TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 19 Ã¥ring tatt i 170 km/t i 60 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#198989  av Thomas S

Ute i fjell kommune ved ulveseth vannet er det 60 sone! Det er smal vei der, går busser der, unger (det er fortau der), kuer og sauer og traktorer! Er nesten som å kjøre rally der :lol: Det er ihvertfall en plass de burde sotte ned fartsgrensen til 50 eller noe! :roll:

#198990  av Rømmling

grimfer skrev:

De som sier at det er trygt/vanlig/normalt/greit, tror jeg bør tenke seg om et par ganger til. Det var poenget mitt.

Finn en 80/90 sone. Kjør gærning der.
vis det du skrev der var myntet på meg
tør veg, kveld, og øde veger så er det vansklig å ikke kjøre litt mere effektivt da.
så tenkte jeg ikke på 60 soner da,

jeg forsvarer heller ikke noens vilmans kjøring det får de stå for selv.
men vis man er ute å kjøre på øde steder (80sone) og tørt og kveld med veldig lite trafikk så er det fristene å legge seg 20- 50 over,
Nei ikke 100 over da, Det vil ikke jeg forsvare på noen måte.
og vertfall ikke i 60 soner.

#199219  av grimfer

Rømmling skrev:
grimfer skrev:

De som sier at det er trygt/vanlig/normalt/greit, tror jeg bør tenke seg om et par ganger til. Det var poenget mitt.

Finn en 80/90 sone. Kjør gærning der.
vis det du skrev der var myntet på meg
tør veg, kveld, og øde veger så er det vansklig å ikke kjøre litt mere effektivt da.
så tenkte jeg ikke på 60 soner da,

jeg forsvarer heller ikke noens vilmans kjøring det får de stå for selv.
men vis man er ute å kjøre på øde steder (80sone) og tørt og kveld med veldig lite trafikk så er det fristene å legge seg 20- 50 over,
Nei ikke 100 over da, Det vil ikke jeg forsvare på noen måte.
og vertfall ikke i 60 soner.
Nei, det var ikke myntet på deg. Jeg bare mener at det IKKE er greit med subjektive fartsgrenser, der det er opp til hver enkelt av oss å bestemme hvor fort det går an å kjøre. Så vi er ikke så uenige.

Jeg angriper ikke enkeltpersoner på noen måte. Jeg ville bare ikke at denne tråden ble full av meldinger som "alle andre gjør det, så derfor gjør jeg det, og det gjør du også".

For å oppsummere hva jeg mener, bare så det er helt klart: Jeg kjører aldri i 160 i 60-soner, kommer nok aldri til å gjøre det heller, og jeg synes ikke det finnes noen gode argumenter for å gjøre det heller. Hvis noen mener det er greit, så er jeg ganske enkelt helt uenig.

#199317  av dca

det er ikke greit med 90 i en 80 sone heller... :roll:

tror neppe folk "ligger" i 160 i 60 soner...kun for en liten stund...akser opp og bremser ned igjen... hva er problemet...helt harmløst spør du meg...

#199339  av jumbo

Veldig lite harmløst for den stakkars jævelen som er på feil plass til feil tid, så å si at det er helt harmløst blir litt for dumt. Jeg er den siste som skal være skinnhellig her, synes som sagt fartsgrensene i dette landet stort sett er en vits, men 100kmt for my i en 60 sone innebærer stort sett uten unntak rimelig mye risiko... ikke fordi du ikke har kontroll over situasjonen og ditt eget bidrag (din egen håndtering av bilen etc) men mest fordi du har lite eller ingen margin når noe du IKKE har kontroll over inntreffer... syklist, barn på olabil etc etc...

#199362  av dca

det kan like godt skje i en 80 sone... eneste forskjell er at straffen er hardere...

#199366  av sindrejl

dca skrev:det kan like godt skje i en 80 sone... eneste forskjell er at straffen er hardere...
det er fordi at smeller det så smeller det hardere i 160 enn i 60 :)