TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vurderer kjøp av en Mr2!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #195469  av Cypher

Har en Mr2 (156 hk'ern) på hand :D
Bilen er en 90mod, som har rullet ca 115 000km.

Stort sett orginal bil, bortsett fra 16" alu, litt detaljer innvendig, Kn-filter og et Nos kit (montert men ikke utprøvd).
Han som eiger den er fra samme by som meg, så jeg vet at bilen er behandlet skikkelig.
Var å så på den idag, og førsteinntrykket var veldig bra, null rust, meget fin i lakken, og alt i alt veldig bra (har dog ikke hatt den opp og sett skikkelig, men det skal gjøres i løpet av de nærmeste dagene)

Det er dog ikke servicehefte på den, men jeg vet at sjefen til han som eiger den nå tok den inn fra tyskland for ca 4 år siden, og den sto i garasje fram til i vinter, da nåverende eiger tok over bilen.
En kan jo aldri vite sikkert kmstand når det er en importet bil, men den så ihvertfall veldig bra ut, innvendig og utvendig.

Han skal ha 95 000 for bilen, er dette en upris?
Og er litt usikker, det er jo tross alt en 90 modell, altså en 16år gammel bil, så vet ikke helt hvordan holdbarheten er på disse.

Takker for alle tilbakemeldinger! :)

#195473  av lasse

Finnes utrolig mye info om dette om du søker.

Er uansett veldig holdbare biler, km stand har lite å si om bilen er behandlet bra.
Kjente feil er oljeforbruk (stempelringer som setter seg) og dårlige synk ringer i girkassa (spesielt den i andre gir).

#195474  av Cypher

Synk ringen på 3 og 4 var en liten antydning på, men det var utrolig lite, så vidt du merker noe..
Han sa også at bilen brukte litt olje ved litt hard kjøring..

#195475  av Cypher

Synk ringen på 3 og 4 var en liten antydning på, men det var utrolig lite, så vidt du merker noe..
Han sa også at bilen brukte litt olje ved litt hard kjøring..

#195477  av kimae

Synes 95k var litt stivt...
Jeg ga 100 for min, og det er en 93 modell...

#195512  av Cypher

kimae skrev:Synes 95k var litt stivt...
Men bilen har ikke gått så langt, og i forhold til andre mr2'er jeg ser til salgs synst jeg ikke det virker så gale egentlig..

#195619  av BrennaRacing

kimae skrev:Synes 95k var litt stivt...
Syns ikke prisen var høy i det hele tatt jeg...100 k for en 93 modell er rimelig billig...

Men du burde hvertfall finne ut hvor mye olje den bruker, for det kan fort bli dyrt :(

#195694  av CelicaTurbo

...dog er det normalt med økt forbruk ved hardkjøring.. så, alt er relativt, det er viktig å finne ut hvor mye oljeforbruk det egentlig er snakk om for å vite om det er normalt eller unormalt ;)

#195705  av jumbo

Tror enkelte har litt vel optimistisk forhold til hva normal pris på brukte mkii ligger på. Selv om noen har vært heldige/tålmodige/flinke/etc og fått en veldig god pris betyr ikke det at det er prisnivået man kan regne med generelt. Tror ikke 90K er unormalt høyt i det hele tatt dersom bilen er i bra strekk. Kilometerstand er derimot litt mer tvilsom, men alt er jo mulig. Man skal huske at en god del av disse bilene har gått som rene sommerbiler før de ble importert, noe som ofte kan forklare litt unaturlig lave kjørelengder. Dog lite mulighet for å finne ut av det, ei er det vel så fryktelig interresant heller - det viktigste er jo bilens tilstand, ikke historikk

#195751  av turboman

Helt riktig som "jumbo" skriver, viktigere at bilen er godt vedlikeholdt enn antall kilometer.

Synes det høres rart ut at girkassen "skurrer", om den bare har gått 115.000 km da, men. Min har passert 200.000, og ikke antydning til noe skurr i det hele tatt....

Mitt tips er: bedre å finne en godt vedlikeholdt, enn en med lav km... (men en kombinasjon er jo det beste... :wink: )

#195775  av Cypher

turboman skrev:Helt riktig som "jumbo" skriver, viktigere at bilen er godt vedlikeholdt enn antall kilometer.

Synes det høres rart ut at girkassen "skurrer", om den bare har gått 115.000 km da, men. Min har passert 200.000, og ikke antydning til noe skurr i det hele tatt....

Mitt tips er: bedre å finne en godt vedlikeholdt, enn en med lav km... (men en kombinasjon er jo det beste... :wink: )

Vet, derfor har jeg besluttet å droppe bilen, og heller lete videre :?

#195780  av WaxFraq

lykke til på letinga da..! 8)

#195851  av Cypher

WaxFraq skrev:lykke til på letinga da..! 8)
Takk for det! :)

Om det er noen som vet om en strøken mr2 til salgs der ute, så er det bare å skrike ut:)