TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fikk et merkelig spørsmÃ¥l i dag. mÃ¥ man ha turbo/dumpventil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #195183  av GhostRider88

fikk et merkelig spørsmål i dag, og det lyder som følger:

Må man ha turbo for å ha dumpventil? Må inrømme at jeg ikke kunne gi et 100% ja/nei svar, men jeg går utifra at det er slik at man må ha turbo for å ha dumpventil... eller?

Gir jo en så kul lyd, så for oss som ikke har råd til en turbo så hadde det vært kult å hatt denne dump-lyden :P

#195185  av cameleon

ja du må ha turbo.

#195204  av GhostRider88

cameleon skrev:ja du må ha turbo.
det var det jeg trudde :P

Men er det en måte man kan få en slik dump lyd eller en kulere lyd uten å ruinere seg selv.

#195208  av celicat23

*edit*

Glem det - jeg missforstod spørsmålet...
Sist redigert av celicat23 den 03 sep 2006 16:19, redigert 1 gang totalt.

#195211  av jumbo

Er plenty duppeditter du kan kjøpe for å simulere dump-lyd, men for å være ærlig er det få ting jeg kan komme på som er like patetisk og trist :wink:

#195232  av bose

når jeg fikk kn filter på min 4AGE så fikk jeg mange kule lyder... noe som kan minne om en dump. i det man gir gass så kommer det en svak "pssh" lyd

#195245  av jumbo

:roll:

#195264  av aneriks

GhostRider88 skrev:
christer skrev:har jo denne da....

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... /8651/8868

men om den funker er jo et godt spørsmål....
hvordan festes den? hadde vært morro og prøve :P og om det blir for dumt er det jo bare å ta den av ;)
festes i utløpet på eksoesen, har en kompis som hadde en sånn, hørtes helt teit ut!

#195266  av Zepticon

Du MÅ vell ikke ha turbo for å ha dump....

Det du må ha er en trykkforskjell mellom lufta i insuget og lufta utenfor insuget.
Men dette er det vell bare Turbo og Kompressor som fixer...

#195267  av celicat23

Nå må ikke alle være så kritiske da. Han trenger jo bare å kjøre "den" stilen, så blir det bra med fake dump ventil og plystring fra eksosen sin. Han trenger bare noen TYPE-R klistremerker, noe reflektiv vinyl langs sidene på bilen med noen drager eller lignende smakfulle ting, neon lys, kromma felger, og denne vingen: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18007 så er bilen gjennomført "rice" til de grader.

Det er en stil det og. Fytti ¤&#¤% som det ser ut, men det er nå en stil.

#195271  av GhostRider88

celicat23 skrev:Nå må ikke alle være så kritiske da. Han trenger jo bare å kjøre "den" stilen, så blir det bra med fake dump ventil og plystring fra eksosen sin. Han trenger bare noen TYPE-R klistremerker, noe reflektiv vinyl langs sidene på bilen med noen drager eller lignende smakfulle ting, neon lys, kromma felger, og denne vingen: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18007 så er bilen gjennomført "rice" til de grader.

Det er en stil det og. Fytti ¤&#¤% som det ser ut, men det er nå en stil.
hehe tar hintet.. så kommer ikke til å kjøpe den ;)