TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Geografisk problem.. Noen fra Trøgstad her?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #201884  av FireWalk

Jobben har bestemt seg for å sende meg på et kurs nå på Torsdag-fredag. Kurset skal foregå i trøgstad, hvor nå enn det er?..

Jeg skal ta fly fra Ålesund til Gardermoen fredags morgen, så står det i mine papirer at jeg skal ta flytog til lillestrøm, og så ta buss derifra til Trøgstad. Skal overnatte på bakkegården og så komme meg hjem på fredagen, flyet går kl 18.

Høres greit nok ut, men har undersøkt litt og det ser ut som om dette er langt ute på landet? og at det blir vanskelig å komme seg derifra og til flyplassen på fredagen, spes siden det ser ut som om bussene slutter å gå omtrent litt før kurset er ferdig ?..

Dessuten skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg skal til lillestrøm først, er ikke Oslo nærmere?

ser forøvrig ut som om det er to typer trøgstad også, komunen trøgstad og stedet trøgstad? Forvirringen er total! forsøkte å ringe sjefen isted men han er jo umulig å få tak i... Ble mer sånn at jeg bare fikk flybilettene og papirene i hånda i full fart, og svært lite info i etterkant, ser ut som om at jeg må ordne dette selv..

Hvordan er det med busser til og fra her? noen som vet noe? Jeg aner jo ikke hvor dette er engang, men utifra hva jeg har funnet ut ser det litt dystert ut, er litt redd jeg ikke skal rekke flyet hjem :|

EH... mine geografi kunnskaper er helt elendige. En rotte hadde vært flinkere til å navigere seg ut av en labyrint enn hva jeg er. Er en grunn til at jeg måtte gå til anskaffelse av GPS i bilen ;)

Bare spør Neemi, hun fikk jo lide pga mine fantastiske geografi kunnskaper. Kastet vekk en hel dag med å finne veien hjem etter at vi kjørte oss vill.. dvs, etter at jeg kjørte oss vill.. :P

#201886  av Kilgallon

kan jo bare sjekke ut kartet på gulesider.no da :wink:

#201892  av FireWalk

Kilgallon skrev:kan jo bare sjekke ut kartet på gulesider.no da :wink:
Gjorde det.. var der jeg fant ut at det finnes TO trøgstader... trøgstad komunen, og stedet trøgstad.. :P og det hjelper meg heller ikke å finne ut beste måten å komme seg dit på, jeg tror nemlig lillestrøm er en omvei, men så står det i papirene mine her at jeg SKAL ta buss derifra.. hmm...

suspekt.. :P

#201898  av Neemi

FireWalk skrev:
Kilgallon skrev:kan jo bare sjekke ut kartet på gulesider.no da :wink:
Gjorde det.. var der jeg fant ut at det finnes TO trøgstader... trøgstad komunen, og stedet trøgstad.. :P og det hjelper meg heller ikke å finne ut beste måten å komme seg dit på, jeg tror nemlig lillestrøm er en omvei, men så står det i papirene mine her at jeg SKAL ta buss derifra.. hmm...

suspekt.. :P
Antageligvis er det fordi det går en buss fra Lillestrøm til Trøgstad.
Og det tror jeg ikke det gjør fra Oslo.
SÃ¥ antageligvis er det derfor.
Isåfall søker du her: http://trafikanten.no/
Og den bussen som går er nr 475.

Hvilket firma skal du på kurs hos da?
Har du en adresse?

#201944  av Gjertsen

Trøgstad er i Østfold fylke.
Faktisk temmelig nære Rudskogen ;)

#201945  av TurboKnut

Jøss går det virkelig buss til Trøgstad?? :lol:

#201951  av FireWalk

Ser ut som om det er fordi det går buss derifra ja. Aner ikke hvordan det blir hjem enda, om det er ordnet noe. Ringte dem nå men ingen visste noe. Elendig opplegg altså! men men.. ordner seg vel! ;)

#201953  av sleeper

hm.. hvis det er ved rudskogen kan du jo høre med andy-celica!
han bor ikke så langt fra rudskogen.. :wink:

#201956  av FireWalk

sleeper skrev:hm.. hvis det er ved rudskogen kan du jo høre med andy-celica!
han bor ikke så langt fra rudskogen.. :wink:
Hehe! Ja kanskje det... får konfrontere sjefen på mandag med at jeg tok en pirat taxi som kostet 2000 spenn fordi de ikke hadde satt opp ordentlig transport hjem. :lol:

Alle utgifter i forbindelse med turen dekkes jo av jobben, har fått noen tusen i "reisepenger", alt annet fakturerer jeg bare jobben.. :)

Men satser på at det er satt opp noe buss eller felles taxi eller noe til flyplassen.. hvis ikke vil hoder rulle på mandagen.. :lol:

#201973  av TurboKnut

Klart det går buss til og fra Trøgstad, de har både butikk, bensinstasjon og pub der pluss ca 3700 innbyggere.
Fra Trøgstad til Rudskogen kan det vel være 4 mil kanskje?

#201977  av Andy_Celica

TurboKnut skrev:Klart det går buss til og fra Trøgstad, de har både butikk, bensinstasjon og pub der pluss ca 3700 innbyggere.
Fra Trøgstad til Rudskogen kan det vel være 4 mil kanskje?
Ja kan stemme det, jeg brukte ca 50 minutter fra meg, og til trøgstad jeg.
Da hadde jeg i tilegg litt problemer å finne fram, men man må ihvertfal igjennom mysen.

#201984  av Neemi

Hvis det er Trøgstad ved Rudskogen det er snakk om så er nok dette det Trøgstad som ikke ligger så langt unna Askim og da er det som du sier Firewalk enklere med toget via Oslo og deretter buss.
Bussen i Lillestrøm går til Trøgstad i Fet. De to stedene ligger ca 40-45 minutt fra hverandre tror jeg.