. Tyder bare på at den gir litt rikt, men det er vanlig på orginale 3-sgte motorer.
ja gikk fint etter jeg skrudde den av å på igjen

#202081  av Larsen

guffen85 skrev:

Da er det fuel cut pågrunn av for høyt turbo trykk.

#202286  av guffen85

Larsen skrev:
guffen85 skrev:

Da er det fuel cut pågrunn av for høyt turbo trykk.
oki men det som er litt rart med dette at dette hakke skjedd før jeg bytta pluggene. det skjedde jo ikke før det. å hakke stillt på noe trykk.

#202330  av Larsen

Det kommer av at det finnes flere faktorer som regulere turbotrykket. Blandt annet vil turbotrykket stige da temperaturen er lav. Blir temperaturen veldig lav så går motoren på lavtrykksmodus.