TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Billøp

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #19790  av Bjørn MK1

Jeg kjørte bakkeløp i Skien med MR2`n i helgen, og var litt uheldig gitt. Ble en tur i grøfta med litt plate skader og en brist i radiatoren som konsekvens. Krasjet i en halmball type kjempe stor, og flyttet på totalt tre stk. Hadde ca 60-70km/t. Alt tatt i betraktning, inntrykket mitt etterpå er at MK1 nok er en ganske kollisjonsikker og trygg bil. Raceren og delebilen er derfor fra nå av tilsalgs for 25000,- Jeg vil igjen si at jeg ikke gjør allverden for å få solgt. Takk til broren min Sven for fine bilder.
Vedlegg
bakkel_p_4-2.jpg
bakkel_p_4-2.jpg (87.39 kiB) Vist 1315 ganger

#19793  av Bjørn MK1

Sorry at bildene blir så store.
Her er et bilde tatt halvegs i trassen, jeg fikk kjørt tre treningsrunder lørdag og krasjet i siste sving på den fjerde. Ble derfor ikke no løp på søndag fordi vi oppdaget lekasjen fra radiatoren sent på lørdag kveld mens vi grovrettet bilen. Kunne tatt radiatoren fra delebilen, men siden jeg synes det er mye jobb med luftinga sto jeg over.
Vedlegg
bakkel_p_6-2.jpg
bakkel_p_6-2.jpg (54.52 kiB) Vist 1314 ganger

#19795  av Bjørn MK1

Fra treningsrunden før jeg smalt, i samme svingen.
Vedlegg
bakkel_p_2003-2.jpg
bakkel_p_2003-2.jpg (76.91 kiB) Vist 1313 ganger

#19797  av Bjørn MK1

Fint driv her :lol: på god vei mot grøfta. Jeg hadde kontroll over bilen da bildet ble tatt, men veien måtte vært litt bredere skulle det gått bra.
Vedlegg
bakkel_p_2-2.jpg
bakkel_p_2-2.jpg (53.15 kiB) Vist 1312 ganger

#19799  av Bjørn MK1

Har rygget tilbake fra halmballen her, for å kjøre videre.
Vedlegg
bakkel_p_3-2.jpg
bakkel_p_3-2.jpg (119.15 kiB) Vist 1311 ganger

#19801  av Bjørn MK1

:oops:
Vedlegg
bakkel_p_5-2-2.jpg
bakkel_p_5-2-2.jpg (100.96 kiB) Vist 1310 ganger

#19808  av chris

Hehe, du har en liten jobb å gjøre nå ;)

#19819  av MR2turbo

Synd at det gikk sånn, da.. :roll: Hvorfor skal du selge den? skal du begynne å kjøre med en annen bil?

Flotte bilder forresten ;)

#19874  av erling

Kjipt med krasjen da. Så rått ut å kjøre bakkeløp, en mr2 må jo duge bra til det, eller hur? Tøff med de felgene. :)

Fine bilder ja, tøft med slike "action-shots". Fiksa litt på størrelsen for deg jeg, blei litt "butch" med 1600x1200. :)

#19984  av mk1 black limited

Synd, Bjørn, men utrolig artig å se en MR2 i løp, i Norge! :-)

#20019  av bose

Er det bilen din jeg har bilde av fra gatebil på rudskogen?makan jeg gikk rett forbi deg uten å vite det jo. :(
Vedlegg
Mr2.jpg
Mr2.jpg (49.25 kiB) Vist 1248 ganger

#20025  av MRQuoc

Hadde Bjørn nettopp spist pai ? sjekk den pappen i vinduet :mrgreen:

eller bare visste han at han skulle være med på paikonkuransen? :D

her faller prisen for hver kollisjon , snart er den vel gratis ?! :mrgreen:

#20038  av bose

Uten mat og drikke,duger mr2-kræsjern ikke :P

#20101  av Bjørn MK1

Kult med sympati :wink: Som folk flest sikkert tenker, så er det jo ikke så voldsomme skadene.
Grunnen til at jeg har lyst til å selge er hovedsakelig at det er billigere å kjøpe en ferdig bil, enn å gjøre min rask, trygg og samtidig godkjent. Det jeg trenger er bedre fjærer og dempere, sprekere motor, bedre bremser, bedre veltebur (har bare bøyle nå) lavere vekt, diff sperre, lavere utveksling osv. Er inne på tanken om å kjøpe en rein løpsbil, altså uten skilter. Men det er klart MR2`n har en veldig god grunnkonstruksjon, så det kunne blitt en bra bil med feks celica turbo bremser og en 20v motor. Har foresten kjøpt godkjente fjærer av STYLEAUTO i Tyskland, men papirer fulgte ikke med i esken så de ble fakset over litt dårlig, tror nok det ordner seg. Husker ikke hvem som tipset meg om de Style fjerene i farten, men er skyldig stor takk.
Bilen passer bra til bakkeløp, til å være en bortimot stein original bil er den rask. Kjørte fortere enn en del biler ifjord, det jeg var mest fornøyd med var at jeg kom med raskere opp enn en klubb kamerat som kjørte en Nissan Almera cup rallybil. Dumt jeg ikke fikk kjørt selve løpet i år, følte det gikk endel fortere pga bla R-dekk og lavere vekt (30kg mindre, veier nå 990kg)
Den papp talerkenen som mange fatter interesse for :lol: hadde jeg skrevet tlf nr mitt på, i tilfelle noen andre egentlig hadde lagt beslag på plassen før jeg tok den. Som vi som var på Gatebil i sommer vet, så var det jo kaos.
Kult at du la inn bildet bose. PS bilene er fremdeles til salgs, men som sagt stresser ikke med det.