TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lyst til og bli kartleser?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #195187  av defred

Er på jakt etter en ny kartleser for 2007 sesongen.
Du bør ha større ambisjoner enn kun det å være påsitter. Ha talent og helst erfaring. Bilen er en Celica St205(og er foreløpig langt råere enn sjåføren).
Betingelesene er at du er rallyinteresert,kan være med når bilen trenger vedlikehold og reprasjoner før løp, at du er med å betaler halve dieselregninga på trekkbilen, og halve startkontigenten, samt at du dekker evt opphold selv, og at du har tid til å drive med dette. Og at du er hypp på å ha det over gjennomsnitlig moro!
Jeg bor i Asker og bilen står i Drammen så du må bo i nærheten.
Ta kontakt med meg så kan vi ta en prat for og se om dette kan være noe for deg!
Vedlegg
71.jpg
71.jpg (30.23 kiB) Vist 653 ganger

#195253  av defred

Her var det ikke mye respons!
Hva skremmer? :?

#195255  av Th4 Ghost

vell, om du vil ha en 17 år gammel gutt som har under 10 timers erfaring bak rattet, ikke peiling på det som er under panseret og aldri vert i en fart over 200 (tror jeg). im all yours :P

problemet er vel den "erfarings" delen, er ikke akkurat super mange som har kjørt/vert kartleser i rally før. billig er det heller ikke + at man må sette av mye tid til det..ellers er den en drømme jobb :)

#195259  av Poppe1

Hvor mange løp i løpet av året har du planer om? NM, sprintcup? Har rallybil selv, og har kjørt en del rally, lest kun et løp da!

#195300  av defred

Jeg kommer til og kjøre de løpene jeg har lyst til, mest sprint rally. Det er de løpene som krever minst tid. Jeg er mest med for at det er fantastisk gøy og kjøre, men det er slik at det kan gå tålig fort vis jeg har med en kartleser som får det til.

#195842  av supratt

Hei, jeg kan kanskje være interessert og har begynnt og fått en god del erfaring. Fra bl.a Robert Opland Rallyteam og Glørstad Rallyteam.

Har vært med på såpass mange NM runder at jeg har mistet tellinga nå, og siste meritt var seier med Glørstad Rallyteam på NM runden her i Trøndelag.

Send meg en PM du ;)

#195888  av defred

supratt skrev:Hei, jeg kan kanskje være interessert og har begynnt og fått en god del erfaring. Fra bl.a Robert Opland Rallyteam og Glørstad Rallyteam.

Har vært med på såpass mange NM runder at jeg har mistet tellinga nå, og siste meritt var seier med Glørstad Rallyteam på NM runden her i Trøndelag.

Send meg en PM du ;)
Kan bli litt vrient siden du bor i Trondheim, som du ser ønsker jeg en som kan være med ikke bare når det er løp, men også forberedelser osv.

#195904  av sindrejl

defred skrev:Her var det ikke mye respons!
Hva skremmer? :?
dele utgifter.. tror de fleste (inkl meg selv som alltid har drømt og å være kartleser eller sjåfør) ikke har råd til sånnt pga de betaler nok på egen bil :( Jeg skulle gjerne vært med deg mer enn noe annet, men utgifter på egen bil har jeg allerede nok av :( *pokkers fattiglus er jeg*

#195905  av dca

høres ut som en drømmejobb...bare så synd jeg blir bilsyk etter å lese 1 tegneseriestripe! :D

#195915  av defred

Det er jo en lidenskap! Uannsett ikke la dere skremme av store utgifter, bilhold holder jeg, og det er der de store beløpene legges.
Jeg kjører heller ikke de dyreste løpene. Det som er kanskje den største utfordringen min er og finne en som "vil" være med. Og i det legger jeg at man tilbringer tid på verkstedet når det er vedlikehold og reprasjoner som må gjøres, tar notelesingen og jobben til kartleseren på alvor(sikkerheten må jo være førsteprioritet) og sammen jobbe for og bygge et team sammen med meg.
Min satsing i rally er ikke i Petter Solberg stil og jeg kjører heller ikke for og knuse bilen, men jeg digger sporten og kjøpte denne bilen for at det er snart bare denne celica`n som går i rally.
Det jeg kan tilby er noen fantastiske opplevelser gjennom skogen(noe sikkert alle som har vært med kan skrive under på) med en stor dose adrenalin under hjelmen.
Og bilsyke finnes det tabeleter mot! 8)
Er i ferd med og bygge om en del på bilen nå men straks jeg er i mål der, kommer jeg til og leie en vei for og teste. Vis det melder seg noen som virker seriøst inntresert vil det være en mulighet og få testet om dette er noe for deg. Veien har noter og er en utfordring for kartleseren! :lol:
Vedlegg
456.jpg
456.jpg (34.08 kiB) Vist 412 ganger

#195944  av Magne_F

Kunne helt klart vært interessert, men har null erfaring. Har kun sittet på med rallybil en gang. Du får si fra hvis du ikke finner noen med erfaring. Har spillt mye Playstation da.. :-) To venstre over krøn fra meg.. :)

#195956  av defred

Magne_F skrev:Kunne helt klart vært interessert, men har null erfaring. Har kun sittet på med rallybil en gang. Du får si fra hvis du ikke finner noen med erfaring. Har spillt mye Playstation da.. :-) To venstre over krøn fra meg.. :)
Vis du greier og forklare hva 2 venstre over krøn, egentlig betyr så!! :shock: He-he.
Siden du har sittet en gang i en rallybil, tror du du hadde greid og lest noter?

Dette er notene til treningsveien(ca. tre km lang vei):
(filvedlegg)
Vedlegg
(29 kiB) Lastet ned 54 ganger

#195959  av Magne_F

Vel. Jeg mener at 2 er graden av svingen, venstre er retningen og krøn er over bakketopp.. :-)

Om jeg tror jeg hadde klart det er vanskelig å si. Kommer vel veldig ann på hastigheten vil jeg tro. Ser for meg at største problemet kanskje vil være å vite hvor man er uten å se på veien..

#195961  av defred

Riktig det! Men for og gjøre det skikkelig vrient, er det da en skarp eller slakk sving? :lol:

#195964  av Magne_F

Nå er jeg på tynn is her, men tror den er skarp.