TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ryker hvitt ved pÃ¥drag!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #201261  av ErikG

Har nå overhalt motor. Det vil si komplett motorpakning sett, ny turbo, (TDO6 kit), nytt grenrør, frontmontert intercooler, og overhalt gearkasse. Nå når jeg har startet opp bilen, luftet kjølesystemet så ryker det noe sinnsykt hvitt fra eksosen når jeg ruser opp motor. Hva kan dette være!!

#201264  av larsst185

Har du prøvd å kjørt noen mil å sett om det fortsetter sånn?

#201267  av ErikG

Nei. Har ikke det. Har bare rusa den opp i garasjen. Skjønner ikke hva som kan være feil. Har tatt en komptest og alle sylinderne var bra. Alle var over 11,5kg

#201269  av 2000 ST

Hvis det er første gang du starter den etter overhaling, er dette rimelig normalt..... Skjer noe av det samme hvis bilen har stått lenge.... da kommer det av kondens i eksosen.
Vil tro det blir bra når du får kjørt den litt.

#201291  av Andy_Celica

ErikG skrev:Nei. Har ikke det. Har bare rusa den opp i garasjen. Skjønner ikke hva som kan være feil. Har tatt en komptest og alle sylinderne var bra. Alle var over 11,5kg
Jeg hadde samme problemet med min etter overhalingen min oxo, men det forsviner etter at motoren har gått noen mil.

Så er ikke noe feil, jeg kjekka også kom for jeg trodde det var noe galt :D

#201645  av GT4 CS

Samme med min da jeg byttet topp pakning og div, røyk masse ut av potta, men forsvant etter litt kjøring