TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tegne program for garasje med?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #200568  av Rømmling

er det noen som vet om enkelt program får å tegne hus.
skal tegne ny garasje hjemme og skulle gått lagd skissene til søknaden,

noen forslag?

Hvh Ole Helge

#200578  av CelicaTurbo

Google Sketchup er gratis, meget lettfattelig og gir bra kontroll, kan illustrere tegninger med linjal-mål osv og vise i både 3D og 2D.. men, det er ikke et profesjonellt byggeverktøy/CAD som sådan så du får se om det kan gjøre jobben for deg..

http://www.sketchup.com/

#200829  av Gjertsen

Ehm.
Erre ikke Autocad ett program for å tegne da?

Mener det var noe slikt vi kunne bruke på Grunnskolen..

Eller så får du ikke bedre tegninger enn du klarer med tegnebord. genialt om du har litt innsyn samt lyst/ork..

en garage er jo ikke no stress å tegne igrunn.

#200835  av GT_rider

Autocad er ettsteike godt tegneprogram ja.:) Men det koster....
Tror det finnes en studentlisens å få kjøpt på nettet. Har ikke webadresse til autocad. Var læreren min på høgskolen som sa det i en time..da vi lurte på om det gikk an å få kjøpt en litt rimeligere versjon.

#201148  av Gjertsen

GT_rider skrev:Autocad er ettsteike godt tegneprogram ja.:) Men det koster....
Tror det finnes en studentlisens å få kjøpt på nettet. Har ikke webadresse til autocad. Var læreren min på høgskolen som sa det i en time..da vi lurte på om det gikk an å få kjøpt en litt rimeligere versjon.
Har det seg slikt at det finnes i.nett nå i 2006. og er garantert lagt ut .
Så bare å snoke rundt for å finne det! :)

#201150  av Andreazz

Hva med å bare bruke den gammeldagse måten med mm papir og ordentlig HB-blyannt? :D

#201154  av GT_rider

Gjertsen skrev:
GT_rider skrev:Autocad er ettsteike godt tegneprogram ja.:) Men det koster....
Har det seg slikt at det finnes i.nett nå i 2006. og er garantert lagt ut .
Så bare å snoke rundt for å finne det! :)
Jess vet det finnes på nettet. :wink: Tenkte jeg skulle unngå å nevne nedlasting. :roll:

#201155  av GT_rider

Andreazz skrev:Hva med å bare bruke den gammeldagse måten med mm papir og ordentlig HB-blyannt? :D
Ja hvorfor ikke?
Viss man ikke har brukt tegneprogram på PC, så er den gamledagse metoden ofte raskere og enklere :)

#201193  av Rømmling

kan jo altids tegne for hånd men tenkte det kunne være spennende å lære å tegne på pc også da.