TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gen 2 til Gen 3 swap - Teknisk spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #195940  av mralp

Bilen er orginal JDM 93mod mr2 turbo, byttet til JDM gen 3 motor m/div. Bilen fyrer men dør etter få sek. Reagerer ikke på gasspådrag. Gir feilkode 43.

Lasker over FP og +B i diagnosticsboksen, da går den og reagerer på gasspådrag. Mao peker dette i retning på at resistorpacken er gåen.

Men så begynte jeg å se over koblingene mine. Det er her jeg blir litt forvirret:

1) På xls-oversikten, http://www.mrtwo.net/mr2modproject/gen3 ... Wiring.xls , har ECU pin 22_7 og 22_8 omvendt fargekoder hos meg. Dette roter borti FC senere (se ECU pin 22_14 anmerkning), og det er jo typisk for at bilen "dør".
På linken http://www.mrtwo.net/mr2modproject/gen3 ... otemr2.jpg ser jeg at FC er på 22_14 på begge.

Hva er riktig? Mistenker sterkt at xls oversikten er feil, da den også referer til 3sgtegen3plugid_2_344.doc, hvor de sier at Pin 16_2 på AB-1 (den 15 pins bagasjeroms pluggen)skal til ECU pin 22_14 (FC), og det er ingen kabel hverken inn eller ut på Pin 16_2 på hverken hunn eller hann.

Det er ikke noe oversikt på undersiden av lokket på min ECU, så jeg ble litt i tvil; har jeg tullet det til med FC signalet eller er det noe feil på resistorpacken?

2) PÃ¥ ECU 22_10 sier xls "need to see ground from amp" (AC gen 2, AC1 PÃ¥ gen 3). Hvor i huleste finner jeg den?

Sikkert jeg som er litt idiot nå, er tom for hjerneceller etter å ha koblet i blinde noen kvelder. Takker til dalan for linker, og for et nyttig forum! Skal lage en prosjekttråd med bilder når jeg får litt bedre tid! :D

mvh
 #195980  av erling

mralp skrev:Det er ikke noe oversikt på undersiden av lokket på min ECU, så jeg ble litt i tvil; har jeg tullet det til med FC signalet eller er det noe feil på resistorpacken?
Skikklig idiotforslag, men har du sjekka under begge lokka på ecuen? Kan jo åpnes på begge sider. Dreit jaffal jeg meg ut på første gangen. :P

Men høres jo veldig ut som det er noe feil med fc-signalet ja.

#195984  av Dalan

"Oversikten" står på printplata, på fremsiden. I tilfelle du lette med lupe på undersiden av lokket ;)

#196031  av SMT

sjekk E2 på kontakten på styrenheten. at den har jord, det er ecu ground. og bilen oppfører seg som,du beskriver det, vist du ikke har jord dær.

bare en tanke.

#196087  av mralp

Takker for svar!

Selvsagt stod ECU signalene på printkortet slik Dalan sa, og ja, jeg lettet med lupe på lokkene. Må le litt av meg selv :D

Koblet helt blindt etter printen, og dæng den starter og går. Var FC som var koblet feil. Endel småting mangler, er nok noe rot fra tidligere koblinger, skal forske mere på det i helgen. Kommer nok tilbake på tråden og syter når jeg står fast igjen :wink:

mvh