TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Navn pÃ¥ Nedre bærearme, ifølge EPC

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #199204  av Andy_Celica

Noen som kan hjelpe meg med å finne det navnet epc kaller nedre bærearm på engelsk? Jeg trenger nemlig den foringe som sitter i nedrebærearm forran, og toyota selger kun armen, men jeg ringte ww.kollevold igår og de hadde den muligens løs, men han trengte i tilfelle det navnet toyota hadde gitt den, og helst på egelsk. + målet på foringen hvis det står i epc.

#199314  av defred

Kan si deg med en gang at kollevold ikke har noen flere foringer til bilen din en det Fensport skaffer. Og det er heller ikke uvanlig at de blander St185 med St205.
Har nevt det før, men, foringene foran på bærearmene på St205 virker på samme måte som en uniball, derfor blir det ikke produsert noen hardere foringer til de foran. Foringene skal kunne bevege seg som en kule, derfor de dobble armene. Og armene heter på engelsk: Lower Cast Sub Assembly Arm No1 eller No2. Foringer heter "bushes" på engelsk.

#199351  av Andy_Celica

defred skrev:Kan si deg med en gang at kollevold ikke har noen flere foringer til bilen din en det Fensport skaffer. Og det er heller ikke uvanlig at de blander St185 med St205.
Har nevt det før, men, foringene foran på bærearmene på St205 virker på samme måte som en uniball, derfor blir det ikke produsert noen hardere foringer til de foran. Foringene skal kunne bevege seg som en kule, derfor de dobble armene. Og armene heter på engelsk: Lower Cast Sub Assembly Arm No1 eller No2. Foringer heter "bushes" på engelsk.
Oki, for han på kollevold mente at de hadde se, måtte bare ha det navnet "Lower Cast Sub Assembly Arm" så skulle jeg ringe de tilbake, men han sa oxo at jeg kunne kjøpe meg poly, og dreie til en som passet, hadde ikke noe å si om den var stivere (ifølge han da)

PS: Henter varene i strømstad i morgen. :D

#199369  av defred

Hør med dem dem du og vis de har noen så si i fra. Men det jeg ikke skjønner helt, er hvordan disse foringene ikke skal ødelegge hjulgeometrien i forstillingen. Var det Kollevold selv du snakket med?

:D Og det skal bli godt å få delene til bilen, håper at jeg skal rekke og montere de før Bjerke rally den 14 okt.

#199393  av Andy_Celica

defred skrev:Hør med dem dem du og vis de har noen så si i fra. Men det jeg ikke skjønner helt, er hvordan disse foringene ikke skal ødelegge hjulgeometrien i forstillingen. Var det Kollevold selv du snakket med?

:D Og det skal bli godt å få delene til bilen, håper at jeg skal rekke og montere de før Bjerke rally den 14 okt.
Nei var ikke kollevold selv, men en i den nye butikken i fetsund.

#199541  av defred

Ok, er nok litt redd at ivern etter og selge er større en kunnskapen om bilen din. Har prøvd og bestille bremseklosser til en St205 men det greide de ikke. Og det står jo en Gpa St205 i butikken der og vis han samenlingner de delene med de orginale må jeg le, for der er hele forstillingen bygd opp med uniball`s og de er jo rimlig harde! :lol:
Uansett så gi meg tilbakemelding på hvordan det utvikler seg for jeg er også interessert i muligheten til og få bilen min enda mere presis der foran. Har slitt med og sette opp bilen til asfalt kjøring men dette har nok litt med fjærer og dempere også.